חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן ביוון

כל מה שצריך לדעת!

אם יש יעד נדל"ן בחו"ל שאהוב במיוחד על ישראלים שמחפשים להשקיע מעבר לים, יוון היא כנראה הזוכה בתואר. מדינת האיים שנמצאת במרחק יריקה מאיתנו היא יעד נפלא להשקעות נדלן חכמות, זולות ומניבות. זוהי מדינה ים-תיכונית מתוקה ושמשית, עשירה בהיסטוריה ותרבות, ולמרות המשברים הכלכליים החריפים שתקפו אותה לאורך השנים האחרונות היא מתחילה להתאושש ולהפוך ליעד נדלני ששווה זהב.

 

אם אתם שוקלים לבצע השקעות ביוון, המדריך הבא יעזור לכם בצעדים הראשונים – איפה כדאי להשקיע ביוון, מה המיסוי ביוון, מהי התשואה ומה בכלל היתרונות של השקעות נדל"ן ביוון.

היתרונות המרכזיים של השקעות נדל"ן ביוון

להשקעות נדל"ן ביוון יש כמה יתרונות מרכזיים שהופכים את המדינה ליעד פופולרי עבור ישראלים שמחפשים השקעות נדל"ן בחו"ל. היתרון הראשי אולי ייראה בעיניכם כחיסרון, אך למעשה מדובר על יתרון משמעותי – אנחנו מדברים כמובן על המשבר הכלכלי שתקף את יוון בשני העשורים האחרונים, כאשר ההתאוששות ממנו החלה רק לאחרונה. 

 

המשבר הזה היה הזדמנות מדהימה למשקיעי נדל"ן שמחפשים נכס במחיר זול (ערך הנכסים ביוון בשיא המשבר ירד בעד כ-50%!) שהערך שלו צפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות. עכשיו, כשההתאוששות מהמשבר מתחילה, זה הטיימינג הנכון לקנות בו נכס, רגע לפני שמחירי הנדל"ן יתחילו לעלות משמעותית. למעשה, השוק כבר עלה בשנת 2019, ירד מעט עקב משבר הקורונה אך עדיין נמצא בעלייה. יוון ראתה עלייה במחירים של כ3.3% ב-2020, ולא פחות מ-8.35% בשנת 2021. 

 

יתרון נוסף הוא התיירות הצומחת ביוון. יוון רואה גדילה משמעותית בתיירות הנכנסת אליה. אמנם מגפת הקורונה פגמה מעט בתיירות, אך עכשיו, בתום המגפה, התיירות חוזרת לשיאה. לכן, יוון היא פתח להשקעות נדלן עם שכירות קצרת טווח לתיירים, שהתשואה עליהן גבוהה משמעותית מהשכרות לטווח הארוך. 

 

יתרון שלישי נוגע לקרבה של יוון לישראל. ניהול נכס מרחוק יכול להיות מאתגר, גם אם משתמשים בחברת ניהול; העובדה כי יוון נמצאת ממש כאן מעבר לים מקלה משמעותית על ההשקעה, הן מבחינה מנטלית והן מבחינה פיזית. כמו כן, יוון קרובה לישראל גם מבחינה תרבותית, וקל לבצע עמה עסקים. 

 

לבסוף, יוון מעודדת השקעות זרות במטרה להתאושש מהמשבר. לכן, היא ידידותית למשקיע הזר, המיסוי שלה נוח והיא אף מאפשרת קבלת מעמד של תושב.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

מיסוי נדלן ביוון

שיטת המיסוי של נדלן ביוון היא ידידותית מאוד ונוחה למשקיע הזר. תמהיל המיסוי ביוון מורכב מכמה רכיבים שכדאי להכיר:

  • מס העברה – מס בגובה 3% המשולם על ידי הקונה. כדי לשלם את המס הזה, יש להשיג מספר – סוג של מקבילה למספר תעודת הזהות שלנו – שמקבלים כשממלאים טפסי מס. 
  • מס עירוני – מס התלוי בעיר בה בחרתם להשקיע. יש לוודא מראש את גובה המס כדי לא להיות חשופים להפתעות.
  • רישום הנכס – רישום הנכס יעלה לכם עד כ-0.5% מערך הנכס. 
  • מס החזקת נכס – ישנו מס שנתי על החזקת נכסי מקרקעין. זהו מס פרוגרסיבי כתלות בערך הנכס והוא מגיע עד 1% בלבד. 
  • מס הכנסה – ישנו מס על רווחים משכירות. זהו פס פרוגרסיבי, כתלות בגובה הרווח, והוא נע בין 15-45%. 
 

מעבר לזה, יש לקחת בחשבון גם תשלומים נוספים כמו תשלום לנוטריון, עורך דין או סוכן נדל"ן (לרוב בין 1-3%). כמו כן, טוב לדעת שישנה אמנה למניעת כפל מס בין יוון לישראל, כך שלא תצטרכו לשלם מס גם בארץ. לבסוף, יש לשים לב – גובה המיסים שונה כשמדובר על חברה הרוכשת נכסים! 

תשואה על נדל"ן ביוון

תשואה היא חלק חשוב מהבחירה האם לבצע השקעות נדל"ן ביוון. התשואה ביוון תלויה, כמובן, במיקום הנכס, בסוג הנכס ובאופן השכירות, אך ניתן לומר באופן רחב כי היא נעה בין 4-11%. זוהי תשואה יפה מאוד, שיכולה להניב רווחים נאים בהחלט. כמו כן, לצד התשואה על השכירות, המדינה נהנית כאמור גם מעליות ערך יפות בעידן של אחרי המשבר הכלכלי. לכן, כעבור מספר שנים תוכלו למכור את הדירה בעבור רווח נאה.

סוגי הדירות למכירה ביוון

מחירי הנכסים ביוון תלויים באופן מוחלט בסוג הנכס ובמיקומו. בתים למכירה ביוון ליד הים מתומחרים באופן שונה מבתים למכירה בכפר באמצע המדינה. הסוג המבוקש ביותר של דירות להשקעה ביוון הוא וילות גדולות, אך יש גם אופציות נוספות למי שמחפש נכס במחיר נמוך יותר, כמו דירות קטנות בבניינים חדשים או ישנים. ניתן למצוא דירות חדשות ליד הים שמציעות גישה מהירה לחוף.

 

למעשה, אפשר למצוא ביוון כל סוג של נכס שאתם מחפשים – וילות היסטוריות, בתים מודרניים, דירות חדשות, בתים עירוניים קטנים ועוד. סקאלת המחירים גם היא רחבה במיוחד (בין 70,000 יורו ועד מליון יורו). 

איפה לבצע השקעות נדל"ן ביוון?

עכשיו הגענו לשאלת השאלות – איפה. יוון היא מדינה עם הרבה מאוד אפשרויות – ערים תוססות, כפרי דייגים קטנים, איים מפנקים ועוד. יש כמה מקומות עיקריים שבהם שווה לכם לשקול השקעות נדל"ן ביוון:

אתונה היא עיר הבירה של יוון והעיר המרכזית שלה. זוהי עיר עם היסטוריה ארוכה ותרבות עשירה, והיא המקום ממנו אפשר להגיע בקלות למקומות נוספים ברחבי המדינה. זוהי גם עיר מתויירת במיוחד. ניתן למצוא מגוון של דירות באתונה, אך דעו כי המחירים שלה גבוהים יחסית. 

  • תשואה – התשואה על דירה באתונה נעה בין 6-8%

אופציה נוספת היא האי האהוב כרתים, אחד מיעדי הנופש האהובים על ישראלים (וכן גם על תיירים ברחבי העולם). העיר חאניה היא עיר פופולרית מאוד להשקעות, והיא מאפשרת השכרה הן לטווח קצר עבור תיירים והן לטווח ארוך.

  • תשואה: התשואה בכרתים נעה בין 7-10%. 

האי חלקידיקי הוא עוד אזור נופש בצפון יוון המציע שפע של אפשרויות להשקעה מניבה. בחלקידקי נופים ציוריים, חופים חוליים, מגוון מלונות וחיי לילה ושפע של אפשרויות לרכישת נכס.

  • תשואה: התשואה בחלקידיקי נעה בין 8-10%.

סלוניקי היא עיר תוססת ושוקקת ביוון, ואחת הערים הגדולות במדינה. זוהי עיר צעירה (בעיקר בזכות ריבוי האוניברסיטאות) והיא מציעה אפשרויות השקעה שוות במיוחד.

  • תשואה: תשואה שנעה בין 4-6% על שכירות, לצד עליית ערך גבוהה.

האי מיקונוס הוא אחד האיים האהובים ביוון, המציע אפשרויות להשקעות מניבות עם עליית ערך פוטנציאלית גבוהה. מיקונוס נהנית מתעשיית תיירות שוקקת והיא עתידה להתפתח ולהפוך לאחד מיעדי הנופש האהובים ביוון ובאירופה בכלל. 

  • תשואה: בין 8-10%. 

העיר פטרס היא עיר פחות ידועה, אך אולי הגיע הזמן להכיר אותה כי היא מציעה הזדמנויות נדל"ן מסחררות במחירים נמוכים משמעותית מאתונה, למשל. 

  • תשואה: התשואה בפטרס נעה בין 4-5%.
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן