חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בקפריסין

כל מה שצריך לדעת!

קפריסין נהנית משילוב מנצח של יתרונות מופלאים. קפריסין היא אי ים תיכוני עם אקלים נהדר, אתרי תרבות והיסטוריה, חופים מושלמים, תיירות שוטפת וכן סצנה חיה של מסעדות וחיי לילה. היא מציעה איכות חיים גבוהה יחד עם מחירי מחיה נמוכים, מה שהופך אותה ליעד נהדר למשקיעים זרים שמחפשים נדל"ן בחו"ל

 

אם אתם חושבים על נדלן בקפריסין, המדריך הבא יסביר לכם כל מה שצריך לדעת על השקעה בקפריסין – בתים למכירה בקפריסין, איפה כדאי להשקיע בקפריסין, מיסוי, תשואה וכן מהם היתרונות של השקעות נדל"ן בקפריסין. 

היתרונות של השקעות נדל"ן בקפריסין

לקפריסין יש הרבה מה להציע למשקיעי נדל"ן. ראשית, מדובר על יעד עם כלכלה יציבה. מדינה שאין בה אבטלה, שלא סבלה ממשברים כלכליים ושנהנית מתל"ג יציב וקבוע. לצד הכלכלה הנוחה, מדובר על יעד עם נכסים המוצעים במחירים נמוכים יחסית, ותוכלו למצוא נכסים בכמה מאות אלפי שקלים (סכומים, שכידוע לכל, לא ניתן למצוא בישראל). לצד הנכסים הזולים, התשואה גבוהה במיוחד ויכולה להגיע עד למעלה מ-10% במקרים מסוימים. 

 

יתרון מהותי נוסף למשקיע הישראלי הוא העובדה שקפריסין יושבת ממש כאן – במרחק טיסה קצר מאוד. זהו יתרון הן פיזי (יהיה הרבה יותר קל להגיע לנכס, וכן גם יותר זול), וגם מנטלי, בידיעה שהנכס לא נמצא איפשהו אי-שם במרחק של שעות טיסה ארוכות, אלא ממש כאן. 

 

מדובר על יעד שהוא מגנט לתיירים ומציע נופשים עם ריזורטים מפנקים. כל מי שמחפש השקעה ביעד תיירותי עם ביקוש ותפוסה גבוהה, יוכל למצוא את מבוקשו בקפריסין. תשואה גבוהה במיוחד תינתן למי שישכיר את הנכס שלו כנכס לנופש לטווח קצר, כמו דרך איירבנב.

 

כמו כן, קפריסין נוחה מאוד למשקיע הזר. גם אם אין לכם אזרחות אירופאית, תוכלו ליהנות מתהליך קליל בהשוואה למדינות אחרות באירופה, עם הגבלות קלות בלבד. גם המיסוי לא מורכב והמיסים נמוכים במטרה לעודד השקעות זרות

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

בתים למכירה בקפריסין

הנדלן בקפריסין מחולק לשני אזורים עיקריים – אזורים אורבניים כמו ניקוסיה ולימסול, ואזורי חוף ונופש כמו פאפוס ואיה נאפה. קפריסין מציעה סוגים שונים של נכסים למכירה. תוכלו למצוא בתי נופש ומגורים, דירות למכירה בקפריסין, וילות למכירה בקפריסין עם בריכה, וילות על החוף, בתי אבן ישנים בכפרים, בתים מודרניים וחדשים בלב העיר, קומפלקסים וקוטג'ים. ניתן לרכוש נכס יד שניה ולשפץ אותו או לחילופין לקנות בית מודרני לאכלוס מידי. 

 

עלויות הנדל"ן תלויות לחלוטין בסוג הנכס ובלוקיישן. פריים לוקיישן כמו ניקוסיה או לימסול יקרים יותר מאחרים. ישנה גם תלות בכמה אתם קרובים למרכז העיר – למשל, דירה קטנה בלב פאפוס יכולה להגיע למחיר של 150 אלף יורו, כאשר וילה עם בריכה בפאפוס תעלה כ-250 אלף יורו בלבד. 

 

חשוב לדעת כי עד 2020 השוק היה במצב הרבה יותר טוב, אך כלכלת המדינה נפגעה ממגפת הקורונה. לפי הדוחות האחרונים, ב-2020 חוזי המכירות היו נמוכים במידה ניכרת, מה שהשפיע על הביקוש וההיצע באי. אבל הדוח גם מצביע על כך שמתוך כל רכיבי הכלכלה, מחירי הדירות הם הראשונים להתאושש. כבר ב-2021 אפשר היה לראות עליה במחירי הדירות בעקבות הביקוש הקבוע, כאשר בשליש האחרון של 2021 המחירים עלו בכ-1%. 

תשואה על נדלן בקפריסין היוונית

התשואה היא משמעותית כשמדברים על השקעות נדל"ן בקפריסין. התשואה בקפריסין תלויה, כמובן, בסוג הנכס, מיקומו, גודלו ומחירו. ובכל זאת, היא נעה בין 4-7%. במקרים מסוימים, למשל השכרה לטווח קצר בבתי נופש, התשואה יכולה אפילו לחצות את ה-10%! בהשוואה לישראל, מדובר על תשואות גבוהות מאוד. לצד התשואה על השכירות, ישנו גם פוטנציאל רווח שצפוי לעלות בכל שנה. 

מיסוי על השקעה בקפריסין

יחד עם התשואה, אסור לשכוח לתת את הדעת גם למיסוי. המיסוי בקפריסין נחשב נמוך יחסית, והוא מורכב מכמה רכיבים שיחד מתכנסים לכ-15% ממחיר הנכס. המיסוי מורכב מהרכיבים הבאים:



  • מס העברה – מס שנע בין 3-8%. 
  • מס בולים – מבוסס על מחיר הנכס, נע בין 0.15-0.20%
  • מע"מ – 19% 
  • עמלה משפטית – 0.1-1%
  • מס הכנסה על שכירות – מס פרוגרסיבי כתלות בשכירות המבוקשת על ידכם.  
  • מס רווחי הון – רווח הון ממכירת מקרקעין מחויב במס של 20%. אם הנכס בבעלות במשך חמש שנים לפחות, ישנו פטור מתשלום המס. 

איפה להשקיע בנדלן בקפריסין?

אם אתם מחפשים נכס להשקעה בקפריסין, חשוב לדעת כי קפריסין היא אי עם הרבה אפשרויות להשקעה – אז איפה מומלץ להשקיע? יש כמה מקומות עיקריים להשקעות נדל"ן בקפריסין:

לימסול היא עיר נפלאה להשקעות נדלן בקפריסין. זוהי עיר קוסמופוליטית נוחה עם איכות חיים גבוהה, מסעדות, חיי לילה ובידור. ישנו ביקוש גבוה מאוד לשכירות בלימסול, שעולה על ההיצע. לכן, שכר הדירה גבוה יחסית. 

  • תשואה: התשואה נעה בין 4-6%

פאפוס היא עיר נופש שמציעה אפשרויות נדל"ן עם ערך רב. היא מציעה אווירה רגועה וקרובה לשדה התעופה. הנדל"ן זול יותר מלימסול. רוב הנכסים המוצעים בעיר הם בתים פרטיים, לא דירות. 

  • תשואה: התשואה נעה בין 8-9%



איה נאפה היא עיר נופש מא' ועד ת'. בעבר הייתה ידועה כעיר של בליינים צעירים, אבל היום הפוקוס שלה הוא יותר על משפחות. בעיר יש חופי ים יפיפיים, מרינה יוקרתית וקניוני אאוטלט. איה נאפה מציעה נכסים יוקרתיים, בין אם דירות או וילות. המחירים יותר גבוהים כאן, אך עדיין נמוכים (וילות בכ-200 אלף יורו, למשל).

  • תשואה: התשואה נעה בין 7-8%

נדלן בלרנקה

לרנקה היא גם מקום מצוין להשקעה בנדל"ן, עם מגוון נכסים זמינים המתאימים לכל תקציב והעדפה. אם אתם מחפשים נכס מפואר על חוף הים, לרנקה יש הרבה אפשרויות לבחירה. תוכלו למצוא וילות מרווחות עם בריכות פרטיות, דירות מודרניות עם נוף מדהים לים ובתים עירוניים אלגנטיים עם גישה נוחה לחוף הים. נכסים אלה מושלמים למי שרוצה ליהנות מאורח החיים הים תיכוני בסטייל. 

  • תשואה: התשואה נעה בין 5-6%

בניקוסיה יש ביקוש מתמיד לדירות, ולכן היא אופציה נהדרת למשקיעים. ישנם הרבה קפריסאים שעובדים בניקוסיה, שכן היא עיר הבירה, ולכן היא מציעה בעיקר הזדמנויות להשכרה לטווח ארוך. שימו לב כי ניקוסיה היא במרכז האי ואין לה גישה לחוף, אז לא מדובר על עיר נופש.

  • תשואה: התשואה נעה בין 5-6%

 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן