חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בתל אביב

פרויטקים חדשים בתל אביב!

לא צריך להכביר במילים כשמדברים על תל אביב – אין ספק שמדובר על העיר המובילה, מרכז הכלכלה, התרבות וחיי הלילה של ישראל. זוהי העיר השנייה בגודלה בארץ, וכמובן גם העיר היקרה ביותר (שגם זכתה לתואר המפוקפק העיר היקרה ביותר בעולם). תל אביב "נהנית" ממחירי דירות גבוהים מאוד וכן גם ממחירי שכירות שלא מתחרים עם ערים אחרות.

 

פרויקטים חדשים בתל אביב קמים כל הזמן בכל חלקי העיר, והנדלן שם מבוקש תמיד. אם אתם שוקלים רכישת נדלן בתל אביב, המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שצריך לדעת – היתרונות ברכישת דירה בתל אביב, התשואה, השכונות המובילות וסוגי הדירות שמחכים לכם בעיר הלבנה.

למה להשקיע בנדלן בתל אביב?

יש הרבה סיבות למה להשקיע בנדלן בתל אביב. קודם כל, תל אביב היא עיר בינלאומית, חיה ושוקקת, ובדומה לערים בינלאומיות נוספות ברחבי העולם, המחירים שלה יטפסו רק למעלה. הביקוש בעיר הזו אפילו גדול יותר מאשר בערים אחרות גדולות בעולם, שכן עתודות הקרקע מתחילות להתרוקן, בעוד הביקוש לבתים בעיר רק הולך וגדל בזכות הריבוי הטבעי והתפתחות העיר. 

 

סיבה נוספת היא כמובן הלוקיישן של תל אביב. זו העיר הכי מרכזית, זו שמציעה גישה נוחה הן בתחבורה ציבורית והן ברכב לכל חלקי המדינה וכן למרכזי העבודה העיקריים. היא יושבת על חופי הים, נחשבת לעיר תיירותית עם אירועי תרבות רבים, כזו שאף פעם לא נגמר מה לעשות בה. ולצד חיי הלילה הבלתי נגמרים של תל אביב, היא גם מציעה חינוך איכותי לילדים ולנערים שלה.

 

מעבר לסיבות אלו, נכס בתל אביב הוא נכס יוקרתי שתמיד יהיה רלוונטי. תוכלו להשכיר אותו במחירים גבוהים הן לדיירים לטווח ארוך והן לדירות נופש בסגנון איירבנב, מה שיניב לכם תשואה יפה במיוחד. 

 

לצד היתרונות הברורים מאליהם, יש כמובן חסרונות – בראש ובראשונה המחיר. המחירים בתל אביב מרקיעי שחקים, וכדי לקנות נכס בתל אביב תצטרכו הרבה מאוד ממון (עוד על זה בהמשך).

 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן בתל אביב

התשואה השנתית על שכירות בתל אביב נחשבת נמוכה במיוחד – בערך 2.5% שיכולים להגיע עד 3%. זו התשואה מהנמוכות ביותר בארץ (ואולי הנמוכה ביותר). הסיבה לכך היא כמובן המחיר הגבוה של הדירות, ועל אף שמחירי השכירות גבוהים גם הם – בממוצע כמעט 6,000 ש"ח – הם לא מספקים תשואה גבוהה מספיק. 

 

על אף התשואה הנמוכה, חשוב להדגיש כי פוטנציאל הערך של נכסים בתל אביב הוא מרקיע שחקים. סביר להניח כי אם תרצו למכור את הנכס שלכם כעבור מספר שנים, תזכו לרווח יפה מאוד. כמו כן, הביקוש בתל אביב כל כך גבוה, שאין סיכוי כזה שהדירה שלכם תמצא את עצמה ריקה אף לא לרגע אחד. 

 

סוגי הנכסים להשקעה בתל אביב

בתל אביב אפשר למצוא סוגים שונים של נכסים. לצד פרויקטים חדשים בתל אביב (חלקם במרכז העיר, רובם במזרח ובדרום העיר), אפשר למצוא גם פרויקט תמ"א, דירות מפרטיים, התחדשות עירונית וכן גם פרויקטים בקרקעות חדשות. ניתן למצוא בתל אביב דירות סטודיו קטנות, דירות שני חדרים וחמישה חדרים ועד פנטהאוזים ודירות יוקרה. בצפון העיר ובדרומה ניתן לנסות ולמצוא גם בתים פרטיים. אופציה אחרת היא לרכוש דירות מקבלן וליהנות מהשבחה משמעותית כשהבנייה תושלם בעוד מספר שנים. 

 

המחיר הממוצע של דירות שלושה חדרים יכול להתחיל ב-2 מיליון שקלים בשכונות הדרומיות והפחות מבוקשות של העיר, ועד למעלה מ-4 מיליון עבור דירה בשכונות מבוקשות יותר. פנטהאוזים יגיעו כבר לסביבות ה-5 מליון שקלים ומעלה.

שכונות עם פוטנציאל השקעה בתל אביב

לא קשה לראות שהמחירים בתל אביב מרקיעי שחקים. על אף שמרכז תל אביב הוא עדיין האזור המבוקש ביותר לנכסים להשקעה, כשמחפשים נדלן מומלץ לחשוב גם על אזורים פחות מבוקשים – אלו שניתן לחזות כי יצמחו בעתיד ויאפשרו לכם גם תשואה יותר גבוהה, גם עליית ערך משמעותית וגם מחיר התחלתי נמוך יותר (גם אם עדיין יקר מאוד).

 

מומלץ להסתכל על אזורים שעתידים לשבת לצד הרכבת הקלה, וכן גם על אזורים בדרום ומזרח העיר שעשויים לראות נהירה של צעירים (כפי שקרה בעבר עם שכונת פלורנטין). בין השכונות שכדאי לתת עליהן את הדעת אפשר למצוא את השכונות הבאות, שהופכות מבוקשות יותר ויותר:

יד אליהו

יד אליהו היא שכונה ותיקה במזרח העיר, שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, בין היתר בזכות הקמת גשר יהודית שמקשר אותה לאזור מרכז העיר וכן מגוון רב של פרויקטי תמ"א שהולכים להפוך את השכונה. בעתיד השכונה תמשיך לצמוח עם מגוון פרויקטים של מסחר ותרבות והיא כבר זוכה לעליות משמעותיות במחירים שלה.

כפר שלם

שכונה נוספת שצופה עליה היא שכונת כפר שלם. בעבר הייתה זו שכונה מוזנחת מאוד שראתה לא מעט פשע, אבל לאחרונה היא עוברת מהפך ויותר ויותר אנשים – וכן חברות בנייה – מזהות את הפוטנציאל שלה. פרויקטים חדשים בתל אביב קמים דווקא בכפר שלם וגם עיריית תל אביב נרתמה למשימה ושמה לא מעט כסף בחינוך באזור. היא קרובה לנתיבי תחבורה חשובים ומוקפת בפארקים ירוקים. ניתן לשקול גם שכונות נוספות באזור כמו ביצרון, נחלת יצחק ושכונת התקווה. 

יפו

השכונות המרכזיות של יפו הן כבר מזמן לא שכונות זולות, אבל השכונות הפנימיות יותר – כמו יפו ג' – עתידות לפרוח בהמשך. מי שיש לו סבלנות יוכל רק להרוויח, בעיקר עם קו הרכבת הקלה החדש. באזור יש לא מעט פרויקטים חדשים ואף שכונות מגורים חדשות, ומומלץ להסתכל גם בשכונות הגובלות עם בת ים.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן