חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בחיפה

פרויטקים חדשים בחיפה!

חיפה היא אחת הערים הגדולות בישראל ויש האומרים היפה ביותר בארץ. כשמצידה האחד הים התיכון ומצדה השני הרי הכרמל הירוקים, חיפה נהנית מנופים ונקודות תצפית כמעט מכל השכונות שלה. בעיר מתגוררים יותר מ-300 אלף תושבים והיא נחשבת לבירת הצפון. 

 

חיפה היא גם אחת הערים המסקרנות ביותר להשקעות נדלן. אם אתם שוקלים השקעת נדלן בחיפה, המדריך הבא יספק לכם כמה פרטים חשובים בנושא – היתרונות של השקעות נדלן בחיפה, התשואה, סוגי הדירות והפרויקטים וכן השכונות המבוקשות ביותר להשקעה.

 

כל היתרונות להשקעות נדלן בחיפה

יש הרבה מאוד יתרונות להשקעות נדלן בחיפה. בראש ובראשונה, המחירים בחיפה נמוכים משמעותית מאלו שאפשר למצוא במרכז, כך שניתן לרכוש דירה בחיפה גם בלי הון עצמי משוגע. 

 

בנוסף, העיר מתפתחת מאוד ועוברת שינויים רבים. ישנם פיתוחים משמעותיים של העירייה שמטרתם להגביר את יוקרתה של העיר ולעודד מעבר לעיר. העירייה מפתחת אזורים חלשים יותר, כמו אזור בת גלים או עיר תחתית, והופכת אותם מחודשים ונחשקים. זאת לצד הנתונים הנוכחיים של חיפה – חופי הים, הטכניון והאוניברסיטה, האטרקציות התיירותיות הרבות, מסלולי הטבע היפים, פארק ההייטק הנרחב, התחבורה הציבורית המתקדמת והתשתיות הנוחות (כמו הכרמלית ומנהרות הכרמל) וכדומה.

 

חיפה מתפתחת גם מבחינה נדלנית – ישנם הרבה פרויקטים חדשים שעדיין מוצעים במחירים נמוכים יחסית וזוכים לתשואות יפות. ישנם הרבה מאוד פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי שמטרתם לשנות את אופי השכונות, כמו בשכונות סמוכות לים או בשכונת נווה שאנן שעל הכרמל. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן בחיפה

התשואה על שכירות נדלן בחיפה היא מהגבוהות בארץ. התשואה הממוצעת יכולה להגיע ל-4% בשנה על שכירות. ישנן גם שכונות עם תשואה גבוהה מזו, כמו שכונת קרית שמואל וקיבוץ גלויות. מדובר על תשואות גבוהות ויפות ביחס לערים אחרות ברחבי הארץ, בטח בהשוואה לערים המבוקשות ביותר כמו תל אביב וערי המרכז, ש"נהנות" מתשואה נמוכה במיוחד. גם התשואה מהשבחה ועליית ערך היא גבוהה יחסית לערים אחרות ברחבי הארץ.

 

כמו כן, בניגוד לערים בפריפריה עם תשואה דומה אך קושי במציאת שוכרים, בחיפה קל יותר למצוא שוכרים והסיכוי שהדירה תישאר ריקה הוא נמוך יותר. רמת הביקוש להשכרה היא בינונית, והממוצע על שכ"ד עומד על 3,300 לדירת שלושה חדרים.

סוגי נכסים ומחירים בחיפה

כאמור, חיפה הולכת ומתפתחת גם נדלנית, ויש הרבה מאוד סוגים של פרויקטים חדשים בעיר, על הים ועל ההר. המחירים של הדירות בחיפה עלו בשנים האחרונות (כמו בכל מקום אחר ברחבי הארץ), אך עדיין מדובר על מחירים יחסית נמוכים ואטרקטיביים.

 

מחירי דירות עומדים בממוצע על 900,000 ש"ח לדירת שני חדרים, וקצת יותר ממיליון לדירת שלושה חדרים. כמובן, המחירים עולים ככל שמספר החדרים עולה. ניתן למצוא גם דירות במבני יוקרה על הים וכן דירות בוטיקיות במבנים חדשים בכרמל. אלו עשויות להגיע למחירים של שניים ושלושה מיליון שקלים. בחיפה אפשר למצוא גם בתים פרטיים עם גינות גדולות.

 

חשוב לדעת כי מחירי הנכסים משתנים משמעותית בין שכונה לשכונה. ישנן דירות בשכונות הנחשבות מוחלשות וזולות יותר, וישנן שכונות יוקרתיות ובעלות מעמד. המחיר תלוי גם בגודל הדירה וכן האם היא דירה מקבלן או דירה מפרטי. 

שכונות להשקעה בנדלן בחיפה

חיפה היא אחת הערים הגדולות בארץ, והבחירה בשכונה משפיעה משמעותית על מחיר הנכס ועל מחיר השכירות שתוכלו לדרוש. לכן, כדאי להכיר היטב את העיר לפני שמחליטים על השקעה בנדלן בחיפה.

 

השכונות הבאות הן שכונות שצפויות לזכות לביקוש גבוה ולעליית ערך משמעותית, וכדאי לשים עליהן את העין כשאתם מחפשים השקעות נדלן בחיפה: 

שכונת תל עמל

השכונה הזו היא אחת השכונות הוותיקות של חיפה. היא ממוקמת במזרח העיר והוקמה כדי לאכלס את גלי ההגירה בישראל. לכן, רוב האוכלוסייה בשכונה מורכבת מיוצאי ברית המועצות. השכונה הזו קרובה מאוד לאוניברסיטה ולטכניון, ולכן היא פופולרית מאוד בקרב סטודנטים. היא נחשבת זולה יחסית, עם מחירים טובים ותשואה גבוהה.

קריית שמואל

קריית שמואל יושבת בפאתי חיפה, ליד הקריות. זוהי שכונה שמתאימה מאוד למשפחות עם ילדים, בעיקר בפלח הדתי, שכן יותר ממחצית האוכלוסייה בשכונה דתית-לאומית. שימו לב כי הכבישים סגורים בשבתות וחגים. בכל זאת, מדובר על אחת השכונות עם התשואה הגבוהה בעיר. 

בת גלים

שכונת בת גלים היא שכונה שיושבת ממש על הים, מה שהופך אותה לאטרקטיבית מאוד. היא כוללת טיילת, חוף ים, פקולטה לרפואה, בית חולים ותחנת רכבת. בעבר השכונה הייתה זולה במיוחד, אבל היום הערך שלה עלה משמעותית, בין היתר בשל מגוון תכניות של התפתחות עירונית ותמ"א. בכל זאת, אם אתם מחפשים דירה להשקעה על הים ובסיכון נמוך, זו שכונה ששווה לשקול.

קריית חיים

גם שכונת קריית חיים במערב חיפה נועדה לקלוט עולים. היא קרובה להרבה מאוד מוקדים חשובים כמו חופים יפים, תחבורה ציבורית נוחה וקירבה לעיר תחתית, אך חשוב לדעת כי היא יושבת לצד מכלי הדלק הידועים לשמצה של העיר. אותם מכלים צפויים להתפנות בעתיד, ובמידה ואכן זה יהיה המצב, סביר כי בעלי הנכסים בשכונה ירוויחו בגדול. 

קריית אליעזר

קריית אליעזר היא שכונה מוזנחת המורכבת בעיקר משיכונים שהוקמו בשנות ה-50. בשנים האחרונות היא עוברת התחדשות עירונית משמעותית, עם תהליכי פינוי-בינוי רבים מאוד. היא יושבת לצד חופי הים ונהנית משקט ושלווה. זוהי שכונה שצופים לה עלייה משמעותית בשנים הבאות. 

הדר הכרמל – הדר הכרמל היא שכונה מוכרת בחיפה שיושבת על מורד הכרמל. להדר כרמל יש תחושה "של פעם" עם רחובות מסחריים, שוק ותחושה של עיר חיה ושוקקת. על אף שעברה הזנחה פושעת, בשנים האחרונות היא מתחילה לפרוח מחדש, בעיקר בזכות הגירה של צעירים לשכונה.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן