חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בפורטוגל

כל מה שצריך לדעת!

פורטוגל הפכה לאחד מיעדי ההשקעה האהובים ביותר על הישראלים, בין היתר בזכות עלייתה של פורטוגל על המפה בעקבות הענקת דרכונים ליוצאי ספרד. פורטוגל נהנית ממזג אוויר מצוין, תרבות נהדרת ואיכות חיים גבוהה, וכן היא חלק מהאיחוד האירופי. נדלן בפורטוגל מציע אפשרויות נוחות ומשתלמות, תשואה גבוהה והשקעה יציבה, כאשר המדינה עצמה מעודדת השקעות של זרים. 

אם אתם חושבים על השקעות נדל"ן בפורטוגל, המדריך הבא יספק לכם כמה נקודות חשובות על ההשקעה במדינה הפורטוגזית כמו תשואה, מיסוי ואפשרויות הנדל"ן במדינה. 

למה להשקיע בנדלן בפורטוגל?

יש כמה סיבות מצוינות למה להשקיע בנדלן בפורטוגל. ראשית, מחירי הדירות. מחירי הדירות בפורטוגל נוחים מאוד ומאפשרים רכישת נכס מניב במחירים הנמוכים משמעותית מאלו שנמצא בגבולות הארץ. מעבר למחירי הנכסים ולאופציות הרבות לרכישה, גם התשואות נחשבות יפות ויציבות, כך שתוכלו ליהנות מהשקעה ללא סיכון מהותי. 

בניגוד למדינות מפותחות מאוד באירופה – כמו אנגליה, צרפת או גרמניה – פורטוגל עדיין נחשבת למדינה מתפתחת במידה, אך כזו שעתידה לגדול ולהתעצם; בדיוק בגלל זה היא מציעה אפשרויות השקעה מדהימות למשקיע החכם שימהר להבין שזה בדיוק הטיימינג להשקעה.

ולמרות שיש לה עדיין לאן לשאוף ולגדול, הכלכלה של פורטוגל יציבה יחסית, בין היתר בעקבות שינויים כלכליים במדינה וכן עידוד של משקיעים זרים. שוק הנדלן של פורטוגל מתפתח יחד איתה – היום אפשר למצוא מגוון גדול של נכסים בפורטוגל, וקצב הבניה הולך ועולה. 

פורטוגל מעודדת השקעות נדלן מקומיות וזרות, ואין הגבלות מיוחדות על זרים שמעוניינים לרכוש נכס בפורטוגל. למעשה, פורטוגל מעניקה מימון גבוה מאוד ולכן ההון העצמי הנדרש הוא קטן במיוחד. יחד עם התשואה הנחמדה והיציבה, מקבלים יעד השקעה נהדר.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

מיסוי נדלן בפורטוגל

מיסוי נדלן בפורטוגל הוא נוח יחסית, אך עדיין חשוב להכיר את מרכיביו השונים. חשוב לציין שישנה אמנת מס בין ישראל לפורטוגל, כך שלא תצטרכו לשלם כפל מס. 

 

המיסוי מורכב מכמה מרכיבים:



  • מס רכישה – מס רכישה (IMT) משולם כשאתם רוכשים את הנכס. זהו תשלום חד פעמי, בדומה למס רכישה פה בארץ. הסכום תלוי בסוג הנכס ובערכו, וכן האם זהו מקום המגורים שלכם או שהנכס מיועד להשקעה. במקרים מסוימים יש פטור למס רכישה (כתלות בגובה ערך הנכס וכן במיקומו) וכן ניתן לקבל החזר מס אם תמכרו את הדירה בתוך שנתיים. לרוב, המס נע בין 2-8%.
  • מיסוי עירוני – מיסוי עירוני (IMI) משתנה מעירייה לעירייה. במס הזה משתמשים כדי לתחזק תשתיות עירוניות. לרוב, הוא נע בין 0.3-0.5% ומשלמים אותו מדי שנה. 
  • מס בולים – מס נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא מס בולים, מס שמשלמים על חוזים, משכנתאות, הלוואות ומסמכים. התעריף משתנה בהתאם לנכס, אך לרוב הוא בין 0.5-0.7%. 
  • מס הכנסה על שכירות – חשוב לדעת שישנו גם מס על שכירות בגובה של כ-28%. זהו מס גבוה יחסית וצריך לקחת אותו בחשבון. 

 

כדי לשלם את המיסים האלו יש לדאוג לקבלת NIF Number, שבלעדיו לא תוכלו לקיים עסקאות בפורטוגל. המספר הזה הוא מספר משלם המס שלכם, ומקבלים אותו כאשר פותחים חשבון בנק בפורטוגל. 

 

תשואה על השקעות נדל"ן בפורטוגל

מחירי נדלן בפורטוגל ממשיכים לצמוח באחוזים גבוהים מדי שנה (למרות שהייתה ירידה קלה בזמן הקורונה – בשנת 2020 המחירים צמחו ב-6%, כאשר שנה לפני כן המחירים עלו ב-11%). הצמיחה הגבוהה ביותר מתרחשת בליסבון, צפון פורטוגל וחבל אלגרבה. העלייה הזו מייצגת גם את עליית הערך הצפויה בעתיד. 

 

התשואה על השקעות נדל"ן בפורטוגל יכולה לנוע בין 5-10%, כתלות בנכס ומיקומו. מדי שנה התשואה הזו עתידה לעלות, בעיקר אם רכשתם נכס באזור מבוקש מאוד. התשואה גבוהה יותר אם בחרתם להשכיר את הנכס לטווח קצר. 

האם אזרחות פורטוגלית יכולה לסייע ברכישת נדלן בפורטוגל?

זו שאלה שנשאלת הרבה והיא כמובן לגיטימית. בשנים האחרונות ישראלים רבים זכו להוסיף לעצמם אזרחות נוספת ולקבל דרכון פורטוגלי, וזו הסיבה שהם מרחרחים לכיוון רכישת נכס בפורטוגל. אז כדאי לדעת שהאזרחות לא בהכרח מספקת הרבה יתרונות למשקיע; הסיבה היא שפורטוגל מעודדת השקעות זרות גם כך.

 

ובכל זאת, אזרחים פורטוגזים יכולים ליהנות מתנאי משכנתאות נוחים יותר וצורך בהון עצמי נמוך יותר, מה שיכול להוות יתרון משמעותי למחזיקי הדרכון האדום. 

איך בוחרים עיר להשקעות נדל"ן בפורטוגל?

אחרי שהחלטתם על פורטוגל כיעד ההשקעה שלכם, עליכם למצוא את הנכס המתאים – ובראש ובראשונה, את האזור והעיר. רוב ההשקעות מתרחשות באופן טבעי בליסבון, עיר הבירה. אבל יש בפורטוגל גם לאזורים אחרים ששווה לשקול:



שוק הנדלן בליסבון הוא היעד המרכזי של השקעות נדל"ן זרות. השוק בליסבון מבוקש מאוד וגם המחירים גבוהים משמעותית מאזורים אחרים במדינה, כאשר דירה תעלה בין 300-500 אלף דולר. בליסבון כמות גבוהה של תיירים, סטודנטים ותושבים שנהנים מתשתיות נוחות, חופים ופארקים. היא אחת הערים הבטוחות ביותר באירופה. 

  • תשואה: התשואה השנתית משכירות בליסבון יכולה לנוע בין 5-9%. 

נדלן בפורטו

עיר נוספת שהופכת פופולרית להשקעות נדל"ן בפורטוגל היא פורטו. פורטו היא עיר גדולה שמציעה השקעות יציבות. זוהי עיר יפיפייה ושמשית עם מחירי מחייה זולים והיא מושכת אליה תיירים מכל העולם. מחירי הנדל"ן בפורטו נמוכים יותר מליסבון.

  • תשואה: התשואה השנתית משכירות בפורטו נעה בין 4-7%

נדלן באלגרבה

אזור חבל אלגרבה הוא האזור המתוייר ביותר בפורטוגל, עם מזג אוויר נהדר וחופים יפהפיים. גם החינוך באזור מצוין, והשפה האנגלית מדוברת באופן שוטף במקום. באלגרבה אפשר למצוא וילות גדולות ויקרות לצד דירות קטנות ומשתלמות, וכל אחד יכול למצוא את הנכס המתאים לו.

  • תשואה: התשואה באלגרבה נעה בין %6-9
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן