חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בנתניה

פרויטקים החדשים בנתניה!

נתניה משלבת הרבה אלמנטים שהופכים אותה ליעד נדלני מוביל: היא קרובה למרכז, יושבת על החוף ונהנית מהתחדשות עירונית מפתיעה. נתניה, או "עיר היהלומים", נהנית מפרויקטים חדשים רבים לצד פרויקטי תמ"א, והפכה במהרה לאחד מיעדי הנדלן המפתיעים והמובילים בישראל.

 

אם אתם שקולים לרכוש נדלן בנתניה, הכתבה הבאה תבהיר לכם כל מ שצריך לדעת על נדלן בנתניה – יתרונות, תשואה, סוגי הנכסים שמחכים לכם בעיר ועל אילו שכונות מומלץ לכם להסתכל. 

כל היתרונות של נדלן בנתניה

נתניה הפכה בלי ששמנו לב לאחד היעדים המבוקשים לנדלן. היא נהנית מהגירה חיובית משמעותית של צעירים ומשפחות, בין היתר בזכות הגרלות של המחיר למשתכן, היא יושבת על חופים יפים ונהנית מעתודות קרקע סמוכות לחוף. העיר עוברת התפתחות חיובית מאוד, כולל שיפוץ ושדרוג הטיילת. 

המחירים בנתניה עדיין נוחים – יחסית – בטח אם משווים אותם למחירי הערים הגדולות במרכז, כאשר אסור לשכוח שהעיר קרובה מאוד לערי המרכז (בלי פקקים, רק 20 דקות לתל אביב!). במחיר של דירה קטנטנה במרכז, ניתן לרכוש דירה גדולה ונוחה בנתניה, וליהנות מאיכות חיים מפנקת, עם דירה שמשקיפה על הים והפארק. 

לפי כל התחזיות, נתניה לא הגיעה לשיא שלה והערך שלה צפוי לעלות משמעותית עם השנים, מה שמוסיף לה יתרון משמעותי עבור משקיעים, בעיקר באזורים בהם יש התפתחות משמעותית של התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי, וכן באזורים הקרובים לחוף.

יתרון ייחודי נוסף נוגע לעולים חדשים. נתניה נהנית מהגירה רבה של אוכלוסייה מחו"ל (בעיקר צרפת), ומדורגת במקום השני בדירוג הערים המבוקשות על ידי עולים חדשים. חלק גדול מהעולים האלו בעלי ממון רב, והם מחפשים לשכור דירות יוקרתיות, מה שמעלה משמעותית את הביקוש. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה על נדלן בנתניה

אתם בטח שואלים את עצמכם לגבי התשואה בעיר. התשואה משכירות על דירת 3 חדרים עומדת על כ-3.16%, שהיא תשואה גבוהה יותר מאשר ערי המרכז. התשואה יורדת ככל שהדירה גדולה יותר, ויכולה לצנוח ל-2.89% עבור דירת שבעה חדרים (עדיין תשואה גבוהה יותר מתשואה בתל-אביב, למשל). התשואה הזו יכולה לרדת או לעלות כתלות בלוקיישן הדירה ובמצב הדירה. 

סוגי נכסים ומחירים של נדלן בנתניה

נתניה התמקמה בשלישייה הפותחת של התייקרות מחירי הדיור, כאשר מחירי הדיור בנתניה התייקרו בלמעלה מ-18% בשנת 2021. אלו אמנם חדשות רעות לכאורה, אבל זה רק מראה את התבססות העיר כבירה נדלנית משמעותית.

 

בנתניה אפשר למצוא מגוון גדול של נכסים לרכישה. ניתן למצוא דירות יוקרה, דירות מפרטיים על הים, דירות לצד שטחים ירוקים, פנטהאוזים במגדלים ועוד. דירת שלושה חדרים בפרויקט חדש יכולה לנוע בין 1.8 שקלים ועד 2 מיליון שקלים, בעוד דירת חמישה חדרים יכולה להגיע לכמעט שלושה מיליון שקלים. 

 

ישנם פרויקטים חדשים רבים, על הנייר וכאלו שנמצאים כבר בבנייה ושיווק,של בנייני יוקרה יפהפיים כמו מגדל מאריס של אאורה, מגדלי סביון סיטי או אשדר אגמים. המחירים אמנם גבוהים, אבל נמוכים משמעותית מנכסים מאותו הסוג באזורים אחרים בארץ. לכן, אלו בהחלט דירות ששווה להסתכל עליהן.

 

שימו לב, המחירים לגמרי תלויים בסוג הנכס ובלוקיישן שלו. בעיר אפשר למצוא גם דירת חמישה חדרים בשכונה יוקרתית מפרטי שנמכרת בלמעלה מ-4 מיליון שקלים, כך שאפשר להבין שהמחירים נעים בסקאלה רחבה במיוחד. כך או כך, קשה למצוא דירות במחיר שהוא נמוך ממיליון וחצי שקלים, ואם כן, אלו דירות יד שנייה בשכונות ישנות. 

שכונות להשקעה בנתניה

כפי שהדגשנו לאורך הכתבה, השכונות בנתניה שונות מאוד זו מזו, ובעוד יש שכונות יוקרתיות במיוחד (בעיקר על הים), ישנן גם שכונות ותיקות ומוזנחות יותר, שצפויות להתפתח בעתיד. לכן, כשמחפשים נדלן בנתניה, חשוב להסתכל על כל סוגי השכונות ולהבין איזו שכונה הכי מתאימה לצרכים שלכם ולרמת הסיכון שאתם מחפשים.

 

בעבור רמת סיכון נמוכה, מומלץ להסתכל על פרויקטים עתידיים שימוקמו באזורים מרכזיים בעיר, שכן אלו יהיו נכסים קלים להשכרה. חפשו אזורים ליד חופי הים, הקניונים או צירי התנועה ומוסדות החינוך.

 

אלו השכונות העיקריות שכדאי להעיף בהן מבט כשאתם מחפשים נדלן בנתניה:



שכונת אגמים

שכונה בדרום העיר נתניה, שהפכה לאחרונה להיות מבוקשת מאוד על ידי משפחות צעירות בעלות אמצעים. היא משלבת מוסדות חינוך ותרבות, קירבה משמעותית לים ולטיילת, וכן פרויקטים רבים ויוקרתיים של נדלן

קריית נורדאו

שכונה ותיקה בדרום העיר, שהוקמה עוד בסוף שנות ה-50. היא הייתה שכונת שיכונים ולכן נחשבת מוזנחת יותר, עם בניינים ישנים. המחירים בשכונה עדיין נמוכים יחסית וסביר כי בהמשך הערך שלה יעלה משמעותית. למעשה, היא נחשבת לשכונה עם התשואה הגבוהה בעיר. השכונה קרובה לצירים ראשיים ומאופיינת בפרויקטים רבים של התחדשות עירונית. 

קריית השרון

אחת השכונות הגדולות בנתניה, שיושבת במזרח העיר. זוהי שכונה קהילתית וצעירה, שהוקמה לפני 20 שנה. היום אפשר למצוא בשכונה מחירים שמתחילים ב- 1.8 מיליון שקלים, ומספקים תשואה נאה של למעלה מ-3%. 

שכונת עיר ימים

זוהי השכונה מהיוקרתיות ביותר בעיר. היא מלאה במגדלי יוקרה ויושבת ממש על המים, כאשר חלק מהמגדלים ממוקמים מאות מטרים מהחוף ומהטיילת, לצד נגישות מהירה לכביש החוף. המחירים הממוצעים שלה סובבים סביב ה2.8 מיליון שקלים, אך יש תנודה גדולה במחירים, בעיקר בגלל ההבדלים בין הפרויקטים השונים. מרבית המגדלים הנוצצים מושכים אליהם הרבה משקיעים וכן משפרי דיור. 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן