חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בחלקידיקי

כל מה שצריך לדעת!

חצי האי חלקידיקי הוא אזור נופש פופולרי ואהוב בצפון יוון. הוא מוקף בטבע ציורי, חופים יפים, מלונות מודרניים וחיי לילה. הוא מציע אפשרויות השקעה מניבות למשקיעים זרים, שיכולות להיות אטרקטיביות במיוחד. 

 

למרות המשבר הכלכלי החריף שעבר על יוון (שכלל משבר בבנקים, בחירות אינסופיות, אחוז אבטלה גבוה וכן גם חבילת עזרה מהאיחוד האירופי), משקיעים זרים לא התרחקו מחלקידיקי והמשיכו להשקיע ביעד הנופש. עכשיו, כשהמשבר נגמר והמדינה בהליכי התאוששות, נדלן בחלקידיקי יכול להיות הבחירה הנכונה עבור משקיעים ישראלים שמחפשים יעד מניב מעבר לים.

 

המדריך הבא יספר לכם כל מה שצריך לדעת על נדלן בחלקידיקי – דירות למכירה בחלקידיקי, תשואה, מיסים ובאילו שכונות כדאי לכם להשקיע כשאתם מחפשים נדלן בחלקידיקי.

כל היתרונות של נדלן בחלקידיקי

יש הרבה סיבות למה משקיעים בוחרים להשקיע דווקא בחלקידיקי, וחלקידיקי נמצאת כיום בראש טבלת השקעות הנדל"ן ביוון. מדובר על אחד האזורים המפותחים ביותר, שמציע שירותים מודרניים, אדריכלות היסטורית, תרבות יוונית, חופים יפים ועוד.

חלקידיקי הוא יעד תיירות ונופש המאופיין בקיץ ארוך, היסטוריה עתיקה וסצנת תיירות ארוכת שנים המאפשרת השכרה לטווח קצר. יעד תיירותי הוא תמיד אופציה טובה להשקעה, שיכול להבטיח תפוסה גבוהה של הנכס עם תשואה יפה. לפי הצפי, התיירות רק תלך ותצמח בשנים הקרובות ויידרשו חדרים נוספים לתיירים; לכן, הרבה משקיעים פרטיים בוחרים להשקיע בקומפלקסים של בתי מלון וכן בהפיכת נכסים לנכסי איירבנב. 

יתרון נוסף הוא המיקום של חלקידיקי. חלקידיקי נגישה הן לישראל והן לכל אירופה, ויש לה שדה תעופה שנמצא במרחק של פחות משעת נסיעה. בניגוד לאיים, שלעתים לא נגישים באותה המידה, חלקידיקי מציעה עיר נופש נוחה ונגישה.

לבסוף, המחירים של דירות בחלקידיקי הם נמוכים, הבירוקרטיה למשקיעים זרים קלילה, התשואה יפה וכן ניתן לקבל ויזת תושבות. כל אלו הופכים את חלקידיקי ליעד נוח להשקעה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסים

נכון ליום כתיבת שורות אלו, מחירי הנכסים בחלקידיקי עומדים על ממוצע של 140 אלף יורו  – סכום סביר לכל הדעות. כמו כן, שכר הדירה הממוצע עומד על כ-1,000 יורו לחודש, ואם עושים את החשבון מגלים תשואה יפה של כ-8%. 

 

מבינת מיסוי בחלקידיקי, ישנו מס רישום שעומד על 0.45-0.75%, מס העברה של 3% (עבור נכס חדש המס הזה גבוה יותר), וכן מס על רווחי הון משכירות. המיסוי ביוון נחשב באופן כללי נוח וקל למשקיעים זרים, אך חשוב לחשב היטב את גובה המיסים כתלות בנכס בו אתם מעוניינים.

אזורים להשקעה בחלקידיקי

חצי האי חלקידיקי הוא אזור גדול שמתפצל לשלוש לשונות יבשה של חצאי-איים שכדאי להכיר לפני שמחפשים השקעות אטרקטיביות באזור. לכל "אצבע" שכזו יש את האזורים המובילים שלה. אלו המקומות שכדאי לפקוח עליהם עין לפני שבוחרים יעד להשקעת נדלן בחלקידיקי: 

חצי האי Kassandra

חצי האי קסנדרה ממוקם בנקודה המערבית של חלקידיקי, והוא נחשב לאזור הכי אטרקטיבי ופופולרי מבין חצאי האי באזור. יש לו חופים לבנים, טיילות ארוכות, מלונות, טברנות, חיי לילה וכל מה שתיירותי, נוצץ וסוער. בין העיירות המובילות בקסנדרה תמצאו את Afytos ו-Paralia Dionisiou Beach. 

חצי האי Sitonia

סיטוניה היא חצי אי נוסף בחלקידיקי. סיטוניה שוכנת בין מפרץ קסנדרה ומפרץ אגיוס אורוס. זהו אזור הררי עם יערות אורנים, חופים, מפרצים ציוריים, גבעות ועוד. להבדיל מקסנדרה הצפופה, סיטוניה מציעה אווירה רגועה יותר. בסיטוניה יש כמה עיירות שכדאי לשקול בהן השקעות נדל"ן: העיירות Kalyves Metamorfosi ו-Toroni הן עיירות שכדאי לכם לבדוק. 

חצי האי Athos Peninsula

חצי האי אתוס הוא האצבע השלישית של אזור חלקידיקי. בחצי האי אתוס ממוקם ההר הקדוש של אתוס ברפובליקת אתוס, הנפרדת מיוון. האזור נחשב לאחד החלקים היפים ביותר של יוון עם מגוון מפואר של עמקים וגאיות והוא מלא במנזרים קדושים. מחוץ לרפובליקה שוכנת העיירה התיירותית אוראנופולי, יעד פופולרי לחופשות קיץ עם חופים מושלמים ונופים ציוריים. העיירה הזו היא עיירה מבוקשת להשקעות נדל"ן, ושווה לרחרח אם תוכלו למצוא נכס אטרקטיבי באזור המבוקש הזה. 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן