חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בבאר שבע

פרויטקים חדשים בבאר שבע!

העיר באר שבע היא אחת הערים המסקרנות ביותר לנדל"ן בישראל. בירת הנגב היא מהערים הגדולות בארץ והיא מתפתחת מאוד בשנים האחרונות עם שורה של מרכזי בידור ומסחר, פרויקטים חדשים ונוצצים וכמובן אוניברסיטה אחת מרכזית. 

 

בשל המחירים הנוחים (על אף שזינקו בצורה מסחררת בשנים האחרונות), התשואה הגבוהה והאופציות הרבות לנדל"ן, נדלן בבאר שבע הפך מבוקש במיוחד. אם אתם שוקלים לרכוש נדלן בבאר שבע, הכתבה הבאה תבהיר לכם כל מה שכדאי לדעת על נדלן בעיר – היתרונות, התשואה, סוגי הנכסים והשכונות המומלצות להשקעה בבאר שבע.

כל היתרונות לרכישת נדלן בבאר שבע

בירת הנגב באר שבע היא עיר שהולכת ומשתבחת עם פיתוח מתמיד. היא כוללת את הקניון הגדול ביותר בישראל (הגרנד קניון) מתחמי קולנוע ובידור, מסעדות וחיי לילה שוקקים (בעיקר הודות לסטודנטים בעיר) ואפילו חוף ים מלאכותי. לצד אלו, הוקם גם פארק הייטק גדול שמביא אליו אוכלוסייה איכותית. 

 

כמובן, אי אפשר שלא להזכיר את אוניברסיטת בן גוריון שיושבת בכניסה לעיר. האוניברסיטה היא אחת האוניברסיטאות הגדולות בארץ, אליה מגיעים אלפי סטודנטים מדי שנה המחפשים לשכור דירה בקרבת הקמפוס. סטודנטים הם אוכלוסייה נוחה המאפשרת השכרה פשוטה ונטולת סיכונים.

 

לבסוף, המחירים בבאר שבע, על אף שעלו כמו המחירים בכל רחבי הארץ, עדיין נחשבים נוחים יותר ומאפשרים גם לזוג צעיר לרכוש דירה בהון עצמי יחסית נמוך. ניתן למצוא דירות ישנות מפרטיים במחירים נמוכים, או דירות במגדלים נוצצים ובפרויקטים חדשים שצצים תדיר בעיר. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

מהי התשואה על נדלן בבאר בשבע?

באר שבע נהנית מתשואה גבוהה משמעותית יחסית לערים אחרות בארץ, ואף נחשבת לעיר עם התשואה הגבוהה ביותר בישראל, עם תשואה שעולה על 4% (לצורך השוואה, התשואה בתל-אביב, העיר בעלת התשואה הנמוכה בארץ, עומדת על פחות מ-2.5%). 

רמת הביקוש לשכירות בבאר שבע נחשבת בינונית, עם שכר דירה ממוצע של 3,000 ₪. התשואה הגבוהה ביותר היא דווקא על דירות בעלות 1-2 חדרים, אך ישנן גם דירות 3-4 חדרים עם ביקוש יפה ותשואה נאה. 

סוגי נכסים ומחירים לנדלן בבאר שבע

בבאר שבע אפשר למצוא מגוון גדול של נכסים – מדירות עמידר קטנות ומוזנחות שניתן לקנות במחיר נמוך, לשפץ ולהשכיר לסטודנטים, ועד דירות חדשות באחד מהמגדלים הרבים שמתחילים לנקד את העיר. בנוסף, ישנם גם וילות וצמודי קרקע בשכונות יוקרתיות יותר ברחבי העיר. 

 

מחיר דירת שלושה חדרים ממוצע יכול לעמוד על כ-800 אלף שקלים ויכול להגיע גם ללמעלה ממיליון, כאשר המחיר הממוצע לקניה הוא מיליון. דירה גדולה (5 חדרים) יכולה להגיע לשני מיליון.

 

חשוב לקחת בחשבון שהמחירים משתנים מהותית לפי השכונות בעיר. בבאר שבע יש שכונות חלשות מאוד, שכונות יקרות יותר למשפחות צעירות, וכן שכונות מבוקשות שיושבות סביב האוניברסיטה.

איפה להשקיע בבאר שבע? כל השכונות המובילות

כאמור, השכונות בבאר שבע שונות מאוד זו מזו וחשוב להבין באילו שכונות כדאי להסתכל. מדובר, אחרי הכל, בעיר גדולה עם הרבה מאוד אופציות שונות. כשאתם שוקלים השקעות נדלן בבאר שבע, כדאי לכם להסתכל על השכונות הבאות:

השכונות סביב האוניברסיטה

השכונות סביב אוניברסיטת בן גוריון (בעיקרן שכונות ד', ו' הישנה, ב' ו-ג') נחשבות לשכונות מבוקשות מאוד על ידי משקיעים. השכונות האלו מושכות אליהן מדי שנה סטודנטים רבים וכן גם אנשי אקדמיה וחוקרים. מחירי השכירות בשכונות האלו עולים בהתמדה, ומספקים תשואות מהיציבות ביותר בארץ. בנוסף, הדירות האלו מושכרות לא פעם לשותפים, מה שיכול להגדיל את שכר הדירה הכולל שתקבלו מהשכרת הדירה. השכונות מציעות בעיקר דירות בבניינים ישנים, אם כי יש גם מגדלים חדשים או כאלו שעברו תמ"א שמתחילים לקשט את הרחובות. ברכישה של דירה ישנה, חשוב לשים לב לתשתיות המרכזיות בבניין ובדירה. שכונה ג', למשל, נחשבת לשכונה המורכבת בעיקר מסטודנטים ומנתמכי ביטוח לאומי, ונחשבת שכונה מוזנחת, אך כזו שעוברת שינוי משמעותי מבחינת פיתוח עירוני ו"פינוי בינוי" ולכן היא שווה מחשבה. שימו לב כי היצע הדירות באזורים האלו הוא גדול, לעתים גם גדול על הביקוש, ויש לקחת זאת בחשבון – סטודנטים מחפשים לרוב דירות משופצות ונוחות; אם אתם חושבים לרכוש דירה ישנה, יש לקחת בחשבון את עלות השיפוצים והשדרוגים.

שכונת רמות

שכונה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא שכונת רמות בצפון העיר. השכונה הזו נחשבת לשכונה איכותית מאוד המיועדת בעיקר למשפחות צעירות, והיא מורכבת מבניינים חדשים וכן גם בתים צמודי קרקע. דירות בשכונה זו ניתן להשכיר במחיר גבוה יותר וכן ליהנות מרכישה של דירה חדשה בשכונה נחשבת. שכונה נוספת בסגנון שכדאי לתת עליה את הדעת היא שכונת נווה זאב. 

שכונה א'

שכונה א' היא עוד שכונה מעניינת להשקעות, שיושבת בלב העיר. בשכונה זו גרים הרבה צעירים וכן משפחות וסטודנטים השייכים למכללות של העיר. היא ממוקמת קצת רחוק יותר מהאוניברסיטה, באזור העיר העתיקה, העירייה והקניון. זו שכונה שמציעה קהל שוכרים מגוון יותר.



שכונת י"א

שכונה ותיקה יחסית אך בעלת תשואה גבוהה ואפשרויות השקעה נוחות. בשכונת י"א תוכלו למצוא קהל צעיר, בעיקר של באר-שבעים שמחפשים להמשיך להתגורר בעיר. זוהי שכונה שפחות מאופיינת במגורים של סטודנטים, אך בעלת מצב סוציו-אקונומי טוב יחסית, תשתיות נוחות ואוכלוסייה יציבה. שכונה נוספת בסגנון היא שכונה ה'.

 

כמובן, חשוב מאוד להגיע לביקור בעיר, לחקור את השכונות עם הרגליים וכן גם לדבר עם תושבים ועם השכנים לצד הדירה שאתם שוקלים לרכוש. כך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר המתאימה לשיקולים שלכם.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן