חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בסלוניקי

כל מה שצריך לדעת!

סלוניקי היא העיר השנייה בגודלה ביוון, עיר היסטורית שנוסדה בשנת 315 לפני הספירה. ארגון אונסק"ו הכריז על סלוניקי בתור אתר מורשת עולמית, שכן העיר מלאה במונומנטים מהתקופה הביזנטית, אתרי הריסות עתיקים, כנסיות וכן מבנים של יהדות ספרד. היא מנוקדת בתיאטראות, מועדונים, גלריות ואמנות שנוטפת מכל פינה לצד האוניברסיטה הגדולה ביותר ביוון. ההיסטוריה העשירה שלה הופכת את סלוניקי ליעד תיירות פופולרי, וכמובן לא מזיק שהיא יושבת על המפרץ התרמאי, על חופי הים האגאי. 

 

שוק הנדל"ן של סלוניקי מבוקש הן על ידי משקיעים מקומיים והן על ידי זרים, ובשנת 2019 הוא חווה צמיחה חדה בזכות ההתאוששות הכלכלית אחרי המשבר. אם אתם חושבים על השקעות נדלן בסלוניקי, המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא – יתרונות, תשואה, מיסים והשכונות הטובות ביותר להשקעה בסלוניקי. 

כל היתרונות של השקעות נדלן בסלוניקי

לסלוניקי יש מעמד יציב וקבוע בכלכלה היוונית, וזו כבר סיבה טובה מאוד להשקיע בעיר. עוד יתרון משמעותי לשוק הנדלן בסלוניקי הוא התשואה על שכירות; שכירות לטווח קצר פורחת בסלוניקי, שכן העיר היא יעד תיירותי בולט ויש ביקוש עז לנכסים להשכרה קצרת טווח. לפי הסטטיסטיקה, יש כ-3 מיליון תיירים שמבקרים בעיר מדי שנה! 

 

מעבר להיותה עיר תיירותית, סלוניקי היא גם עיר סטודנטים. בין כותליה תמצאו את האוניברסיטה הגדולה ביוון, אך יש לא מעט אוניברסיטאות נוספות ומכללות שיושבות בעיר ומביאות אליהן סטודנטים יוונים ובינלאומיים. המספר הגדול של הסטודנטים הופך את העיר לצעירה ושוקקת, מעלה את הביקוש לשכירות בעיר, מגדיל את האוכלוסייה הטובה בעיר וכן מאפשר השכרה לשותפים, מה שמעלה משמעותית את התשואה משכר הדירה (שיכול להגיע עד 15%).

 

לבסוף, היתרון המשמעותי העיקרי הוא העלייה הגדולה בשוק הנדל"ן. משקיעי נדלן מזהים את הפוטנציאל של העיר, את המחירים הנמוכים יחסים בעקבות המשבר הכלכלי וכן צופים את פוטנציאל הערך הצפוי בעתיד. לכן, זה בדיוק הזמן לשקול רכישת נדלן בסלוניקי, במחירים מתחת למחירי השוק. 

 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

אלו דירות אפשר למצוא בסלוניקי?

בסלוניקי אפשר למצוא סוגים שונים של נכסים להשקעה. בתים צמודי קרקע המיועדים למשפחות ונמצאים מזרחית למרכז העיר לצד דירות יוקרתיות ומודרניות שנמצאות ממש בלב העיר ובמרכז ההיסטורי שלה, ומתאימות בעיקר לתיירים (אך לא רק). סלוניקי מציעה מבחר יפה של דירות לתיירים (Serviced Apartments) שמגיעות מרוהטות ומשופצות, מתאימות בעיקר לעונות החגים, עבור סטודנטים זמניים וכן עבור נוסעים בנסיעות עסקים. 

 

מחירי הדירות בסלוניקי משתנים משמעותית כתלות במיקום, אבל המחירים בהחלט סבירים. כך, למשל, מחיר דירת חדר במרכז העיר נע בין 1,700-2,700 יורו למ"ר, ומחוץ למרכז העיר בין 1,000-2,000 יורו למ"ר. דירות יוצעו החל ממחיר של 70 אלף יורו, ובתים צמודי קרקע החל מ-100 אלף יורו. 

 

תשואה ומיסים על נדלן בסלוניקי

מבחינת תשואה על נדלן בסלוניקי, ניתן לומר כי התשואה על שכירות במרכז העיר עומדת על כ4-5%, כאשר התשואה על שכירות מחוץ למרכז העיר דווקא גבוהה יותר – בין 5-6%, שכן הנכסים עצמם מוצעים במחירים נמוכים יותר. דירת חדר אחד במרכז העיר יכולה לספק שכירות של 350-500 יורו, בעוד דירת שלושה חדרים במרכז העיר תספק שכירות של עד 850 יורו. מחוץ למרכז העיר השכירות נעה בין 250-800 יורו כתלות בגודל הנכס.  

מחירי הנדלן בסלוניקי עלו בכמעט 11% ברובע השלישי של 2023, שזו הצמיחה הגבוהה ביותר מאז שנת 2007!

מבחינת מיסים, טוב לדעת ששוק הנדלן בסלוניקי פתוח לרוכשים מכל העולם, עם מעט בירוקרטיה. המיסים עצמם כוללים מס העברה, מס רישום ומס עירייה, ובממוצע מסתכמים בעד כ-10% ממחיר הדירה. לצד מיסים אלו, ישנו מס מדורג על רווחי הון משכירות. יחסית למדינות אחרות באירופה, שיטת המיסוי ביוון נוחה וקלילה.

איפה להשקיע בנדלן בכרתים?

סלוניקי, כאמור, היא העיר השנייה בגודלה ביוון, ולכן צריך להכיר היטב אותה ואת השכונות המרכיבות אותה לפני שבוחרים יעד להשקעה. הנה כמה שכונות שכדאי לכם לשים אליהן לב:

שכונת Ladadika

שכונה מלאה בהיסטוריה עשירה, שיושבת ליד הנמל באזור המערבי של העיר. זהו האזור המוביל לתרבות, בידור וחיי לילה, והוא מלא במסעדות ובתי קפה. בגלל הקירבה לנמל, הוא מאוד מבוקש על ידי משקיעי נדלן והוא מלא במלונות ובתים לשכירות לטווח קצר. 

שכונת Aristotelous

שכונת המסחר של העיר, שנמצאת ממש בלב העיר. השכונה הזו מרכזית במיוחד, מלאה בשווקים וחנויות, מסעדות ובתי קפה. כיוון שכך, הרובע הזה יקר יותר משכונות אחרות בעיר ומחירי הנדלן גבוהים יותר. 

שכונת Upper Town

שכונה רגועה ושקטה יותר, ובה בתים צרים וצמודי קרקע במדרחובים מרוצפים. גם שכונה זו מלאה בהיסטוריה וגיוון תרבותי, ויש בה כמה נקודות עניין לתיירים. 

אזור כיכר Navarinou

אזור פופולרי מאוד בסטודנטים ומוקף בקולג'ים. אם אתם מעוניינים להשכיר לסטודנטים, זה אזור טוב להשקעה.

 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן