חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בארה"ב

כל מה שצריך לדעת!

אחד מיעדי ההשקעה האהובים ביותר על ישראלים הוא ארצות הברית. הקשר החזק בין ישראל לארה"ב, הכלכלה החזקה של ארצות הברית לצד מחירי הנכסים הנוחים והתשואות הגבוהות הפכו את ארה"ב ליעד השקעה מבוקש עבור ישראלים (וכן עבור משקיעים זרים מכל העולם).

 

השקעות נדל"ן בארה"ב דורשות לא מעט ידע – אחרי הכל מדובר על מדינה עצומה ורחוקה, שמציעה אפשרויות השקעה בלתי נגמרות, מיסוי שונה והבנה אחרת. המדריך הבא ינסה לענות על כמה מהשאלות הבוערות ביותר הנוגעות להשקעות נדל"ן בארה"ב, ואיפה כדאי לכם להתחיל לרחרח כדי למצוא את הנכס הבא שלכם. 

למה להשקיע בנדל"ן בארה"ב?

יש כמה סיבות בגינן ישראלים רבים בוחרים להשקיע בארצות הברית. ראשית, במקרים רבים הנכסים בארה"ב נמכרים במחירים נמוכים משמעותית מאלו של הארץ. ניתן למצוא דירות מהניילונים או בתים צמודי קרקע גדולים במחירים שאי אפשר להשוות למחירים בישראל (כמובן, כתלות בלוקיישן – כשמדברים על דירות בערים כמו מנהטן, המצב הוא מעט שונה). גם התשואות הן גבוהות משמעותית מהתשואות בישראל, מה שיוצר הזדמנויות להשקעה משתלמת

 

הסיבה שהמחירים בארה"ב כל כך נוחים נטועה ברובה במשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית בשנת 2008. המשבר גרם להקשחה של תנאי קבלת משכנתא בארצות הברית ובמקביל הוריד את מחירי הנדל"ן, מה שפרץ פתח כניסה משתלם מאוד עבור משקיעים זרים.

 

יתרון נוסף להשקעות נדל"ן בארה"ב הוא היותה של ארצות הברית מעצמה, מדינה חזקה עם כלכלה חזקה. לכן, מדובר על השקעה יציבה ובטוחה, בניגוד להשקעות במדינות מתפתחות או בעלות כלכלה בעייתית. לבסוף, יתרון משמעותי חשוב הוא תהליך הרכישה; תהליך רכישת נכס בארה"ב הוא נוח, קל וברור מאוד, וכמובן מתנהל כולו באנגלית. בהתייעצות עם עורך דין או סוכן נדל"ן אפשר לרכוש נכס מניב בלי הרבה דאגות. 

 

החיסרון המשמעותי המרכזי של השקעות נדל"ן בארה"ב הוא המרחק מישראל; אבל היום, בעידן האינטרנט ועם הסתייעות בחברת ניהול, אפשר להתגבר על רוב מכשולי המרחק. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן באנגליה

הממוצע של תשואה שנתית על שכירות באנגלית עומד על 3.63%. חשוב לזכור כי זהו נתון מאוד כללי, שכן מדובר על מדינה גדולה עם הרבה מאוד ערים פוטנציאליות להשקעה. ניתן למצוא גם תשואות גבוהות משמעותית, בעיקר בצפון המדינה, שם התשואה יכולה לעבור אפילו את ה-10%. לכן, אין להתבסס על הנתון הזה בלבד.

 

לצד התשואה על שכירות, חשוב לדעת כי הנכסים באנגליה, כמו נכסים בחלק מהותי מהעולם, חווים עליית ערך הנובעת מהשבחת הקרקע, ולכן זו עוד תשואה שיש לקחת בחשבון. 

מיסוי נדלן בארה"ב

אחד הדברים שצריך לקחת בחשבון כשחושבים על השקעות נדלן בארה"ב הוא כמובן המיסוי. המיסוי בארה"ב מתחלק לכמה סעיפים שכדאי להכיר:



  • מס פדרלי – זהו מס שמוטל על ידי ה-IRS, רשות המיסים של ארה"ב. המס הזה חל על כל ההכנסות, וביניהן מס רווחי הון (במידה ומכרתם את הנכס) ומס על רווח משכירות. 
  • מס מדינה – זהו מס שיש לשלם למדינה ("סטייט") בה החלטתם לרכוש את הנכס. המס הזה משתנה בין מדינה למדינה, כאשר בחלק מהמדינות אין צורך לשלם מס ובאחרות יש. לכן, כשבוחרים לוקיישן להשקעה, יש לקחת בחשבון את מס המדינה. 
  • מס עירוני – עוד בשרשרת המיסים – מס עיר. גם כאן, כתלות בלוקיישן, יכול להיות שתאלצו לשלם גם מס לעיר בה נמצא הנכס. לרוב, המיסים האלו מנוכים מהמס הפדרלי ולכן לא מדובר על הוצאות גבוהות, ובכל זאת צריך לקחת אותן בחשבון.
  • מס ירושה – מס ירושה מחייב את יורשי הנכס לתשלום מס של כמה עשרות אחוזים (ועד 35%). 
  • תשלומים נוספים – מעבר למיסים הנ"ל, יש עוד שורת מיסים שכדאי להכיר, כמו למשל ארנונה (על בעל הדירה לשלם את הארנונה בעצמו), ביטוח הנכס (כמה עשרות דולרים בחודש), וכן דמי ניהול, בהנחה כי לא תטפלו בדירה בעצמכם. 

 

את דוח המס בארה"ב יש להגיש בכל שנה, עד ה-15 באפריל. שימו לב כי קיימת אמנת מס בין ישראל לארה"ב, כך שלא תצטרכו לשלם כפל מס. 

תשואה (ROI) על נדלן בארה"ב

התשואה על השקעות נדלן בארה"ב משתנה כמובן לפי סוג הנכס ומיקומו. ובכל זאת, לפי אינדקס S&P 500 התשואה החציונית עומדת על 8.6%. לנכסים למגורים יש ממוצע של כ-10% ROI ונכסים מסחריים בעלי ממוצע של כ-9.5%. כמובן, אלו מספרים גבוהים משמעותית מאלו שאפשר לקבל בארץ.

 

חשוב לציין כי אלו הם נתונים ארציים ולכן נחשבים כלליים מאוד, אך הם יכולים לעזור לכם כשאתם בוחנים נכסים נקודתיים במקומות שונים בארצות הברית. 

איך בוחרים מדינה להשקעות נדל"ן בארצות הברית?

אחד האתגרים בהשקעות נדלן בארה"ב הוא הבחירה בלוקיישן. בכל זאת, מדובר על מדינה המכילה 50 מדינות ולכל אחת יש את המאפיינים שלה, את התשואה שלה ואת האוכלוסייה שלה. 

 

רוב הישראלים בוחרים להשקיע באחד מהיעדים הבאים:

01.

נדלן בניו יורק

אחת המדינות המובילות להשקעות נדלן בארה"ב היא ניו יורק, וזה כמובן לא מפתיע. העיר ניו יורק היא הבירה התרבותית של ארה"ב ונחשבת לאחת הערים המובילות בעולם. השקעות נדל"ן במנהטן הן אמנם יקרות, אך מגיעות עם עליית ערך קבועה וכן גם ביקוש תמידי לשכירות. לצד מנהטן, ניתן להשקיע גם ברובעים האחרים של העיר ובערים גדולות נוספות בניו יורק כמו ערים במחוז ווסטצ'סטר או ערים בצפון המדינה. 

 

תשואה: התשואה בניו יורק מגוונת מאוד ומשתנה לפי הלוקיישן וסוג הנכס. היא נעה בין 5-11%. 

 

02.

נדלן בפלורידה

מדינה אהובה מאוד על ישראלים היא פלורידה, עם דגש על השקעות נדל"ן במיאמי ובפרברים שלה, וכן בערים כמו אורלנדו או טמפה. פלורידה מציעה תשואה יציבה, עליות ערך קבועות וסוגי נכסים רבים, מדירות בבניינים וקומפלקסים ועד בתים צמודי קרקע מרווחים. 

 

תשואה: התשואה בפלורידה נעה בין 9-12%. 

03.

נדלן באוהיו

עוד אופציה מעניינת להשקעות נדל"ן בארה"ב היא השקעה באוהיו. אוהיו היא אמנם לא מדינה מתויירת כמו ניו יורק או פלורידה, אך היא נהנית מכלכלה חזקה מאוד, אוכלוסייה איכותית ומחירי נכסים נמוכים ונוחים. יש כמה ערים מומלצות להשקעה באוהיו, ביניהן קליבלנד, קולומבוס וסינסנטי.

 

תשואה: התשואה באוהיו יכולה לנוע בין 10-12%. 

04.

נדלן באטלנטה

אטלנטה, בירת ג'ורג'יה, הפכה ליעד השקעה אטרקטיבי מאוד בכל העולם. זוהי עיר מתפתחת עם כלכלה יציבה ותיירות מרשימה, שהופכת מבוקשת יותר ויותר, ולכן זה בדיוק הזמן להשקיע בה. היא מציעה מחירי נכסים נמוכים, צפי לפוטנציאל רווח גבוה, ביקוש לשכירות ותשואה נאה מאוד. 

 

תשואה: התשואה באטלנטה נעה בין 9-12% בשנה. 

05.

נדלן בקליפורניה

איזור השקעה מועדף של נדל"ן בארה"ב היא השקעה בקליפורניה. קליפורניה, עם חופיה המרהיבים, תרבותה העשירה וכלכלתה הענפה, מציעה מגוון רחב של הזדמנויות למשקיעים. בין אם מדובר בערים טכנולוגיות כמו סן פרנסיסקו וסיליקון ואלי, במרכזי בידור כמו לוס אנג'לס, או בערים עם קהילות אקדמיות וחדשנות כמו ברקלי ופאלו אלטו, קליפורניה מציעה אפשרויות לכל סוג של משקיע.

תשואה: התשואה בקליפורניה יכולה להיות משתנה מאוד בהתאם למיקום וסוג הנכס, אך באופן כללי, היא נעה בין 4% ל-6%.

השקעות נדלן בארהב
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן