חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן במיקונוס

כל מה שצריך לדעת!

עם נופי גלויה, מים בצבע טורקיז וחיי לילה מצוינים, האי מיקונוס שביוון נחשב לפיסה של גן עדן בים האגאי. תעשיית התיירות הענפה של מיקונוס משחקת תפקיד חשוב בהתפתחות של האי, כאשר לפי כל התחזיות בשנים הקרובות מיקונוס תהפוך לאחד מיעדי הנופש המובילים ביוון ובאירופה בכלל. 

 

הנדלן במיקונוס הוא הזדמנות פיננסית מצוינת, עם פוטנציאל צמיחה גבוה. אם אתם חושבים על השקעות נדלן במיקונוס, המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על האי היפה של יוון – היתרונות, התשואה, המיסים והערים המובילות במיקונוס להשקעה.

כל היתרונות של השקעת נדלן במיקונוס

יש כמה סיבות למה נדלן במיקונוס הופך מבוקש יותר בשנים האחרונות. בראש ובראשונה, מדובר על יעד תיירותי שנמצא בצמיחה גבוהה. זהו יעד שנהנה מתרבות עשירה והיסטוריה ארוכה, חופים יפים, פסטיבלים שנערכים מדי שנה וכן אקלים ים-תיכוני נהדר. מיקונוס הוא יעד מבוקש על ידי משפחות באירופה שמחפשות חופשת קיץ נעימה. 

מעבר לתיירות גרידא, הרבה זרים מגיעים למיקונוס גם עבור מגורים, כאשר אוכלוסיית האי מורכבת מ-30% זרים. זה מוביל לביקוש גבוה יותר לשכירות, מה שיכול להוות יתרון משמעותי להשקעות נדלן במיקונוס. 

לבסוף, כמו כל השקעת נדלן ביוון, גם נדלן במיקונוס מציע יתרונות והטבות רבים למשקיע הזר. מעבר לבירוקרטיה הנוחה ולמיסים הנחשבים נמוכים יחסית, השקעה ביוון יכולה לזכות אתכם בויזת זהב באיחוד האירופי, שמקלה משמעותית על הבירוקרטיה באירופה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסים של השקעות נדלן במיקונוס

כשלוקחים בחשבון את מחירי הרכישה לעומת התשואה מהשכרת הנכס, מגלים כי התשואה על בתי נופש יוקרתיים באיים של יוון היא מהגבוהה ביותר בים התיכון, מה שהופך את מיקונוס לאחד היעדים האטרקטיביים המובילים. מיקונוס מספקת תשואה גבוהה יותר מאשר התשואה על בתים באותו גודל בקאן, קאפרי או סן טרופה. 

 

על אף המשבר הכלכלי ומשבר הקורונה, שוק בתי הנופש במיקונוס צמח והתפתח בהתמדה, והפך מנישה קטנה ומבטיחה לשחקן קבוע, דינמי ופעיל בשוק הנדל"ן. מזה השנה השישית, מיקונוס זכתה לתואר היעד המבוקש ובעל התשואה הגבוהה ביותר עבור בתי נופש. התשואה הממוצעת עומדת על 7.5%, כאשר הביקוש המוגבר הביא לעליית מחירים קבועה.

 

מבחינת מיסים, כמו כל השקעת נדלן ביוון, שיטת המיסוי נוחה וידידותית גם למשקיעים זרים. באופן כללי ניתן לומר כי הממוצע על מיסים עומד על כ-10% משווי הנכס, לצד מס הכנסה פרוגרסיבי על רווחים משכירות. הבירוקרטיה על השקעות נדלן ביוון היא נוחה ולא מערימה קשיים על המשקיע הזר.

סוגי נכסים להשקעות נדלן במיקונוס

כפי שאפשר להבין בין השורות, רוב השקעות הנדלן במיקונוס מבוססות על וילות יוקרה. במיקונוס אפשר למצוא מבחר רחב של בתים גדולים עם בריכות, שמיועדים בעיקר לשכירות לטווח קצר, אך במקרים מסוימים ניתן להשכיר אותם גם לטווח ארוך. ניתן למצוא קומפלקסים שלמים, וילות על המים ואחוזות במחירים שנעים בין 800 אלף יורו ועד 2 מיליון יורו (במקרים של קומפלקסים שלמים גם למעלה מזה). ישנו גם מבחר של דירות קטנות יותר, בעיקר במיקונוס טאון, ואף דירות סטודיו במחירים של כ-100-200 אלף יורו.

ערים להשקעה במיקונוס - איפה להשקיע בנדלן במיקונוס?

לפני ששוקלים השקעות נדלן במיקונוס, חשוב להכיר את הערים המרכיבות את האי. אלו הערים המובילות להשקעות נדל"ן באי הנופש המבוקש:

צ'ורה (Chora)

העיר צ'ורה (חורה) שגם מוכרת בתור העיר מיקונוס (Mykonos Town) ממוקמת בחופים המערביים של מיקונוס. העיר הזו היא העיר התיירותית ביותר באי, ובה מרבית אטרקציות התיירים, המסעדות, חיי הלילה, וכן הבתים המסוידים לבן המזוהים כל כך עם מיקונוס. לכן, משקיעי נדל"ן רואים בצ'ורה את היעד האולטימטיבי להשקעות נדל"ן מניבות. רכישת נכס בצ'ורה מבטיחה תיירות קבועה ומכניסה.

אגיוס יואניס (Agios Ioannis)

עיירה קטנה בחוף המערבי של מיקונוס. זהו אזור פחות צפוף במיקונוס, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור מי שמחפש יותר פרטיות ורוגע. באזור הזה ניתן למצוא כמה וילות נהדרות להשקעה עם נופים מרשימים של האיים הסובבים.

אורנוס (Ornos)

העיירה אורנוס נחשבת לאזור הידידותי ביותר למשפחות באזור מיקונוס. מבחינת נדל"ן, לאורנוס יש הרבה מה להציע, בין היתר בזכות המיקום הנהדר על המים שמאפשר גישה נוחה לחלקים אחרים ביוון על ידי נסיעה במעבורת.

 

אנו מרה (Ano Mera)

אנו מרה יושבת ממש בלב מיקונוס – כלומר, לא על החופים. זוהי עיירה מסורתית ושקטה, ולכן היא זולה משמעותית מהעיירות על החוף. בכל זאת, גם בה ניתן למצוא וילות יוקרה ודירות, והיא נחשבת גם כן לאתר תיירות בזכות האתרים ההיסטוריים שלה והטבע המהפנט שסובב אותה.

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן