חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן קטנות

כל האופציות להשקעות נדל"ן קטנות ומשתלמות מחכות לכם כאן!

זה לא סוד שהיום קשה עד בלתי אפשרי להשקיע בנדל"ן בישראל. המחירים מרקיעים שחקים והשקעות דורשות הון עצמי גבוה מאוד. השקעות נדל"ן קטנות, כשמן כן הן, הן השקעות בסכומים נמוכים יחסית; אלו השקעות המאפשרות השקעה באפיק נדל"ני גם כאשר אין את הסכומים הגבוהים הנדרשים, או במידה ולא מעוניינים בלקיחת משכנתא.

 

השקעות נדל"ן קטנות הן השקעות במאות אלפי שקלים בודדים ועד כחצי מליון שקלים. הן כוללות השקעה בנדלן מסחרי, השקעה בקרקעות או השקעה בחו"ל. לפני שמשקיעים, חשוב מאוד להכיר את האופציות השונות כדי להבין מה יכול להתאים לכם וכדי לא ליפול בפח; בסופו של דבר המטרה שלכם היא לייצר תשואה וכן לקנות נכס שערכו עתיד לעלות, וכשמדובר על השקעות קטנות הסיטואציה הזו יכולה להיות יותר טריקית. 

 

אז איפה אפשר למצוא השקעות נדל"ן קטנות ומה צריך לדעת? המדריך הבא יציג לכם את כל האופציות שכדאי להכיר:

השקעה בחו"ל

במקרים רבים ניתן לבצע השקעות נדל"ן קטנות בחו"ל. השוק באירופה ובארצות הברית הוא זול משמעותית מהשוק בארץ, כך שניתן למצוא נכסים מניבים ומשתלמים בכמה מאות אלפי שקלים, או לצד לקיחת משכנתא קטנה בלבד. בארצות מזרח אירופה המתפתחות (הונגריה, פולין, רומניה), אפשר למצוא השקעות נדל"ן במחירים נוחים, שכבר עכשיו מציעות תשואה גבוהה יותר מהארץ. בארצות הברית ניתן לרכוש בכמה מאות אלפי שקלים נכס מסחרי או יחידות דיור. 

 

להשקעות נדל"ן בחו"ל יש חיסרון מרכזי – אתם לא שם כדי לנהל את הנכס וכל ביקור בו ידרוש מכם לטוס. ההסתייעות בחברת ניהול מייקרת את העסקה כולה, אך עדיין ניתן לומר כי מדובר על השקעה משתלמת. 

קבוצת רכישה

אופציה נוספת להשקעות נדל"ן קטנות היא השתלבות בקבוצת רכישה, המאפשרת רכישת דירות שעוד לא נבנו במסגרת של קבוצה. כיוון והדירות עדיין לא נמצאות בבנייה, המחיר שלהן הרבה יותר נמוך מהשווי העתידי שלהן, שכן אתם למעשה קונים אותן על הנייר בלבד. הרווחים על הפרויקט מתחלקים בין כל המשקיעים בקבוצת הרכישה. 

 

כמובן, לקבוצת רכישה יש את הסיכונים שלה. מדובר על פרויקטים שיכולים לקחת זמן, ויש בהם הרבה אי ודאות ותלות בחברי הקבוצה. אם בסופו של דבר הפרויקט יסתבך והבניין לא ייצא לפועל, אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי כלום. לכן, חשוב להיכנס לפרויקט כזה עם אנשים שאתם סומכים עליהם וכן לצד אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

נכס בפריפריה

אופציה פופולרית להשקעות נדל"ן קטנות היא רכישת נכס באזורים פריפריאליים. נכון, היום גם מחירן של דירות באזורים פריפריאליים הולכים וצומחים, וקשה עד בלתי אפשרי למצוא נכס במחיר של חצי מליון שקלים; ובכל זאת, המחירים נמוכים משמעותית מערי המרכז, ואם תסכימו לקחת הלוואה קטנה או משכנתא תוכלו למצוא נכס מניב במחיר נוח. לחילופין, ניתן לבחור בהשקעה בקרקעות פריפריאליות או בנכס מסחרי בפריפריה. לפני כל השקעה שכזו, חשוב לעשות שיעורי בית ולהבין מהו מצב הנכס, השכונה ופוטנציאל הרווח העתידי. 

 

קניית קרקעות

השקעות בקרקעות נחשבות גם כן להשקעות נדל"ן קטנות. השקעה בקרקע מופשרת, בקרקע בתהליך הפשרה או בקרקע חקלאית שעוד לא מופשרת (ולכן מחירה נמוך משמעותית) מאפשרת לכם רכישה בהשקעה כספית נמוכה מאוד. ברגע שהקרקע עברה את כל תהליך ההפשרה ומתקיימת בנייה על הקרקע, אתם עשויים להרוויח בענק, בתשואות בגובה עשרות ואף מאות אחוזים.

 

חשוב לשים לב כי קניית קרקעות יכולה להיות גם מסוכנת – לעתים הקרקע לא תופשר בכלל, לא תתקיים עליה בנייה או שהבנייה עתידה לארוך שנים ארוכות. לכן, אם אתם מתכוונים להשקיע את כל החסכונות שלכם ואין לכם משהו אחר להחזיק בו, דעו שמדובר על השקעה שהיא נחשבת בגדר הימור וצריך לקחת זאת בחשבון.

 

גם כאן, חשוב לעשות שיעורי בית, להבין מהו התכנון לגבי הקרקע, האם יש צפי להפשרת הקרקע ולשינוי הייעוד וכדומה. ככל שהקרקע במצב הפשרה מתקדם יותר, כך מחירה יהיה גבוה יותר – אך גם סיכויי הרווח יעלו בהתאם!

קניית קרקעות

השקעות בנדל"ן מסחרי

אופציה נוספת להשקעות נדל"ן קטנות היא השקעות מסחריות. כלומר, השקעות בנכסים שאינם מיועדים למגורים, אלא מיועדים לחנויות, משרדים, חניונים, תיירות וכדומה. המחירים של נכסים מסחריים הם נמוכים משמעותית ממחירי דירות – אם כי חשוב לשים לב כי מדובר על נכסים קטנים יותר מבחינת מ"ר – והתשואה שהם מציעים היא לרוב גבוהה מאשר נכסים למגורים (עד 10% תשואה על שכירות). 

 

ניתן למצוא נכסים מסחריים בכמה מאות אלפי שקלים בודדים הן בפריפריה והן בערי המרכז, אך חשוב לבדוק היטב את האותיות הקטנות לפני שמבצעים השקעה בנדלן מסחרי. הלוקיישן הוא קריטי כשמדובר על מסחר – אתם לא רוצים לקנות חנות שיושבת בפינה נידחת בקניון מיושן או ברחוב שאף אחד לא עובר בו, כי יהיה לכם קשה מאוד למצוא שוכרים!

השקעה בקרנות נדל"ן

אופציה מרכזית אחרונה להשקעות נדל"ן קטנות היא השקעה בקרנות נדל"ן. השקעות כאלו פועלות כמו שוק ההון – אתם למעשה קונים מניות של הקרן ורוכשים רק חלק מהנכס, השייך לכם לפי גובה ההשתתפות שלכם. הקרן עצמה משקיעה אך ורק בנכסים (אלו יכולים להיות נכסים למגורים או נכסים מסחריים, בנייני משרדים או מתחמי מגורים, בארץ או בחו"ל). ניתן להשקיע בקרנות נדל"ן בסכומים קטנים או גדולים, לקבל זכות על חלקכם בנכס וכן לקבל את חלקכם בתשואה.

 

יתרון נוסף שיכול להיות משמעותי למשקיעים קטנים הוא שהכסף בקרנות נדל"ן הוא נזיל. במילים אחרות, אם תרכשו נכס נדל"ני ותזדקקו לכסף נזיל יהיה לכם הרבה יותר מורכב למכור את הנכס ולקבל את הכסף במהירות, בעוד כסף שהושקע במניות תוכלו לממש מיד. כמובן, חשוב לזכור כי הנכס לא בידיים שלכם ואתם לא הבעלים הבלעדיים שלו, וזה החיסרון המרכזי של השקעה בקרנות נדל"ן.

 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן