חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בפטרס

כל מה שצריך לדעת!

אזור מערב יוון הוא אזור שעד כה היה פחות מפותח תיירותית מאזורים אחרים במדינה, על אף שבאזור נמצאת האולימפיאדה העתיקה, מהאתרים המבוקשים והמסקרנים ביותר ביוון. בשנים האחרונות מערב יוון מתחילה לפתח את תעשיית התיירות שלה, וישנה השקעה מסיבית בבתי מלון ואטרקציות, מה שהופך את האזור כולו – וכן את העיר הגדולה שלו, פטרס – ליעד נדלן מסקרן. 

 

העיר פטרס היא בירת מערב יוון, ובה הנמל המרכזי של מערב המדינה. בין כותליה מתגוררים כשליש מאוכלוסיית האזור. הנמל הוא שער הכניסה ליוון ממערב אירופה, והוא מקשר את יוון עם איטליה ומדינות נוספות באמצעות מעבורת. 

 

אם אתם מחפשים יעד נדלני זול עם צפי לצמיחה והתפתחות, פטרס יכולה להיות בחירה נכונה. המדריך הבא יבהיר כל מה שצריך לדעת על השקעות נדלן בפטרס – סוגי נכסים, יתרונות, תשואה, מיסים ועוד.

כל היתרונות של השקעות נדלן בפטרס

פטרס היא העיר השלישית בגודלה ביוון. היא גדלה בהתמדה במהלך כמה עשרות השנים האחרונות, והאוכלוסיה שלה מונה קרוב ל-300 אלף איש. בפטרס יושבות שתיים מהאוניברסיטאות הגדולות במדינה, ובכל שנה מגיעים כ-30 אלף סטודנטים חדשים לאזור. כמו כן, בפטרס יושבות הרבה חברות ותעשייה והיא נחשבת למרכז המסחרי של מערב יוון. תוסיפו לזה את הלוקיישן של פטרס, המחבר את מרכז יוון עם האיים היוונים ואת מערב אירופה עם יוון עצמה, ואפשר להבין את האטרקטיביות של האזור הזה, המושך אליו משקיעים רבים. 

 

לצד כל היתרונות ה"טכניים" האלו, פטרס היא גם אחת הערים היפות ביוון, שיושבת לצד חופים יפים, נופי הרים וטבע, נהנית מאקלים מצוין וכן מציעה אפשרויות בילוי רבות. מדי שנה מתקיים בעיר קרנבל שנתי, מהגדולים באירופה.

 

פטרס מציעה יעד השקעה מסקרן ואטרקטיבי, שונה מההשקעות הרגילות באיים של יוון או באתונה אך עדיין מציע יתרונות רבים, פוטנציאל עליית ערך וכן תשואה יפה.

 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסים על השקעות נדלן בפטרס

התשואה על השכרת נכסים בפטרס נעה בממוצע בין 4-5%. התשואה על נדלן במרכז העיר עומדת על כ-4.5% בממוצע, בעוד תשואה על נכסים מחוץ למרכז העיר היא מעט גבוהה יותר – לקראת ה-5%. אלו לא אחוזי תשואה מסחררים, אך צופים לפטרס עליית ערך שעשויה להגביר את אטרקטיביות ההשקעה באזור.

 

אם נכנסים עמוק יותר לתוך המספרים, כדאי לדעת כי השכירות על דירת חדר במרכז העיר נעה בין 250-350 יורו, בעוד השכירות על דירת שלושה חדרים נעה בין 450-600 יורו. מחוץ לעיר השכירות על דירת חדר נעה בין 100-300 יורו והשכירות על  דירה גדולה ועל וילות נעה בין 300-1300 יורו.

 

מבחינת מיסוי, יש לדעת ששיטת המיסוי ביוון עבור משקיעים מקומיים וזרים היא שיטה נוחה, שלא מערימה קשיים על משקיעים שמעוניינים בהשקעת נדלן מניבה. שיטת המיסוי ישירה מאוד, נטולת בירוקרטיות מסובכות ומורכבת ממס העברה, מס עירוני, מס שנתי ומיסי רישום, וכל אלו מסתכמים בעד 10% ממחיר הנכס. ישנו גם מס הכנסה, מס מדורג כתלות בגובה השכירות שאתם מבקשים. לצד מיסים אלו, יש לקחת בחשבון גם תשלום לעורך דין, נוטריון וסוכנות נדל"ן, במידה ותשתמשו בכזו. 

סוגי הכנסים שניתן למצוא בפטרס

בפטרס אפשר למצוא סוגים שונים ומגוונים של נכסים למכירה, בסקאלת מחירים רחבה. ניתן למצוא דירות סטודיו קטנות בלב העיר במחירים של כמה עשרות אלפי יורו בלבד (30-40), לצד בתים צמודי קרקע בכמה מאות אלפי יורו ועד וילות גדולות עם בריכה באזור המיליון יורו. ישנן דירות 3-4 חדרים שיושבות ממש על הים בכ-300-400 אלף יורו.

 

המחירים למ"ר על דירה במרכז העיר נעים בין 1,000-2,000 יורו למ"ר, ומחוץ לעיר בין 1,000-1,300 יורו למ"ר. 

 

 

חלק מהדירות יוכלו לשמש אתכם עבור השכרה לטווח קצר (אך חשוב לבדוק את הביקוש לדירות כאלו, ומהו אחוז התפוסה שלהן – יכול להיות שהן יהיו משומשות בעיקר בתקופת הקיץ!), בעוד אחרות יכולות לתפקד כדירות סטודנטים ודירות שותפים, או וילות גדולות למשפחות. 

 

כמו שאפשר לראות, סקלת המחירים רחבה מאוד, ועליכם להבין מה אתם מחפשים בדיוק לפני שאתם פונים להשקעות נדלן בפטרס.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן