חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן באנגליה

כל מה שצריך לדעת!

באופן לא מאוד מפתיע, אחד מיעדי הנדלן המבוקשים בעולם הוא אנגליה. אנגליה היא מדינה חזקה, מבוססת ומצליחה, כזו שהשקעה בה היא כמעט תמיד בטוחה ונטולת סיכונים. תוסיפו לזה את ההתנהלות בשפה האנגלית, שמקלה משמעותית על השקעות נדלן במדינה זרה, ותקבלו יעד שווה בהחלט.

אם אתם חושבים על השקעות נדלן באנגליה, המדריך הבא יבהיר לכם כמה פרטים חשובים בנושא, כמו תשואה על השקעות באנגליה, הערים המובילות להשקעה, היתרונות להשקעה במדינת המלוכה וכן גם המחירים לנכסים במדינה. 

כל היתרונות להשקעות נדלן באנגליה

יש כמה יתרונות מובילים שהופכים את אנגליה ליעד ששווה בדיקה. כפי שכבר הזכרנו, מדובר על מדינה חזקה ולא על מדינה שהשקעה בה יכולה להיות סוג של הימור. אנגליה היא אחת המדינות המבוססות והמובילות בעולם, ונכס במדינה מסוג כזה הוא אף פעם לא דבר רע.

אנגליה היא כמובן מדינה יקרה, אבל לאחר שבריטניה עזבה את האיחוד האירופי היא חוותה ירידה משמעותית במחירי הנדל"ן, מה שמוביל להזדמנות השקעה מפתיעה.

בנוסף, אנגליה היא מדינה מתויירת מאוד ונהנית מזרם קבוע של תיירים, אנשי עסקים וכן גם סטודנטים זרים ומקומיים. התיירות הזו יכולה בהחלט להיות לטובתכם, במידה ותרצו להשכיר את הנכס שלכם בהשכרה קצרת טווח. אך גם אם תחליטו להשכיר לטווח ארוך, דעו כי אנגליה היא מדינה עם ביקוש רב ודרישה לפתרונות דיור, כאשר הדור הצעיר דווקא מעדיף לשכור מאשר להשכיר, מה שמסמן עוד עלייה בביקוש לדירות באנגליה ומעלה את ביטחון ההשקעה.

ישנם יתרונות נוספים: התשואה גבוהה יותר משל ישראל כמעט ברוב המקרים, הנכסים מושבחים ונהנים מעליית ערך, המטבע הבריטי נחלש בשנים האחרונות מה שהופך את ההשקעה למשתלמת יותר משהייתה בעבר, וכן ההתנהלות בשפה האנגלית בהחלט מקלה משמעותית על ההתנהלות במדינה זרה. כמו כן, אנגליה קרובה יחסית לישראל, בטח יותר ממדינות מרוחקות כמו ארצות הברית או קנדה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן באנגליה

הממוצע של תשואה שנתית על שכירות באנגלית עומד על 3.63%. חשוב לזכור כי זהו נתון מאוד כללי, שכן מדובר על מדינה גדולה עם הרבה מאוד ערים פוטנציאליות להשקעה. ניתן למצוא גם תשואות גבוהות משמעותית, בעיקר בצפון המדינה, שם התשואה יכולה לעבור אפילו את ה-10%. לכן, אין להתבסס על הנתון הזה בלבד.

 

לצד התשואה על שכירות, חשוב לדעת כי הנכסים באנגליה, כמו נכסים בחלק מהותי מהעולם, חווים עליית ערך הנובעת מהשבחת הקרקע, ולכן זו עוד תשואה שיש לקחת בחשבון. 

מיסוי על השקעות נדלן באנגליה

באנגליה מעודדים השקעות זרות בנדל"ן, ולכן מדיניות המס של אנגליה נוחה בהחלט. כמו כן, שיעורי הריבית בבריטניה נמוכים מאוד (ואף נמצאים בשפל), ולכן תנאי המשכנתא ידידותיים עבור משקיעים. ניתן לקחת משכנתא עד גובה של 70% מערך הנכס. 

 

מדיניות המס על השקעות נדלן באנגליה מורכבת מכמה רכיבים עיקריים:

 

  • מס רכישה – מס רכישה משולם לפי מדרגות מס התלויות בעלות הנכס. מס רכישה יכול להגיע עד 12% משווי הנכס. 
  • רווחי הון – ישנו מס על רווחי הון לאחרת מכירת הנכס. גובה המס תלוי בגובה הרווח, באם אתם אנשים פרטיים או חברה, וכן בסוג הנכס שאתם מוכרים. למשל, אדם פרטי שלא גר באנגליה צריך לשלם מס בגובה של 18-28% אם מדובר על נכס למגורים. 
  • מס הכנסה על הכנסה משכירות – גובה המס תלוי בגובה ההכנסה שלכם משכירות ומהכנסות נוספות שיש לכם בבריטניה. 
  • מס בולים – מס בולים משולם בעת רכישת הנכס החל מעלות מסוימת. אם אין לכם אזרחות בריטית, תצטרכו לשלם 2% נוספים. 
  • מס ירושה – מס ירושה בבריטניה עומד על 40% על נכסים ששווים למעלה מ-325 אלף ליש"ט.
 

כמובן, ישנן דרכים שונות לצמצם את גובה המיסים, וחשוב לדבר עם מביני עניין לפני שמבצעים רכישת נכס נדלני באנגליה (או בכל מקום אחר, לצורך העניין). 

סוגי נכסים ומחירים של השקעות נדלן באנגליה

מחירי הנדלן הממוצעים בבריטניה עלו ביותר מ-8% בשנת 2021, נתון שמשקף גם את השנים שלפני כן – כלומר, מחירי הנכסים באנגליה נמצאים תמיד בעליה. היום, המחיר הממוצע על דירה באנגליה עומד על 275,000 ליש"ט. כמובן, בדיוק כמו עם עניין התשואה, אלו ממוצעים המשקפים את המצב במדינה כולה, מדינה גדולה עם הרבה שוני בין מחוז למחוז. לכן, בעוד חשוב להסתכל על התמונה הגדולה, חשוב עוד יותר להסתכל על הפרטים הקטנים של הנכס והעיר בהם אתם מעוניינים. 

 

המחירים באנגליה נעים בסקאלה רחבה מאוד. אפשר למצוא דירות משתלמות במחירים נמוכים משמעותית מאלו בארץ (אפילו במחיר של חצי מיליון שקלים), ועד נכסים יקרים במיוחד, למשל במרכז לונדון. אפשר למצוא בתים צמודי קרקע בכפרים ובערים הקטנות, או דירות יוקרתיות או יד שנייה בערים הגדולות. 

איפה להשקיע באנגליה?

ישנן הרבה ערים אפשריות להשקעות נדלן באנגליה. לונדון היא כמובן העיר הברורה מאליה, אך חשוב לדעת כי מחירי הנכסים בלונדון גבוהים מאוד. לכן, הרבה משקיעים מסתכלים דווקא על ערים אחרות. אלו הערים שכדאי לתת עליהן את הדעת:

לונדון

כאמור, עיר הבירה והעיר הגדולה והמתויירת ביותר. בעיר יש ביקוש גבוה מאוד לדיור לטווח קצר או ארוך. חשוב לציין כי המחירים בלונדון הם הגבוהים ביותר במדינה, וכי התשואה על שכירות נמוכה יחסית (כ-2.8%). 

ברמינגהם

במרחק של שעתיים נסיעה מלונדון ישנה ברמינגהם, עיר גדולה שנהנית מפרויקטים רבים של התחדשות והתפתחות, מה שמוסיף לה ערך רב. העיר נהנית מצמיחה משמעותית בערך, שלפי כל התחזיות צפוי רק לעלות. מחיר נכס ממוצע בעיר עומד על כ-200 אלף ליש"ט.

ניוקסל

ניוקסל נהנית ממחירים נמוכים ותשואות גבוהות, מה שהופך אותה ליעד השקעה אטרקטיבי וחכם מאוד. היא ממוקמת במקום ה-6 בדירוג התשואות הגבוהות ביותר, שעומדות בממוצע על 8%, בעיקר תודות לאוכלוסיית הסטודנטים התוססת. המחיר הממוצע לנכס עומד על כ-180 אלף ליש"ט. 

מנצ'סטר

העיר מנצ'סטר היא מיעדי ההשקעה המובילים, בין היתר כי נבחרה למקום הטוב ביותר לחיות בו בבריטניה. במנצ'סטר תמצאו הזדמנויות נדלניות נהדרות וביקוש גבוה, והיא מדורגת במקום הרביעי בדירוג התשואה על שכירות, שעומדת על 8.4% בממוצע.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן