חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בהונגריה

כל מה שצריך לדעת!

הונגריה הפכה לאחד מיעדי ההשקעה הזרים האהובים ביותר על ישראלים. הונגריה – בדגש על עיר הבירה, בודפשט – היא יעד השקעה מסקרן ומעניין, מדינה מזרח-אירופאית מתקדמת שנהנית מעלייה גדולה בערך ואפשרויות השקעה מגוונות.

 

הונגריה שייכת לאיחוד האירופי ונהנית מיתרונות רבים שהופכים אותה ליעד השקעה מוצלח, בין היתר התשואה הגבוהה, הזדמנויות ההשקעה והכלכלה היציבה יחסית. אם אתם שוקלים השקעות נדלן בהונגריה, המשיכו לקרוא את המדריך הבא שיספק לכם מידע ראשוני חשוב על מיסוי, תשואה, מחירים, נכסים והערים השוות ביותר להשקעה בהונגריה. 

כל היתרונות להשקעות נדלן בהונגריה

ראשית, כדאי להכיר את היתרונות הרבים והמעניינים של השקעות נדלן בהונגריה. מדובר אמנם על מדינה מזרח אירופאית, אך זוהי מדינה יציבה בעלת כלכלה צומחת, שרושמת צמיחה כבר מספר שנים רצופות. במדינה ניתן למצוא נכסים במחירים נוחים מאוד (משמעותית יותר מאלו של ישראל), אך מחירים שנמצאים בעלייה מתמדת ובעלי תשואה גבוהה, מה שיזכה אתכם להשבחת ערך נאה. 

 

הונגריה עצמה, ובעיקר בודפשט, הפכו בשנים האחרונות ליעד תיירותי עולה. כשתשוטטו ברחבי בודפשט תשמעו עברית מכל פינה, אבל לא רק ישראלים גילו את המדינה אלא תיירים מכל רחבי העולם. התיירות הצומחת הזו הופכת את הונגריה ליעד שווה אף יותר, שכן ישנו ביקוש עולה לדירות להשכרה לטווח קצר ובאופן כללי ביקוש עולה לנדלן במדינה. 

 

ישנם עוד מספר יתרונות קטנים אך חשובים מאוד – למשל, העובדה שהונגריה נמצאת במרחק טיסה קצרה של כמה שעות מישראל, אמנת כפל המס בין ישראל להונגריה ובאופן כללי היחסים הטובים בין המדינות. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן בהונגריה

אחד הנתונים החשובים שצריך לבדוק כאשר שוקלים לרכוש נדלן להשקעה – בין אם בארץ או בעולם –  הוא התשואה השנתית על שכירות. הממוצע של תשואה שנתית משכירות לטווח הארוך בהונגריה עומד על 6-8%, ושכירות לטווח קצר יכולה אפילו לעבור את ה-10%.

שימו לב כי התשואה על שכירות בבודפשט היא מעט נמוכה יותר, ונעה בין 4-6%. 

 

זוהי בהחלט תשואה יפה, שמצטרפת גם לתשואה שתרוויחו על העלייה פוטנציאל הערך של הדירה, בהנחה ותבצעו השקעת נדלן חכמה.

 

מיסוי על השקעות נדלן בהונגריה

נתון נוסף שחייבים להסתכל עליו כששוקלים רכישת נדלן הוא המיסוי. לישראל, כאמור, יש אמנת מס עם הונגריה, כך שלא תצטרכו לשלם כפל מס לשתי המדינות. ובכל זאת, יש כמה רכיבי מס שכדאי להכיר כשאתם חושבים על השקעות נדלן בהונגריה:

  • מס רכישה – מס רכישה על רכישת נדלן בהונגריה עומד על 4% מערך הנכס. לעתים האחוז יכול לרדת ל-2%, כתלות בשווי הנכס.
  • מס בולים – מס בולים על השקעות נדלן בהונגריה נע גם כן בין 2-4%.
  • מס הכנסה – מס הכנסה על שכירות ידרוש מכם 15% מההכנסות שלכם על שכירות. מס רווחי הון נכנס גם הוא לסעיף הזה. 
  • מע"מ – חברות צריכות לשלם גם מע"מ, שעומד על 27%. הוא יכול להיות מופחת ל-18% או 5% בתנאים מסוימים. 

 

שימו לב, לא צריך להיות אזרחים אירופאיים או הונגריים כדי להשקיע במדינה, אך כן צריך לקבל מהונגריה אישור רשמי לבצע עסקת נדל"ן. האישור הזה יכול לקחת מעט זמן (מספר חודשים). אם יש לכם דרכון אירופאי, תוכלו לקצר את התהליך. 

מחירי נדלן בהונגריה

אחד היתרונות המרכזיים של השקעות נדלן בהונגריה הוא כמובן המחירים הזולים. היום אפשר למצוא בהונגריה, ואפילו בבודפשט הבירה, נכסים במחירים של כמה מאות אלפי שקלים בלבד. זו כמובן בשורה משמחת, בעיקר בהתחשב במחירים הגבוהים בארץ. אפשר למצוא את כל סוגי הנכסים בהונגריה – תוכלו למצוא דירות יד שנייה במרכז בודפשט ולשפץ אותן, לרכוש דירות חדשות בפרויקטים חדשים ברחבי המדינה, ללכת על צמודי קרקע בפרברים ואפילו למצוא דירות יוקרה. 

 

משנת 2016 חלה עלייה משמעותית בערכי הדירות, ובודפשט עצמה זכתה במקום הראשון ברשימת עליית המחירים בערים אירופאיות, כאשר מדי שנה היא עולה ביותר מ-10%. לפי כל התחזיות גם בעתיד צפויה התחזקות גדולה של הנדלן בהונגריה, מה שיוביל לעליית ערך משמעותית. לכן, זה הזמן הכי נכון לחשוב על השקעות נדלן בהונגריה. יחד עם התשואה הגבוהה (הרבה פעמים לא רק גבוהה מישראל, אלא גם מערים אירופאיות שכנות), זוכים להשקעה מנצחת. 

איפה כדאי לבצע השקעות נדלן בהונגריה?

אחרי שלמדנו עקרונות בסיסיים להשקעות נדלן בהונגריה, זה הזמן להיכנס לעובי הקורה של המדינה. יש כמה ערים שכדאי לשקול בהן השקעות נדלן בהונגריה, כאשר הראשית היא כמובן בודפשט:

נדלן בבודפשט

בודפשט היא עיר הבירה של הונגריה, העיר הגדולה והמתויירת ביותר שלה. זוהי עיר יפהפייה עם היסטוריה ארוכה ששוכנת על נהר הדנובה, ונהנית מאתרי תיירות, קולינריה מצוינת, חיי לילה ואתרים היסטוריים לצד מרכזי תעסוקה ואוניברסיטאות. המחירים בבודפשט נמוכים אך נמצאים בעלייה מתמדת, ויש בעיר ביקוש מתמיד לדירות. מחירי דירות יכולים לנוע בין 85 אלף יורו ולהגיע ל-400 אלף יורו, עם תשואות שנעות סביב ה-5%.

נדלן בדברצן

דברצן היא העיר השנייה בגודלה במדינה, וגם היא נחשבת עיר פופולרית להשקעות נדלן. דברצן עברה התחדשות ופיתוחים משמעותיים בשנים האחרונות, ואפילו התיירות שלה התפתחה באופן רציני. בדברצן ניתן למצוא מחירי דירות שנעים בין 80-200 אלף יורו, עם תשואה שנעה גם היא סביב ה-5%. 

נדלן בנירג'האזה

  • עיר בצפון הונגריה ומהערים המרכזיות ביותר בצפון. היא נחשבת למרכז כלכלי ותרבותי של כל אזור צפון הונגריה, ומוכרת בין היתר בזכות גן החיות הייחודי שלה. בעיר הזו אפשר למצוא דירות שמתחילות ב-60 אלף יורו ומגיעות עד 100 אלף יורו בלבד, עם תשואה סביב ה-5%. למרות שהיא עיר פחות מוכרת, זו בהחלט אופציה טובה למי שמחפש השקעה זולה במיוחד.
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן