חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן באתונה

כל מה שצריך לדעת!

השקעות נדלן באתונה הפכו לאופציה מבוקשת עבור משקיעים זרים בכל העולם, ובטח בישראל. מחירי הדירות באתונה נמוכים יחסית, התשואה גבוהה, העיר שוקקת ומלאה בהיסטוריה ותרבות ומהווה נקודת גישה לאיים היפהפיים של יוון. 

 

עכשיו, כשהכלכלה ביוון מתייצבת אחרי המשבר הכלכלי החריף, זה טיימינג נהדר לקנות בו דירה באתונה ולהנות ממחירים נמוכים לפני שהשוק יעלה משמעותית.

 

כמובן, כשרוכשים נדל"ן במדינה עם כלכלה מתעתעת, חשוב לעשות שיעורי בית ולהבין היטב את חוקי השוק. המדריך הבא יספק לכם כמה פרטים חשובים על השקעות נדלן באתונה, שכונות להשקעה באתונה, מחירים, מיסים ויתרונות.

כל היתרונות בהשקעת נדלן באתונה

אתונה היא עיר הבירה של יוון והיא עיר מלאה באטרקציות, היסטוריה, תרבות ותיירות. בשנים האחרונות (ואולי דווקא בזכות המשבר הכלכלי החריף שתקף את המדינה) אתונה הפכה לאחת הערים המרגשות באירופה. כשיש חופי ים במרחק נגיעה, מרכז תוסס וטבע מקיף, יש את כל הרכיבים המנצחים ליעד תיירותי מלהיב, שיכול להוביל לנכסים להשכרה לטווח קצר עם תשואה מסחררת. 

 

לצד התיירות הפורחת, אתונה חובה התפתחות מרשימה בעולם הנדל"ן והבנייה בעיר הולכת ומתפתחת. ישנם קומפלקסים חדשים, התפתחות משמעותית בפרברים, ג'נטריפיקציה המתרחשת בכמה מהשכונות בעיר וכן פיתוחים משמעותיים בקווי החוף הדרומיים. התכניות הרבות האלו הופכות את אתונה ליעד שנמצא בצמיחה ועתיד להיות יעד נדלני משגשג. 

 

כמובן, בשל המשבר הכלכלי שתקף את המדינה, מחירי הדירות באתונה עדיין נמוכים באופן יחסי ולכן אין צורך במשכנתאות גדולות או בהון עצמי רב כדי לזכות לנכס מניב באתונה. זהו יתרון משמעותי אך הוא זמני בלבד, שכן ערך השוק צפוי לעלות בשנים הקרובות. לכן, זה זמן מצוין להתחיל לחשוב על נדלן באתונה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסים

התשואה על שכירות באתונה היא יפה מאוד. במרכז העיר התשואה על שכירות יכולה לעמוד על 4-5% כשמדובר על דירות גדולות (כ-120 מ"ר), וכן על 5-7% כשמדובר על דירות קטנות יותר. באזורי פרימיום באתונה כמו שכונת קולונאקי, התשואה יכולה להגיע גם ל-8-10%. שימו לב כי רחוק יותר בפרברים התשואה יורדת ל2-3%. 

 

המיסוי באתונה נוח מאוד למשקיעים זרים, ואין הגבלות מסוימות על השקעה זרה (למעשה, יוון מעודדת משקיעים זרים להשקיע במדינה!). המיסים כוללים מס העברה (שעומד על 3%), מס הכנסה על שכירות (בין 15%-45%), מס רכישה פרוגרסיבי וכן תשלום לעורכי דין וסוכני נדל"ן. 

מחירי הדירות באתונה

מחירי הדירות באתונה נחשבים נמוכים, ונעים בין 65-200 אלף יורו לדירה, וכמליון יורו לבית פרטי. המחירים האלו הולכים וצומחים עם ההתאוששות מהמשבר, אך עדיין נחשבים נמוכים יחסית, כאשר היוונים מתקשים לרכוש נכסים בעצמם בשל האבטלה הגבוהה. לכן, משקיעים רבים מחפשים לקנות נדלן באתונה כדי לזכות לנכס זול שיוכל בעתיד להימכר במחירים גבוהים משמעותית.

 

כמה גבוהים? הנה כמה דוגמאות: בקו החוף של הריביירה של אתונה, ממש מחוץ לבירה, המחיר עומד כיום על כ-3,000 יורו למ"ר, עלייה של יותר מ-10% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. אתונה עצמה הובילה את עליית המחירים במדינה עם עלייה של עד 10% ברבעון השלישי של 2023. 

שכונות להשקעה באתונה

אז איפה משקיעים באתונה? כדאי לדעת שאתונה מחולקת לשבעה רבעים שונים, אם כי האתונאים מעדיפים לדבר על אתונה לפי שכונות. אלו השכונות המובילות להשקעה באתונה:

שכונת Kolonaki

השכונה הזו היא שכונה יוקרתית בה מבלים האליטיסטים של אתונה. בשכונה הזו מסעדות יוקרה ובתי קפה, חנויות בוטיק והרבה שופינג. זוהי שכונה אקסקלוסיבית עם בתים גדולים מוקפים בטבע.

שכונת Kifissia

עוד שכונה יוקרתית בצפון העיר, בה מתגוררות רבות ממשפחות הפוליטיקאים של יוון. בשכונה הזו תמצאו בעיקר בתים גדולים, וילות ואחוזות או דירות יוקרה. בשכונה תמצאו את כיכר Kifissia ובה הגנים הבוטניים שיושבים לצד קניונים, חנויות בוטיק ומסעדות. זהו מקום נהדר לחיי לילה. ישנו קו נוח למרכז אתונה.

שכונת Commercial Triangle

שכונת השופינג של אתונה, שכונה המנוקדת בניינים נאו-קלאסיים שהפכו לחנויות שופינג. זוהי שכונה עם חיי לילה והרבה אטרקציות לתיירים.

שכונת Plaka

שכונה היסטורית מלאה באוצרות ארכיאולוגים, מוזיאונים, טבע מקיף והרבה מאוד תרבות. זוהי שכונה צבעונית, מקסימה ומלאה בתיירות.

שכונת Plaka

זוהי השכונה הבוהמיינית של אתונה. בשכונה הזו אמנים צעירים, אנשי השכלה ואנשי רוח, והיא מלאה בחיי לילה טובים ונוחים ותיירות שזורמת ברחובות.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן