חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בפולין

כל מה שצריך לדעת!

ישראלים המחפשים להשקיע בנדל"ן בחו"ל הרבה פעמים פונים להשקעות נדלן בפולין. פולין היא יעד מבוקש מאוד להשקעה, והרבה משקיעים זרים שמים עליה עין. יש לכך סיבות רבות, בין היתר המחירים הזולים, התשואה היפה והעובדה שהמדינה מתפתחת והופכת ליעד תיירותי שהוא הרבה מעבר ל"מסע לפולין".

 

אם אתם שוקלים השקעות נדלן בפולין, המדריך הבא יבהיר כמה עניינים חשובים הנוגעים להשקעות במדינה, כמו יתרונות להשקעות נדלן בפולין, תשואה על השקעות נדלן בפולין, מיסוי וערים מועדפות להשקעה.

 

למה להשקיע בנדלן דווקא בפולין?

יש הרבה יתרונות מגוונים ואף מפתיעים להשקעות נדלן בפולין, עם הזדמנויות השקעה מניבות במיוחד. ראשית, בשנים האחרונות פולין זוכה לעלייה גדולה בביקושים לדיור, שלא פעם עולים על ההיצע. לכן, בשנת 2018 החלה בפולין מדיניות חדשה של הפשרת קרקעות, בעיקר כדי לענות על הביקוש לדיור. המדיניות הזו הפכה את פולין ליעד נדלן מבוקש, עם הרבה הזדמנויות השקעה מגוונות, ביקוש גבוה מאוד ומחירים שעולים ועולים – כלומר, כל היתרונות של יעד נדלני שווה!

 

שוק הנדלן בפולין עולה כמעט בכל פרמטר – בנייה, ביקוש, גובה שכר דירה והשווי של הנכסים עצמם. שוק הנדלן בפולין נחשב לאחד השווקים שזוכה לצמיחה הגדולה ביותר באירופה, על אף משבר הקורונה. למרות שהמחירים נמצאים בעלייה, הם כמובן עדיין נחשבים נמוכים יחסית.

 

בנוסף, פולין יציבה מבחינה כלכלית, ואפילו נהנית מצמיחה כלכלית משמעותית. על אף המשבר העולמי של שנת 2008, פולין התאוששה יפה, עם שיעור צמיחת תל"ג מהגבוהים באירופה. היא נהנית מאוכלוסיה צומחת, תעשייה גדולה ומשמעותית, מוסדות חינוך איכותיים ועוד. 

 

מלבד היתרונות המשמעותיים האלו, כדאי לדעת שפולין הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש מאוד. הרבה תיירים מכל העולם מגיעים לפולין כדי ליהנות מוורשה התוססת, מהטבע היפהפה, מההיסטוריה הארוכה וכן גם מאתרי הנופש. הביקוש לתיירות מגביר משמעותית את אטרקטיביות המדינה וכן גם את הביקוש לדיור ולדירות נופש. 

 

לפולין יש עוד כמה יתרונות לישראלים שכדאי לתת עליהם את הדעת. השקל חזק יותר מהמטבע המקומי של פולין, הזלוטי, מה שמוזיל משמעותית את ההשקעה בפולין, זאת לצד הקרבה היחסית לישראל (שעות טיסה בודדות). כמו כן, הרבה ישראלים מחזיקים בדרכון פולני, מה שבהחלט יכול להקל על ההשקעה במדינה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על דירות למכירה בפולין

אחת השאלות החשובות שיש לשאול כשמחליטים להשקיע בנדל"ן היא מה התשואה הצפויה. טוב לדעת שהתשואה הממוצעת בפולין נחשבת גבוהה ויפה, ויכולה לעמוד על 7-10% תשואה שנתית משכירות, ובמקרים רבים אף יותר מזה. אלו כמובן שיעורי תשואה גבוהים מאוד, גבוהים משמעותית מאלו שאפשר לקבל בארץ. 

 

כדאי גם לדעת שלפי הצפי והתחזיות התשואה הזו עתידה אפילו לעלות. זאת בנוסף לעלייה במחירי הנכסים עצמם, שתאפשר לכם לזכות לתשואה יפה מהשבחת הנכס בשנים הבאות. 

 

מיסוי על השקעות נדל"ן בפולין

מדיניות המס של פולין היא נוחה למדי, גם למשקיעים זרים, ומיסוי הנדלן בפולין נחשב נמוך מאוד, הרבה יותר ממדינות אחרות באירופה. הממשלה בפולין מעודדת השקעות זרות ומנהיגה מדיניות ליברלית, זאת במטרה למשוך כמה שיותר השקעות מחו"ל. יש כמה אלמנטים המרכיבים את המס על השקעות נדלן בפולין:

 

  • מס רכישה – מס רכישה על השקעות נדלן בפולין יגיע עד 2%, ולעתים הוא אפסי.
  • מע"מ – המע"מ בשיעור של 8% (נמוך בהחלט).
  • מס הכנסה – מס הכנסה משכירות או מכירה עומד על 8.5%. ישנו מסלול נוסף של מדרגות מס.

כמו כן, חשוב לדעת שישנה אמנת מס בין פולין וישראל, ולכן אין צורך לשלם כפל מס כשמשקיעים בפולין – זהו עוד יתרון משמעותי.

מחירי דירות למכירה בפולין

כאמור, אחד היתרונות המרכזיים של השקעות נדלן בפולין הוא המחיר הזול של הנכסים. המחירים של נכסים בפולין אמנם נמצאים בצמיחה מתמדת (ואף הראו את הצמיחה בין הגבוהות ביותר בעולם בשנת 2021), אך עדיין נחשבים נמוכים משמעותית ממקומות רבים בעולם, ובטח מישראל. לכן, גם בעלי הון עצמי קטן יכולים ליהנות מרכישת נכס מניב בפולין.

 

בפולין אפשר למצוא סוגים רבים ומגוונים של השקעות – דירות בעיר הבירה ובערים המרכזיות, בתים צמודי קרקע גדולים, פנטהאוזים, דירות במגדלים חדשים ועוד. במדינה אפשר למצוא נכסים מניבים במחירים נמוכים של 250-300 אלף שקל. דירת שלושה חדרים בוורשה יכולה לעלות עד 700 אלף שקל, ובקרקוב עד כחצי מיליון שקלים! 

 

דמי השכירות יכולים לנוע, בממוצע, בין 900-1500$. 

איפה כדאי להשקיע בפולין?

פולין היא מדינה גדולה, וחשוב להכיר את הערים השונות שלה לפני שמחליטים על יעד להשקעה. לצד הבירה ורשה, ישנן ערים גדולות נוספות שנחשבות מניבות וזוכות לעלייה גדולה במחירים. 

 

אלו כמה מהערים ששווה לכם לשקול אם אתם חושבים על השקעות נדלן בפולין:




נדלן בורשה

ורשה היא כמובן יעד מרכזי מאוד להשקעות בפולין, שכן היא בירת פולין ומהערים הגדולות ביותר במדינה. ורשה נהנית מחיי לילה סוערים, אוכלוסייה צעירה, מקומות עבודה ומוסדות לימוד. שוק הנדל"ן של ורשה נמצא בעלייה מסחררת, וזוכה לביקוש גבוה ומחירי שכירות שהולכים וגדלים. יש לקחת בחשבון שהמחירים בוורשה הם מהגבוהים במדינה, אך עדיין נחשבים נמוכים יחסית. ורשה נהנית גם, כמובן, מזרם תיירותי קבוע.

נדלן בקרקוב

עיר מרכזית נוספת בפולין, שנחשבת מניבה מאוד מבחינה נדלנית. זוהי עיר עם אוניברסיטאות, ולכן היא נהנית מזרם מתמיד של סטודנטים שמחפשים השכרת דירה. 

נדלן בורוצלב

ורצולב היא עוד עיר סטודנטיאלית ששווה לשקול אם אתם חושבים על השקעות נדלן בפולין. היא זולה יותר מהערים הגדולות האחרות, ולכן מאפשר רכישת נכס במחיר קטן אך עם תשואה יפה תודות לזרם הסטודנטים הקבוע במקום. היא גם עוברת התפתחות משמעותית וזוכה לביקוש תיירותי מפתיע

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן