חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בחו"ל

יודעים מה מתאים בשבילך!

בועת הנדל"ן היקרה בישראל הפכה את אפיק ההשקעה הזה לכמעט בלתי אפשרי עבור אנשים רבים, המחפשים דרך אחרת להשקיע את הכסף שלהם ופונים להשקעות נדלן מעבר לים. היום אפשר להשקיע בנכסי נדל"ן כמעט בכל מקום על הגלובוס בקלות רבה ובמקרים מסוימים אפילו בלי לצאת מהארץ.

ועדיין ישראלים רבים נוטים להיזהר מהשקעות נדל"ן בחו"ל, מתבלבלים מהשפע הרב ומתקשים בהחלטה. הכתבה הבאה תבהיר כמה דברים חשובים על השקעות בחו"ל, כולל יעדים מומלצים להשקעה בחול.

יועץ השקעות נדלן בחול - דונם

לשירותכם גם ב-WhatsApp בכל נושא הקשור להשקעות מניבות בארץ או בחו״ל

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

איפה כדאי להשקיע בחו"ל?

העולם הוא גדול, וכשמחפשים לבחור מדינה להשקיע בה הבחירה נראית קשה עד בלתי-אפשרית. יש כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים יעד להשקעות נדל"ן בחו"ל:

היכרות עם השוק

בעולם הנדל"ן, ידע שווה הרבה מאוד כסף. אם יש לכם היכרות מסוימת עם מדינה כלשהי (גרתם בה בעבר, גרים בה משפחה או חברים), יכול להיות שזהו יתרון משמעותי בבחירת היעד שלכם. אם אין לכם, בצעו חקר שוק מעמיק ובדקו בעצמכם את השכונה והאזור. 

קרבה לארץ

הרבה פעמים משקיעים מעדיפים להשקיע ביעד הקרוב לארץ (כמו יוון, קפריסין, בודפשט), ולא להרחיק מדי עד ארה"ב או בריטניה. יש לכך יתרון מסוים, שכן תוכלו להגיע בקלות רבה יותר לנכס וכן לחסוך לא מעט על טיסות.

מיסוי

בכל מדינה ישנה שיטת מיסוי שונה וכן גם התייחסות שונה למשקיעים זרים. לכן, חשוב מאוד לבדוק את חוקי המיסוי של המדינה ולוודא שאינם מעלים משמעותית את מחיר ההשקעה. 

אמנת מס

חשוב לבחור במדינה שיש לה אמנת מס עם ישראל, כדי להימנע מתשלום כפל מס.

 

מחיר

באופן טבעי, הבחירה ביעד תלויה גם במחירי ההשקעה הדרושים, והאם הם עומדים ביכולות שלכם. הרבה מדינות מציעות השקעות נדלן קטנות – השקעות במחירים נמוכים ומשתלמים במיוחד. כמו כן, מומלץ לבחור במדינה שבה השקל חזק יותר מהמטבע המקומי. 

פוטנציאל רווח

כדאי לרכוש נכס במדינה בצמיחה, שתבטיח עליית ערך משמעותית וכן תשואה יפה. הרבה מדינות יציעו מחירים זולים אך בטווח הרחוק אין זה משתלם להשקיע בהן.  בדקו את המצב הכלכלי של המדינה והתשואות החזויות. מומלץ למצוא יעד שמשלב מחירים נוחים עם צמיחה כלכלית. 

האם יש להשקעות נדלן בחו"ל סיכונים?

כמו כל השקעה, תמיד יש סיכון. וכשההשקעה היא במקום זר מעבר לים, הסיכון הזה יכול לנבוע הרבה פעמים מחוסר ידע. לכן, לפני שאתם נכנסים לעולם ההשקעות בחו"ל, חשוב לקחת בחשבון כמה סיכונים נפוצים:

חוסר היכרות עם השוק

חוסר היכרות עם מדינת היעד יכול להביא להשקעות לא חכמות שאף יובילו להפסדים. לכן, חשוב לבצע חקר שוק מעמיק, ליצור קשר עם תושבי האזור וכן להתייעץ עם אנשי מקצוע.  

שיתוף פעולה עם משרדי נדל"ן

כדי להקל על קניית נכס בחו"ל, ישראלים רבים מחליטים להיעזר במשרדי נדל"ן שפועלים ביעד. בגדול, מדובר על צעד חכם, שכן המשרדים מכירים היטב את השוק; בקטן, חשוב לא ללכת עם המשרד הראשון ולרחרח קצת מסביב, כדי לוודא שאתם לא נופלים בפח ושמים את הכסף שלכם במקום הלא נכון. תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני כל חתימה על חוזה. 

בירוקרטיה

בירוקרטיה בחו"ל היא זרה וחשוב לקחת את זה בחשבון. הרבה פעמים תחתמו על מסמכים בשפה שאתם בכלל לא מכירים או באנגלית משפטית קשה. כשאתם רושמים נכס בחו"ל, אתם חייבים לוודא שההליך מתבצע באופן אמין כדי למנוע עוגמות נפש.

שינויים בשער המטבע

השקעות בחו"ל הן השקעות במטבע זר ויש הפרשים בין השערים. מטבע שנופל יכול ליצור הפרשי רווח משמעותיים ולהפוך את ההשקעה ללא כדאית. 

אי ודאות

אי ודאות קיימת גם בארץ (אף אחד לא צפה את בואה של מגפה, למשל, או מלחמה שעלולה לפרוץ), ובכל זאת, כשמשקיעים בחו"ל פחות ערים לסיכונים, מה שעלול להציף את אי הודאות. המלחמה שפרצה באוקראינה היא דוגמה מובהקת. 

השקעות נדלן בחול סיכונים

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

השקעות נדל"ן בחו"ל

טופ 10 מדינות המומלצות ביותר להשקעות נדל"ן בחו"ל

במדינות הבאות ניתן למצוא הזדמנויות השקעה בחו"ל מניבות ומבוקשות:

01.

השקעות נדל"ן בארה"ב

יעד אהוב להשקעות נדל"ן בחו"ל על ידי ישראלים הוא בארצות הברית, מדינה ענקית עם מגוון עצום של אפשרויות השקעה מניבות. ארה"ב מציעה נכסים שיכולים להגיע במחירים זולים משמעותית מהארץ, כאשר ניתן למצוא וילות פרטיות, דירות מקבלן, דירות בערים גדולות ועוד. חשוב לקחת בחשבון את המרחק כאשר שוקלים השקעת נדל"ן בארה"ב.

תשואה: תשואה ממוצעת על שכר דירה בארה"ב יכולה לנוע בין 8-10%; חשוב לזכור שמדובר על מדינה גדולה עם 50 סטייטים, ולכן יש לבצע סקר שוק נרחב.

02.

השקעות נדל"ן בפורטוגל

יעד שנכנס לתמונה בשנים האחרונות הוא פורטוגל. פורטוגל עברה התפתחות מדהימה, הכוללת פיתוח של תעשיית ההייטק והתיירות, שיפור וטיפוח השכונות ושיפוץ מקיף של המדינה. כתוצאה מכל זה ערכה הולך ועולה, והיא מושכת אליה משקיעים רבים. תשואה: תשואה ממוצעת נעה בין 5-10%

03.

השקעות נדל"ן בקפריסין

עוד יעד קרוב מאוד הוא האי קפריסין. בקפריסין אפשר למצוא נכסים במחירים נמוכים (בעיקר ביחס לארץ), ועל הדרך גם להנות מהכלכלה החזקה של האי, שמאפשרת השקעה יציבה ובטוחה. 

תשואה:התשואה בקפריסין יכולה לנוע בין 9-10%

04.

השקעות נדל"ן ביוון

יוון היא עוד יעד השקעות נדל"ן בחו"ל שאהוב במיוחד על הישראלים בגלל הקירבה הרבה שמאפשרת השקעה נוחה מעבר לים. תוסיפו לזה את מחירי הנדל"ן הנמוכים בשל המשבר הכלכלי שתקף את המדינה, ותקבלו הזדמנויות השקעה מניבות באיי יוון היפים. 

תשואה:תשואה ממוצעת נעה בין 6-7%

 

 

05.

השקעות נדל"ן ברומניה

רומניה היא מדינה מזרח-אירופאית מתפתחת, שצומחת באופן מסחרר בשנים האחרונות ולכן מהווה יעד נדל"ן מבוקש. היום אפשר למצוא ברומניה נכסים בסכומים נמוכים, להנות מהכנסה שוטפת ולצפות לעליית ערך משמעותית. 

תשואה: התשואה ברומניה נעה בין 9-11%

06.

השקעות נדל"ן בפולין

שוק הנדל"ן הפולני מראה צמיחה מעודדת, שמתווספת להתפתחות הכלכלית היפה של המדינה, ליציבות הכלכלית שלה ולמיסוי הנוח. לכן, פולין הפכה ליעד השקעות פופולרי עבור משקיעים מכל העולם – וגם מישראל. 

תשואה: התשואה בפולין יכולה לנוע בין 8-10%

07.

השקעות נדל"ן באנגליה

אנגליה היא מדינה חזקה, יציבה כלכלית ומושכת. שוק הנדל"ן בלונדון אמנם מציע מחירים גבוהים, אך בצפון אנגליה אפשר למצוא מחירים נוחים מאוד, עם מרכזי תעסוקה נרחבים, אוניברסיטאות ומרכזי בידור. כמו כן, יתרון נוסף הוא ההתנהלות השוטפת בשפה האנגלית.

תשואה: התשואה באנגליה יכולה לנוע בין 8-9% 

08.

השקעות נדל"ן בהונגריה

השקעה בהונגריה, בדגש על בודפשט, היא השקעה פופולרית עבור ישראלים. ישראלים אוהבים מאוד את בודפשט, היא ממוקמת במיקום מרכזי באירופה וכן נחשבת לעיר צעירה ושוקקת בהתפתחות גבוהה ובמחירים נוחים. כמו כן, המיסוי והבירוקרטיה בהונגריה עבור משקיעים זרים הם נוחים יחסית. 

תשואה:התשואה יכולה לנוע בין 5-7%

09.

השקעות נדל"ן בגאורגיה

מדינת גיאורגיה היא יעד אהוב להשקעה המציע הזדמנויות השקעה בחו"ל מכל מיני סוגים. הטיסה אליה קצרה, המחירים שלה נמוכים מאוד והיא חווה התפתחות מדהימה, עם תשואות נאות ועליית ערך עתידית.

תשואה: תשואה ממוצעת נעה בין 8-10%

כללי ההשקעות שלנו

הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם

חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן