Search
Close this search box.

גולדן ויזה לקפריסין

מהי תוכנית גולדן ויזה לקפריסין?

תוכנית גולדן ויזה לקפריסין היא תוכנית מגורים על בסיס השקעה, המאפשרת לאזרחים שאינם שייכים לאיחוד האירופי להשיג אזרחות קפריסאית על ידי השקעה של כ-€300,000 באחת האפשרויות המתאימות להשקעה. ללא ספק, גולדן ויזה לקפריסין הופכת לאפשרות מועדפת עבור משקיעים מישראל המחפשים להשקיע ולקבל אזרחות של האיחוד האירופי. ויש סיבות רבות לכך, הקרבה לישראל, עם חופים מדהימים בים התיכון, מזג אוויר דומה לאקלים בארץ, מחייה זולה יחסית ועוד. קפריסין מציעה איכות חיים שקשה למצוא במקומות אחרים. עם צמיחה אמיתית בתמ"ג העולה על 5.5%,  לצד עלייה בתעסוקה ובשכר וכלכלה שממשיכה לצמוח בשנת 2024 בקצת של 3%, זו מדינה שנמצאת בעלייה בשנים האחרונות. למעשה, השקעה בקפריסין מציעה יתרונות רבים למשקיעים ולמשפחותיהם. קיימות שתי דרכי השקעה עם סכומי השקעה שונים, המאפשרות לך להשיג אזרחות באיחוד האירופי ואם תרצו, גם להגיש בקשה לאזרחות שנייה. מדריך זה יבחן את היתרונות של גולדן ויזה לקפריסין, דרישות לקבלתה, אפשרויות ההשקעה והעלויות, ויענה על שאלות נפוצות שיש למשקיעים. אחרי הכל תוכלו לקבל החלטה מושכלת אם תוכנית זו מתאימה לכם.

למה כדאי להשקיע בתוכנית גולדן ויזה בקפריסין?

תוכנית גולדן ויזה לקפריסין מציעה הזדמנות ייחודית להבטיח אזרחות באיחוד האירופי במדינה יפהפייה בים התיכון וקרבתה לישראל במרחק של 40 דקות טיסה וליהנות ממגוון יתרונות, כגון נסיעה ללא ויזה, מס נמוך ורמת חיים גבוהה. בוא נעבור על היתרונות המרכזיים:

  1. איכות חיים גבוהה: קפריסין ידועה באיכות החיים הגבוהה שלה, עם אקלים ים תיכוני נעים דומה לארץ, תרבות רגועה וידידותית ומגוון שירותים ומתקנים המהווים יעד מושך לתושבים ולמבקרים כאחד.
  2. בטחון ויציבות פוליטית: הרפובליקה של קפריסין היא יעד בטוח עם שיעורי פשיעה נמוכים. זו גם מדינה פוליטית יציבה, למרות שאיזור קפריסין הצפונית נכבשה ע"י טורקיה בשנת 1970, מאז יש שם שקט, בנוסף ממשל דמוקרטי פועל וסביבה פוליטית שלווה.
  3. . גישה לאיחוד האירופי: קפריסין היא חלק מהאיחוד האירופי; כך שבעלי אזרחות קפריסאית נהנים מגישה קלה לאירופה. המדינה ממוקמת במפגש בין אירופה ואסיה, מה שהופך אותה למיקום אידיאלי לנסיעות ביבשות אלו.
  4. כללים מועדפים לאיחוד משפחתי: חוקי ההגירה של קפריסין מתמקדים בשמירה על אחדות המשפחה; עקרון זה חל על כל המועמדים לאזרחות קפריסין על ידי השקעה. הממשל מקל על הגשת בקשות משפחתיות במסגרת תוכנית האזרחות של קפריסין, כאשר הבאים יכולים להגיש בקשה גם: בן/בת הזוג של המועמד הראשי: ילדים מתחת לגיל 25; הורים והורי הבן/בת זוג לבקשה מהירה; עבור בן/בת זוג וילדים מתחת לגיל 18 במסגרת בקשה מסוג F. כמו כן, ילדים תלויים כלכלית בגילאי 18-25 והורים של המועמד הראשי גם הם זכאים להגיש בקשה לאזרחות תושב קבע.
  5. מערכת מס נוחה: קפריסין מציעה יוזמות מס רבות ומושכות, עוד סיבה למדוע היא יעד מצוין להשקעה. יש לה שיעור מס חברות של 12.5%, הסכמי מס כפול עם למעלה מ-70 מדינות כולל מעצמות כמו ארהב, סין, רוסיה, הודו, ברזיל ועוד, שיעורי מס הכנסה נמוכים ועוד.
  6. הזדמנויות עסקיות: קפריסין נמצאת בכלכלה צומחת רק בשנה אחרונה הייתה עליה של 3%, ומציעה שפע הזדמנויות עסקיות למשקיעים ויזמים. שיעור המס החברתי הנמוך של המדינה (נכון לשנת 2024 הינה 12.5%), תשתיות מצוינות, כוח עבודה דו-לשוני מוסמך ומגוון בנוסף יוזמות ממשלתיות הופכים אותה ליעד אידיאלי לניהול חברה.
    הערכות שונות מצביעות על כך שישנן מאות, ואף אלפי חברות ישראליות שפועלות בקפריסין.
  7. אין דרישה להתגורר במדינה כדי לשמור על ויזת הזהב: זה אומר שאתה יכול להמשיך לחיות במדינת המוצא שלך ולהשתמש באישור כשאתה צריך לנסוע לקפריסין. למעשה, ביקור אחד כל שנתיים מספיק כדי לשמור על מעמדך.
  8. השפה האנגלית מדוברת על ידי רוב האוכלוסייה: יתרון נוסף של חיים בקפריסין כאזרח זר הוא השימוש הנרחב באנגלית בקרב האוכלוסייה המקומית. נתונים מצביעים על כך שכ-80% מהמקומיים מדברים אנגלית, מה שהופך את החיים לזרים להרבה יותר נוחים. יתכן שתהיה עלייה בשיעור דוברי העברית בעתיד כתוצאה מהגירה, תיירות וקשרים עסקיים מוגברים בין ישראל לקפריסין. 
  9. אפשרות לקבלת אזרחות לאחר 5 שנים: קפריסין כבר אינה מציעה תוכנית אזרחות ישירה על ידי השקעה, אך עדיין ניתן לקבל אזרחות קפריסינית. לאחר רכישת אזרחות קפריסינית קבע, עליך להתגורר במדינה במשך שבע שנים רצופות כדי להיות זכאי להגיש בקשה לאזרחות. אם בקשתך תאושר, תוכל ליהנות מכל היתרונות שמגיעים עם דרכון איחוד האירופי.

אפשרויות השקעה: מסלול מהיר לעומת מסלול רגיל

כיום, קיימות שתי אפשרויות השקעה – מסלול מהיר לפי תקנה 6.2 ומסלול רגיל לפי קטגוריה F. ההבדל העיקרי בין שני המסלולים הוא בזמן שלוקח לקבל את האזרחות ובסכום ההשקעה הנדרש. בוא ננתח את שני האפשרויות להלן.

מסלול מהיר

במסלול ההשקעה המהיר, המועמד נדרש להשקיע לפחות €300,000 באחת מארבע האפשרויות:

רכישת נכס מגורים בשווי כולל של €300,000 (כולל מע"מ). המועמד חייב לשלם את הסכום ההתחלתי של €200,000 (לא כולל מע"מ) בעת הגשת הטופס, ואת היתרה לאחר מכן. הכספים חייבים להגיע מחו"ל ואסור להלוות אותם מהרפובליקה של קפריסין. הדירה יכולה להיות רכוש של חברה כל עוד היא רשומה בשם המועמד או בשם המועמד ובן/בת זוגו.

רכישת נכס מסחרי, כגון מלונות, משרדים או חנויות (למעט בתים ודירות). הערך הכולל המינימלי של ההשקעה הוא €300,000.

השקעה של לפחות €300,000 בהון המניות של חברה הפועלת בקפריסין. העסק חייב לעסוק בלפחות חמישה עובדים ולהיות פעיל באופן מלא בקפריסין.

השקעה של €300,000 בארגון השקעות קולקטיביות בקפריסין. ההשקעה מתבצעת באמצעות AIF, AIFLNP ו-RAIF.

זמן העיבוד לבקשות נע בדרך כלל בין 2 ל-6 חודשים.

מסלול רגיל

 

מסלול קטגוריה "F" – הוא מסלול השקעה חדש וחלופי בתוכנית גולדן ויזה של קפריסין, שהושק בשנת 2022. אזרחים ממדינות שאינם חברים באיחוד האירופי שיש להם הכנסה שנתית מספיקה המאפשרת להם לתמוך ברמת חיים נוחה בקפריסין זכאים להגיש בקשה לאישור הגירה לעצמם ולבן/בת זוגם ו/או לילדיהם (מתחת לגיל 18). אין דרישה לרכוש נכס או להשקיע בעסק. עם זאת, המועמדים להוכיח שיש לכם מקורות הכנסה יציבים מספיקים כדי לכסות את הוצאות המחיה שלכם בקפריסין ויצטרכו להציג: תלושי שכר, דוחות מס, תדפיס עו"ש בבנק, וכמובן נכסים אחרים כמו נדל"ן, מניות, קרנות נאמנות, פנסיה ועוד. חשוב לדעת שבקשות מסוג F נתקלות בעיכובים של יותר משנתיים במהלך תהליך הבדיקה. אף על פי שהתוכנית צפויה לעבור שינויים, לא הוכרזו הודעות רשמיות בנושא עד כה. בסופו של דבר, הבחירה בין מסלול המהיר למסלול קטגוריה F תלויה בצרכים ובנסיבות הספציפיות שלכם. האפשרות המהירה עשויה להיות מועדפת עבור אלה שמחפשים דרך מהירה יותר לקבלת אזרחות.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

איך להגיש בקשה לגולדן ויזה לקפריסין שלב אחר שלב

עליך לעקוב אחר תהליך זה כדי לקבל גולדן ויזה לקפריסין.

  •  ראשית מומלץ ליצור קשר עם עורך דין שמטפל בהגירה וגולדן ויזה לקפריסין, עדיפות גבוהה מישהו עם נסיון והמלצות שמכיר היטב את כל הצד הבירוקרטי עבור אזרח ישראלי כדי לדון באפשרויות שלך. 
  • יש צורך בהשקעת נכס למגורים או מסחרי, בעסק קפריסאי או בקרנות בערך מינימלי של €300,000. 
  • להגיש בקשה לאישור מגורים למחלקת הרישום האזרחי וההגירה. להציג את כל המסמכים הנדרשים, כולל הוכחה להשקעה ותעודת מרשם פלילי. 
  • יש לשלם את התשלומים הנדרשים ולהמתין עד לעיבוד הבקשה, לרוב הגשת הבקשה נמשכת בין 2-6 חודשים. לאחר האישור, תקבלו אישור מגורים המאפשרים לכם ולבני משפחתכם לחיות ולעבוד בקפריסין.

עלות גולדן ויזה לקפריסין

כדי לקבל גולדן ויזה לקפריסין, על המועמד לעמוד בסכום ההשקעה הנדרש ולהיות מוכן לכסות את הוצאות הבקשה והניהול. העלות הכוללת יכולה להשתנות בהתאם לגורמים כמו אפשרות ההשקעה שנבחרה, מספר בני המשפחה הכלולים בבקשה, והתעריפים שמוטלים על ידי ספקי שירותי הייעוץ. 

נכון לשנת 2024 – מועמדים פרטיים עבור מבוגר מעל גיל 18 חייבים לשלם דמי בקשה של  2000 יורו. בנוסף לשלם דמי טיפול על סך €500 , ודמי בדיקת רקע: 1500 יורו , כך שסה"כ דמי בקשה הינו 4000 יורו.

לצד זה קיימים דמי הנפקה ממשלתיים: על סך 600 יורו.

מתחת לגיל 18, משלמים הכל זהה כמו אצלך מבוגרים, מלבד בדיקת רקע שהינה 1000 יורו (500 יורו פחות).

שאלות נפוצות:

איך אפשר לקבל תושב קבע בקפריסין?

כדי להיות תושב קבע בקפריסין, עליך להשיג מעמד תושב קבע. יש לך שתי אפשרויות לשקול: אתה יכול להשקיע לפחות €300,000 בנדל"ן, בעסק קפריסאי או בקרנות כדי לנסות את האפשרות המהירה, או להגיש בקשה לויזת קטגוריה F, שהיא האפשרות האיטית.

כמה זמן לוקח תהליך של קבלת גולדן ויזה לקפריסין?

זמן העיבוד לגולדן ויזה לקפריסין (מסלול מהיר) הוא בין 2 ל-6 חודשים, תלוי בנסיבות האישיות של המועמד ובעיכובים אפשריים. זמן ההמתנה לויזת קטגוריה F האיטית יותר הוא כעת יותר משנתיים; לכן, אפשרות זו אינה מומלצת למי שרוצה לקבל אזרחות קפריסאית במהירות.

האם חובה להתגורר בקפריסין כדי לשמור על הגולדן ויזה?

אחת היתרונות המשמעותיים ביותר של תוכנית גולדן ויזה לקפריסין הוא שאין חובה להתגורר במדינה. יש לבקר בקפריסין פעם אחת לכל שנתיים כדי לשמור על מעמדך. עם זאת, אם אתה מעוניין לקבל אזרחות קפריסאית, עליך לחיות במדינה עד חמש שנים לפני שתוכל להגיש בקשה לאזרחות.

מהן אלטרנטיבות לגולדן ויזה לקפריסין באירופה?

אם אתה שוקל תוכניות אחרות של אזרחות על ידי השקעה (CBI) או אזרחות על ידי השקעה (RBI) באירופה, כדאי לבדוק את ויזת הזהב של בולגריה, ויזת הזהב של יוון ושל ספרד ורומניה, כמו ויזת הזהב של איחוד האמירויות באמצעות השקעה בנדל"ן, שהולכת וזוכה לפופולריות בקרב משקיעים.

לסיכום

תוכנית גולדן ויזה לקפריסין מציעה דרך יעילה ומשתלמת לאזרחים שאינם חברי האיחוד האירופי להשיג אזרחות וליהנות מכל היתרונות שבחיים באיחוד האירופי. עם אופציות השקעה גמישות, תהליך בירוקרטי יחסית פשוט ואפשרות לאחד את המשפחה תחת אותו אישור מגורים, התוכנית מציעה פתרון אטרקטיבי למשקיעים. היא משלבת בין איכות חיים גבוהה, יציבות פוליטית וביטחונית, לבין הזדמנויות עסקיות רבות, תוך הצעת נגישות נוחה לכל אירופה ושאר העולם. למעוניינים להרחיב את אפשרויות התושבות והאזרחות שלהם, זוהי בחירה חכמה שיכולה לשפר משמעותית את איכות חייהם ולהעניק להם גישה לשוק האירופי.

חשוב לציין!

  • שינויים בעלויות: העלויות הממשלתיות עשויות להשתנות מעת לעת.
  • מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של משרד הפנים הקפריסאי.
  • המידע המוצג כאן הוא כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי.
  • עליכם להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני הגירה לקפריסין כדי לקבל ייעוץ מקצועי מותאם אישית בנוגע למסלול ההגירה המתאים לכם ולתנאים לקבלת אזרחות קפריסאית.
דילוג לתוכן