חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בכרתים

כל מה שצריך לדעת!

האי כרתים הוא אי היסטורי ואפוף מסתורין שנחשב למקום הולדתו של האל זאוס. כרתים הוא אחד מיעדי הנופש הפופולריים והאהובים ביותר והוא מלא באתרים היסטוריים כמו ההריסות של הערים העתיקות קנוסוס וגרוטיוס, אוצרות אדריכליים, כנסיות ומנזרים לצד חופים בתוליים ומים כחולים. 

כיעד תיירותי מוביל באירופה, משקיעים זרים רבים מחפשים נדלן בכרתים. יוון מציעה הן לאזרחים שלה והן לאזרחים זרים אקלים אטרקטיבי להשקעת נדלן חכמה – בזמן התאוששות ממשבר כלכלי, במחירים נוחים ועם עליית ערך גבוהה שצפויה בעתיד. 

אם אתם שוקלים להשקיע בנדלן בכרתים, המדריך הבא יספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על השקעה באי היווני –  יתרונות, מיסוי, תשואה, בתים למכירה בכרתים ומהן הערים הכי מומלצות להשקעות נדלן בכרתים.

היתרונות של השקעת נדלן בכרתים

יש כמה יתרונות משמעותיים להשקעת נדלן בכרתים. ראשית, האי כרתים הוא יעד תיירותי מוביל. יעדים תיירותיים תמיד נחשבים להשקעת נדל"ן יציבה יחסית, עם סיכון מינימלי והחזר דינמי. 

 

התשואה יכולה להיות גבוהה במיוחד אם תבחרו בהשכרה לטווח קצר, אבל גם בשכירות לטווח ארוך היא מציעה אחוזי תשואה נוחים וכן עליית ערך קבועה. למעשה, שוק הנכסים של כרתים הוא חם מאוד, ואפילו הקורונה לא הפריעה למחירים לעלות. המחירים עלו ביציבות מדי שנה מאז 2018, סוף המשבר הכלכלי, והם ממשיכים לעלות בכל האי. 

 

כמו כן, החוקים ביוון מאפשרים רכישה נוחה וקלה גם לאזרחים זרים, עם מיסים נוחים ובירוקרטיה קלילה. לבסוף, דרך רכישה של נכס בכרתים תוכלו לקבל אישור שהייה או ויזת שנגן נכון לשנת 2024.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסים

מחירי השכירות בכרתים עלו בלמעלה מ-10% בין 2014-2024, כאשר בערים המרכזיות והתיירותיות – חאניה, אגיוס, הרקליון, רתימנו – האחוזים כבר עלו בלמעלה מ-25%.  השכירות נעה בין 250-700 יורו, כתלות בגודל הנכס ומיקומו. גם מחירי הנכסים עצמם נמצאים בעלייה, מה שמסמן פוטנציאל ערך לא רע כשתמכרו את הדירה בעתיד. 

 

המיסים, לרוב, מסתכמים לממוצע של 10% ממחיר הנכס. הם כוללים תשלומים לנוטריון ועורך דין, מיס העברה, מס רישום, מס עירוני, מס פרוגרסיבי שנתי וכן מס על רווחים משכירות. 

 

בתים למכירה בכרתים - איזה סוג נדל"ן נמצא בכרתים?

כרתים מציעה מגוון אדיר של נדל"ן – דירות קטנות בתוך הערים, וילות יוקרתיות על החופים הציוריים, דירות לצד הים, חוות, נכסים כפריים, נכסים ישנים בסגנון ונציאני, דירות עירוניות ואחוזות. תוכלו למצוא דירות עם נופים מרהיבים של הרים וים, אגמים וחופים. הנכסים הפופולריים ביותר בכרתים הם בתים צמודי קרקע ודירות עיר. גם דירות קטנות – 1-2 חדרי שינה – יכולות להיות מניבות מאוד, בעיקר אם תשכירו אותן לטווח קצר.

 

סקאלת מחירים רחבה כך שתוכלו למצוא את הנכס המתאים לכם ביותר, בכל תקציב, עם מחירים שנעים בין 1200-1500 יורו למ"ר במרכזי הערים.

איפה להשקיע בנדלן בכרתים?

יש כמה ערים מרכזיות שבהן מומלץ לשקול השקעת נדלן בכרתים. בעיקר אם אתם קונים בפעם הראשונה, מומלץ לא להסתכן ולהעדיף יעד תיירותי בערים הגדולים של כרתים – חאניה, הרקליון, רתימנו ואגיוס ניקולאוס – שמבטיחות הכנסה יציבה משכירות לאורך כל השנה:

חאניה

חאניה היא העיר המרכזית בכרתים. היא נמצאת בצפון האי, מכותרת בהרים ויושבת על הים, ונחשבת לא פעם לאחת הערים היפות ביוון. זוהי גם אחת הערים העתיקות והיא מלאה באדריכלות מהממת, מרכז היסטורי ובניינים מהתקופות הוונציאניות והטורקיות. לעיר יש גם חלק חדש, עם התפתחות נדלנית גדולה. משקיעי נדלן רבים בוחרים בחאניה כיעד ההשקעה שלהם בכרתים. 

הרקליון

העיר המובילה השנייה להשקעות נדלן בכרתים היא הרקליון, בירת כרתים. זוהי עיר מהממת על הים והיא המרכז הכלכלי של האי. סביב הרקליון יש כמה עיירות מקסימות ואתרים אדריכליים. שכירות על דירות קטנות (1-2 חדרי שינה) עלו משמעותית בשנים האחרונות, הן במרכז העיר והן מחוצה לה, וכך גם דירות שלושה חדרים שנמצאות מחוץ לעיר.

רתימנו

העיר רתימנו היא עיר עשירה בחופים, מלונות וריזורטים. זהו יעד תיירותי מרהיב עם חיי לילה תוססים ומגוון רחב של טברנות. ברתימנו בניינים היסטוריים והיא מוקפת בעיירות קטנות שאהובות על ידי תיירים.

אגיוס ניקולאוס

אגיוס ניקולאוס פרוסה על שלוש גבעות. יש לה חופים קטנים ויפים, לגונה מרשימה וטבע מקיף לצד בתי קפה ומסעדות. זהו יעד קצת פחות תיירותי מהשלוש הנ"ל, והוא מאפשר השכרה לטווח קצר וארוך. 

 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן