חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדלן בליסבון

כל מה שצריך לדעת!

עיר הבירה של פורטוגל, ליסבון, היא אחת הבירות האירופאיות הנוחות ביותר להשקעות נדל"ן. ליסבון היא עיר קטנה (מתגוררים בה כחצי מליון תושבים) ודווקא היותה קומפקטית הופכת אותה לעיר עם ניחוח מיוחד. 

נדלן בליסבון הפך מבוקש מאוד דווקא עבור משקיעים זרים, שממהרים לעיר כדי לתפוס בה נתח לפני שהמחירים שלה ירקיעו שחקים. אם אתם מעוניינים לחפש דירות בליסבון, המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שצריך לדעת על השקעות נדלן בליסבון. 

למה להשקיע בנדלן בליסבון?

יש כמה סיבות שהפכו את ליסבון ליעד מבוקש כל כך להשקעות נדלן בחו"ל. ראשית, ליסבון נהנית מתנועה קבועה של תיירים, סטודנטים, גולים זרים וכן גם כמובן אזרחים פורטוגלים. בדומה לערים גדולות אחרות בעולם, הנכסים בליסבון נתפסים במהירות, כך שלא תצטרכו לדאוג מנכס שנותר ריק. 

כמו כן, הנדלן בליסבון זוכה לעליית ערך קבועה ויציבה, והוא צפוי להמשיך ליהנות מעליית הערך הזו גם בשנים הקרובות, כאשר בשנת 2023 מחירי הכנסים עלו בכ-5%. כמובן, אי אפשר לומר זאת באופן ודאי, אבל כמו ערים גדולות אחרות בעולם, כך גם ליסבון צפויה ליהנות מצמיחה עתידית קבועה.

סיבה נוספת היא מחירי הנכסים. הנכסים בליסבון לא זולים במיוחד, אבל עדיין זולים יותר מהשקעות בארץ, ותוכלו לרכוש דירה במרכז ליסבון במחירים שדומים לדירות בפריפריה של ישראל. 

תוסיפו לזה את הכלכלה היציבה, שהלכה וצמחה ביציבות מאז המשבר הכלכלי של 2008, את תנאי ההשקעה הנוחים לזרים, את המיסוי הנוח לעסקים חדשים, את הארגונים הגדולים שמתמקמים בליסבון (כמו אמזון וגוגל), את הצעירים שנהנים מהעיר ואת הביקוש הגבוה לשכירות, ותקבלו יעד נדלן שווה במיוחד.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

מחירי נכסים בליסבון

מחירי דירות בליסבון עולים מדי שנה, אבל עדיין אפשר למצוא מציאות, כתלות באזור בו אתם מחפשים. אם תשוו בין מחירי הדירות בליסבון לערים גדולות אחרות באירופה, המחירים עדיין נחשבים נמוכים. המחירים יכולים לנוע בין 300-600 אלף דולר, כתלות בגודל הדירה, מצבה ומיקומה. 

 

לצד מחירי הנכסים, חשוב לקחת בחשבון גם את המיסים, כמו מס רכישה (IMT), מס בולים, רישום הנכס ומס עירייה שנתי (IMI). ישנם גם מיסים על רווחים משכירות וכן מס מכירה. מס הירושה עומד על 0%. חשוב לקחת את המיסים האלו בחשבון כשמחשבים את כדאיות ההשקעה על השקעות נדלן בליסבון. 

תשואה על השקעות נדלן בליסבון

ליסבון נהנית מתשואה יפה, יציבה ונוחה על שכירות. הן מחירי השכירות והן מחירי הנכסים ממשיכים לעלות באופן יציב מדי שנה. כיום אפשר להרוויח משכירות בליסבון בין 5-6%, והאחוזים האלו עולים באופן מסחרר אם תרצו להשכיר את הנכס כנכס לטווח קצר (כמו דרך איירבנב). כשתרצו למכור את הנכס, תהנו גם כן מעליית ערך נאה שרק הולכת וצומחת. 

 

איפה להשקיע בנדלן בליסבון?

כדי להשקיע בעיר זרה, חייבים לעשות שיעורי בית ולהכיר אותה היטב. על אף שליסבון היא בירה קטנה, היא מורכבת משכונות שונות שלכל אחת יש את המאפיינים שלה. השכונות הבאות הן השכונות המובילות להשקעות נדלן בליסבון: 

 צ

  • שכונת Avenida da Liberdade זוהי שכונה שיקית ומלאה קסם, מהשכונות המרכזיות בליסבון. השכונה הזו נחשבת לשכונה היוקרתית ביותר בעיר ובה תמצאו חנויות מעצבים, בתי מלון חדשים ומסעדות מצוינות. חשוב לדעת שזו שכונה מבוקשת (אולי הכי מבוקשת) ולכן המחירים בה גבוהים מאוד, בין 10000-12000 יורו למ"ר. התשואה על שכירות היא בין 5-6%. 
  • שכונת Avenidas Novasשכונה שמציעה דירות גדולות במיוחד באווירה ציורית וקסומה. היא קרובה לשכונה הנ"ל, ולכן גם היא נחשבת מבוקשת מאוד אך שקטה ונעימה יותר. כאן תמצאו מחירים בין 6,000-10,000 יורו למ"ר.
  • שכונת Gracaהשכונה הזו היא אחת השכונות העתיקות ביותר בליסבון. היא יושבת על גבעה ומציעה כמה מהנופים היפים ביותר של הטירה והנהר. למרות מיקומה, קל מאוד להגיע ממנה למרכז העיר. שימו לב כי קשה למצוא כאן דירות חדשות או משופצות. המחירים יחסים נמוכים לעיר – בין 5000-6000 יורו למ"ר. 
  • שכונת Belouraהשכונה הזו היא שכונה מרוחקת יותר מהמרכז (כ-30 דקות) ולכן מציעה מחירים נוחים יותר לנכסים. היא יושבת בין ההרים לים, מציעה רוגע ושלווה והופכת מבוקשת יותר עם הזמן. היא גם בית למרכז של גוגל וסטארטאפים רבים יושבים בה. 
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן