חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בגאורגיה (גרוזיה)

כל מה שצריך לדעת!

ישראלים רבים שמחפשים יעדים להשקעות נדל"ן בחו"ל מתחילים לחשוב על גאורגיה. גאורגיה יושבת על קו התפר בין אירופה לאסיה והיא מדינה קומפקטית, יפיפייה ובעלת היסטוריה ארוכה. זוהי מדינה מתפתחת, שעדיין מתאוששת מההתנתקות מברית המועצות. היא זולה ומעט חריגה בנוף, מה שהופך אותה ליעד נדל"ני מסקרן בחו"ל וכזה שיכול להתגלות כמשתלם במיוחד.

 

גאורגיה עלתה על מפת ההשקעות הישראלית – והגלובלית – בשנים האחרונות, זאת בזכות הצמיחה הכלכלית המפתיעה של המדינה. המדינה ביצעה שורה של מהלכים כלכליים חכמים בניסיון לעודד השקעות זרות וכניסת כסף זר באמצעות מיסוי ונוח ומתן תמריצים, כולל בענף הנדל"ן.

 

אם אתם חושבים על השקעות נדל"ן בגאורגיה, המדריך הבא יספק לכם את כל המידע הראשוני על היעד – מיסוי על השקעות בגיאורגיה, תשואה, ערים שוות להשקעה ולמה בכלל כדאי להשקיע בגיאורגיה. 

למה כדאי לבצע השקעות נדל"ן בגאורגיה?

יש כמה סיבות שהפכו את גאורגיה ליעד מבוקש להשקעות נדל"ן. ראשית, ההתפתחות המסחררת של המדינה; מאז פירוק ברית המועצות והכרזתה כמדינה עצמאית בשנת 91' גאורגיה ניסתה לשפר את מצבה. בשנים האחרונות, ובעיקר מאז סיום הקרבות התכופים עם הרוסים, היא עברה תהליכים מדהימים של שיפור והתפתחות כלכלית. היא מעודדת הקמת עסקים והשקעות מקומיות וזרות, מקלה על מתן היתרי בנייה ומצמצמת במהירות מרשימה את הפערים הכבדים שנפתחו בינה לבין מדינות המערב. הצמיחה הכלכלית שלה גדלה בכ-5-6% מדי שנה, נתון מרשים לכל הדעות. 

 

בשל ההתפתחות הכלכלית המרשימה הזו, ערך הנכסים בגאורגיה עולה באופן קבוע וכך גם התשואה החודשית על שכירות. למרות זאת, מדובר על נכסים זולים משמעותית (בעיקר אם משווים אותם לאלו שאפשר למצוא בארץ או במדינות מערב אירופאיות). המחירים הנוחים האלו מאפשרים השקעה נוחה.

 

יתרון נוסף להשקעות נדל"ן בגאורגיה הוא הבירוקרטיה הקלילה. כיוון והממשלה מעודדת השקעות זרות של עסקים ונדל"ן, קל מאוד להתמודד עם הבירוקרטיה ולרכוש נכס. כמו כן, גם המיסוי נחשב נמוך במיוחד. 

 

גם התיירות בגאורגיה נמצאת בתאוצה מרשימה. יותר ויותר תיירים מכל רחבי העולם מגלים את המדינה היפה הזאת, את הנופים עוצרי הנשימה ואת הטבע המרהיב. התיירות הצומחת במדינה היא עוד יתרון משמעותי להשקעות נדל"ן בגאורגיה, שכן היא מאפשרת השכרה לטווח קצר (איירבנב). 

 

תוסיפו לזה את היציבות השלטונית ואת מערכת היחסים הטובה עם ישראל, ותקבלו יעד נהדר להשקות נדל"ן בחו"ל. מבחינת חסרונות, ניתן לומר כי זוהי מדינה פחות יציבה ממדינות מערביות מפותחות וצריך לזכור זאת.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

מחירי נכסים בגאורגיה

כעת הגענו לאחת השאלות הנפוצות ביותר – מהם המחירים של נכסים להשקעות נדל"ן בגאורגיה. כמובן, כמו בכל מקום, חשוב לציין שהמחיר תלוי מאוד במיקום, באופי הנכס ובגודלו.

 

גאורגיה היא מדינה עם הבדלים עצומים – עיר הבירה טביליסי ועיר הנופש בטומי הן ערים מודרניות, מערביות ומתחדשות שעומדות לצד כפרים קטנים וערים לא מפותחות. בעוד העיירות הקטנות האלו יספקו לכם מחירים נמוכים עד בדיחה (לפעמים פחות מ-100 אלף שקלים) ותשואה שיכולה להיות גבוהה מאוד, האתגר המשמעותי שלכם יהיה למצוא שוכרים. לעומת זאת, בערים הגדולות המחירים כבר עולים (מחיר ממוצע למ"ר בטביליסי או בטומי עומד על כ-1000$), התשואות יכולות להיות מעט יותר נמוכות, אך סביר כי לא תתקלו בבעיות תפוסה.  

מיסוי בגיאורגיה

נתון נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא המיסוי. המיסוי בגאורגיה הוא נוח מאוד, בשל החלטת המדינה להקל על משקיעים זרים להשקיע במדינה. לכן, המיסים הם מצומצמים ונוחים והם מורכבים מכמה סעיפים:

  • מס  רכישה – זרים שמשקיעים בגאורגיה יצטרכו לשלם כ-0.1-0.2% מערך הנכס כתלות בשוויו, ולעתים גם פחות מכך. זהו מס רכישה נמוך מאוד! 
  • מס רכוש – מס של כ-1% על אחזקת רכוש בגאורגיה.
  • מס שבח – כשתמכרו את הנכס שלכם בגאורגיה, תצטרכו לשם מס של כ-5% על הרווח שעשיתם מהמכירה. שימו לב כי ישנם תנאים מסוימים שמאפשרים קבלת פטור מהמס הזה (למשל, אם תמכרו את הנכס עד שנתיים אחרי הרכישה).
  • מס הכנסה – מס של 20% על ההכנסה שתעשו משכר דירה.

 

לצד מיסים אלו, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו התייעצות עם סוכני נדל"ן במדינה, העסקת חברת ניהול, עורך דין וכדומה – אך אלו הוצאות שתצטרכו להוציא כמעט בכל מדינה זרה.

תשואה על השקעות נדל"ן בגאורגיה

ומה לגבי התשואה? התשואה על השקעות נדל"ן בגאורגיה נחשבת גבוהה, בטח ביחס למחיר הנכס. התשואה יכולה לנוע בין 6-10%, ובמקרים מסוימים אף יותר מכך. התשואה תלויה במיקום הנכס ובאיכותו. לא קשה לראות שמדובר על אחוזים שגבוהים משמעותית מהתשואה שמניבים נכסים בישראל. יחד עם פוטנציאל עליית הערך של נכסים בגאורגיה, ניתן בהחלט לקבל יעד נהדר להשקעת נדל"ן משתלמת.

 

איפה לבצע השקעות נדל"ן בגאורגיה?

ושאלת השאלות – איפה בעצם להשקיע בגאורגיה? כפי שכבר ציינו, גאורגיה מחולקת לערים הגדולות ולכפרים ולעיירות פיתוח. ככלל, על אף שהמחירים גבוהים יותר, מומלץ לחפש נכסים דווקא בערים הגדולות, שכן נכסים במקומות האלו נחשבים בטוחים יותר. אם אתם מעוניינים ברמת סיכון גבוהה ולא אכפת לכם לקפוץ למים, תוכלו לנסות מקומות מרוחקים.

 

כך או כך, אלו היעדים הנפוצים והמומלצים להשקעות נדל"ן בגאורגיה:

נדלן בטביליסי

טביליסי היא עיר הבירה של גאורגיה. זוהי עיר מפותחת, מודרנית, תוססת ושוקקת שנהנית מפריחה כלכלית. חשוב לדעת כי בגלל ההתפתחות הכלכלית המסחררת, נוצר מצב שבו השוק הוא כבר "רווי", כלומר ההיצע גדל מהביקוש. מצב זה יוצר תשואה נמוכה יותר במחיר נכס גבוה.

  • תשואה: תשואה בטביליסי יכולה לנוע בין 6-10%

נדלן בבטומי

כיוון שטביליסי הפכה קצת פחות אטרקטיבית, עיר אחרת עולה במקומה – בטומי. זוהי עיר גדולה בגאורגיה, עיר נופש שיושבת על הים השחור ומלאה במלונות, חיי לילה, מסעדות ועוד. כיוון ומדובר על עיר תיירותית, היא מאפשרת גם השכרה לטווח קצר עם תשואה גבוהה יותר. 

  • תשואה: התשואה יכולה לנוע בין 8-12%. בהשכרה לטווח קצר, התשואה יכולה לעלות משמעותית.

נדל"ן בגודאורי

  • גודאורי היא עיירת סקי קטנה שיושבת צפונית לטביליסי ומושכת אליה תיירים רבים. רוב משקיעי הנדל"ן בגודאורי מחפשים להשכיר את הנכס לתיירים בעונת החורף, והוא נשאר ריק במהלך הקיץ. הנכסים הטובים הם אלו שקרובים לרכבל. 

    • תשואה: יכולה לנוע בין 8-10%
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן