חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן באשקלון

פרויטקים החדשים באשקלון!

העיר אשקלון היא עיר דרומית גדולה, שיושבת על חופי הים התיכון. העיר הזו הולכת ומתפתחת באופן תדיר, אך עדיין שומרת על מחירים נוחים (יחסית) ומאפשרת השקעות נדלן מעניינות. בעיר אפשר למצוא פרויקטים נוצצים וחדשים שיושבים ממש על הים, כאשר הביקוש באשקלון נחשב מהגבוהים בארץ. 

 

אם אתם חושבים על השקעות נדלן באשקלון, יש כמה דברים שחשוב לדעת. המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שחשוב לדעת על השקעת נדלן באשקלון – יתרונות להשקעה באשקלון, התשואה באשקלון, סוגי הנכסים שמחכים לכם בעיר והשכונות הטובות ביותר להשקעה חכמה באשקלון. 

כל היתרונות להשקעות נדלן באשקלון

יש כמה סיבות בזכותן הפכה אשקלון לאחד מיעדי הנדלן המבוקשים בארץ. נתחיל בסיבה מרכזית משמעותית: הים. אשקלון נהנית מלמעלה מ-10 קילומטרים של רצועת חוף יפה ונקייה, עם מזג אוויר נעים כמעט לאורך כל השנה. על אף החופים היפים שלה, היא נחשבת לאחת מערי החוף הפחות צפופות בארץ! 

למרות שמדובר על עיר דרומית, אשקלון היא לא באמת מרוחקת – היא נמצאת במרחק של פחות משעה לערים מרכזיות בארץ כמו תל-אביב, באר-שבע ואפילו ירושלים. הנגישות שלה לערים שונות ברחבי הארץ הופכת אותה אטרקטיבית במיוחד. תוסיפו לזה גם תחבורה ציבורית לא רעה בכלל, כולל תחנת רכבת. 

אשקלון עוברת פיתוח גם בכל מה שקשור לתרבות ופנאי. מעבר להיסטוריה העשירה שלה, היום היא מציעה מרינה יפה, חיי לילה, מסעדות, מתחמי מסחר גדולים ועוד. לבסוף, אשקלון מתחילה לדבר לצעירים רבים ומשפרת את מוסדות החינוך, ולכן ישנה הגירה חיובית לעיר (בין היתר תודות למחיר למשתכן), מה שמעלה משמעותית את האטרקטיביות שלה, וכן את המחירים שלה.  

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על השקעות נדלן באשקלון

התשואה באשקלון היא תשואה יפה ומפתיעה, שבשנת 2020 אף הגיעה למקום הראשון בטבלת התשואות עם תשואה קרובה ל-5%. היום, בעקבות עליית המחירים המשמעותית, התשואה מעט נמוכה יותר. 

 

תשואה שנתית ממוצעת משכירות יכולה להגיע ללמעלה מ-4% (בעיקר על דירות קטנות של 1-2 חדרים), ותשואה על דירת שלושה חדרים ממוצעת יכולה להגיע לכ-3.5% בשנה, שגם הוא נתון יפה מאוד וגבוה מהממוצע הארצי. בגדול, התשואה הממוצעת של אשקלון עומדת על 2.85%. 

 

נוסף לתשואה הגבוהה על שכירות, אשקלון נהנתה בשנים האחרונות גם מתשואת הון מעלייה בערך הדירה, תשואה שגם היא נחשבת לאחת הגבוהות בארץ. 

סוגי נכסים ומחירים על נדלן באשקלון

באשקלון אפשר למצוא סוגים שונים ומגוונים של השקעות, כאשר המחיר הממוצע להשקעה עומד על מיליון וחצי שקלים, עם 14,400 ש"ח למ"ר ושכירות ממוצעת של 3,800 ש"ח. בפירוט, ניתן לומר כי דירת שני חדרים יכולה להגיע למחירים שנעים בין 900 אלף ועד מיליון שקלים, דירת שלושה חדרים תתחיל במיליון ש"ח, ודירה גדולה של חמישה חדרים כבר תחצה את המיליון וחצי. כמובן, המחירים תלויים משמעותית גם בסוג הנכס, גודלו, מצבו והשכונה בה הוא ממוקם. 

 

ניתן למצוא דירות ישנות מפרטיים, כולל דירות שיכונים ישנות ומוזנחות בעלות נמוכה יחסית, או דווקא לקנות דירה חדשה מקבלן בבניין נוצץ. הרבה אנשים מעדיפים דווקא את האופציה הזו, שכן דירה חדשה מגיעה עם ממ"ד (באשקלון זה כמובן חשוב במיוחד). בנוסף, חשוב לזכור כי הרבה פעמים מחירים של דירות מקבלן משתלמים מאוד, בעיקר אם הדירה עדיין לא התחילה את תהליך הבנייה. 

 

אשקלון נמצאת בפיתוח מסחרר, וישנם אינסוף פרויקטים שונים, כמו נופי אביסרור, פרויקט אפגד, פרויקט סנטרל פארק ועוד. ניתן למצוא גם דירות על הים או במרחק סביר מהים, מה שמעלה משמעותית את אטרקטיביות הדירה. 

שכונות מבוקשות להשקעה באשקלון

כשמחפשים לרכוש דירה בעיר שלא כל כך מכירים, חשוב מאוד לעשות חקר שוק על העיר ועל השכונות השונות שלה, כדי לא לקנות "חתול בשק". אם אתם חושבים על נדלן באשקלון, איגדנו לכם כמה שכונות ששווה להעיף בהן מבט כשאתם מגיעים לעיר. כך או כך, חשוב ללכת בעצמכם לאזור, לראות את השכונה ולדבר עם התושבים לפני שאתם מבצעים החלטה משמעותית כמו רכישת נדלן. 

 

אלו השכונות ששווה להעיף בהן מבט:

שכונת היין

שכונת היין היא שכונה הממוקמת בצפון העיר. זוהי שכונה חדשה יחסית, והיא נמצאת בתהליכים של פיתוח רחב מאוד, כל כך רחב עד כי היא צפויה להיות השכונה הגדולה בעיר. כיוון והיא חדשה, כל הבניינים שלה חדשים, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור משקיעים שמחפשים דירה חדשה ומתוחזקת. היא עתידה להכיל גם אזורי מסחר ומשרדים וכן גם פארק גדול וירוק. המחירים בשכונה נעים בין 1.2-1.8 מיליון. 

שכונת ברנע

  • שכונה נוספת בצפון העיר. בניגוד לשכונת היין, זוהי שכונה ותיקה, מוכרת ומבוקשת מאוד. בשכונה זו תמצאו הרבה בניינים גבוהים וכן גם צמודי קרקע, כאשר חלק מהבתים אף נהנים מנוף לים. העירייה משקיעה בה באופן מיוחד, עם דגש על תשתיות ומוסדות חינוך. היא קרובה לאזורים מרכזיים בעיר כמו לחוף הים, למרינה ולאזורי מסחר. המחירים בשכונה נעים בים 1.2-2.0 מיליון, עם יוצאי דופן (כמו פנטהאוזים).

שכונת אגמים

  • ובצד השני של העיר יושבת לה שכונה מתפתחת נוספת – שכונת אגמים שבדרום העיר. השכונה הזו קרובה יחסית למרכז ולשכונות ותיקות יותר של העיר, אך היא עברה בשנים האחרונות התחדשות עירונית, ובשכונה יש הרבה בניינים חדשים ותנופת בנייה משמעותית. כיוון והיא נחשבת פחות יוקרתית מאשר שכונת היין או ברנע, המחירים שלה יכולים להיות נוחים יותר ולכן שווה להעיף בה מבט. 
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן