חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן באוהיו

כל מה שצריך לדעת!

כשחושבים על יעדים להשקעה בארצות הברית, סביר להניח שנדלן באוהיו הוא לא הדבר הראשון שעולה בראש. ובכל זאת, חשוב להכיר את יעד ההשקעה הזה – דווקא בגלל שאוהיו הולכת וצוברת תאוצה, הכלכלה שלה צומחת, שוק השכירות שלה הולך והופך מבוקש יותר ויותר וזה בדיוק הזמן נכון לשקול השקעות נדלן.

 

בשנת 2020 אוהיו זינקה למקום ה-9 בארצות הברית ברשימת המדינות בהן שווה לעשות עסקים. וכמו שכל משקיע נדלן חכם יודע, שוק עסקי שנמצא בצמיחה משמעותו כלכלה צומחת, וכלכלה צומחת משמעותה שוק נדלן פורח.   

למה להשקיע דווקא בנדלן באוהיו?

יש כמה סיבות עיקריות שהפכו את אוהיו ליעד נדלן מבוקש כל כך. ראשית, הכלכלה. בעברה הייתה אוהיו מדינה עם כלכלה משובחת, שכן היא הייתה ממדינות התעשייה הגדולות והמובילות בארצות הברית ובין גבולותיה שכנו מפעלים רבים. עם הזמן הקרן שלה ירדה והיא סבלה מהגירה שלילית. היום אוהיו חוזרת וצומחת ונחשבת למדינה עם תל"ג מהגבוהים בארצות הברית, בין היתר כתוצאה ממעבר של עסקים גדולים לגבולותיה, ביניהם אינטל ואמזון. הכלכלה הצומחת הזו, שמגיעה יד ביד עם אחוזי אבטלה נמוכים, היא סימן מובהק ליעד השקעה נדלני שווה. כמו כן, אוהיו נחשבת למדינה שלא נפגעה משמעותית מהמשבר הכלכלי בשנת 2008, בטח בהשוואה למדינות האחרונות; זאת בזכות הכלכלה החזקה שלה שסייעה לה להתגבר על המשבר. 

לצד הכלכלה הצומחת, באוהיו ניתן לרכוש נכסים במחירים נוחים מאוד. למעשה, בית ממוצע באוהיו יכול לעלות פחות מ-200 אלף דולר, כאשר מחירי הנכסים באוהיו נמוכים בכ-50 אלף דולר מהממוצע בארצות הברית. נתון זה עומד לצד הביקוש שהולך והופך גבוה יותר, גם לדירות לקניה וגם לדירות להשכרה, כך שהנכסים באוהיו צפויים לזכות לעליית ערך יפה ותשואה משמעותית. 

יתרון נוסף הוא האוכלוסייה של אוהיו. אוהיו היא מדינה שהכלכלה שלה מסתמכת לא מעט על מפעלים ועל כוח עבודה זול יחסית. לכן, אחוז גדול מהאוכלוסייה באוהיו לא מתגורר בדירה משל עצמו ומחפש אופציות לשכירות. מהסיבה הזו יש ביקוש גבוה לשכירות, שמגיע לצד עליית הערך והתשואה. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

יעדי השקעה בנדלן באוהיו

אוהיו היא מדינה גדולה והבחירה בלוקיישן משמעותית מאוד כששוקלים השקעות נדלן באוהיו. לכל עיר יש את היתרונות שלה וחשוב לקחת בחשבון את הנתונים השונים של האזור, האוכלוסייה, מהו צפי עליית הערך באזור, מהם דמי השכירות במקום וכדומה. 

 

אם יש עיר שאתם מכירים במיוחד, כדאי לשים עליה את הזרקור כדי לזכות לחוויית השקעה קלה יותר. כך או כך, אלו הערים המובילות להשקעה בנדלן באוהיו:

  • קליבלנד – קליבלנד היא אחת הערים הגדולות באוהיו. קליבלנד היא עיר עם מרכז עסקי גדול, אוניברסיטאות, בתי חולים רבים, שדות תעופה ונמלים, והיא נחשבת לעיר תיירותית עם תנועה רבה. קליבלנד לא נחשבת ליעד חם כמו ערים אחרות באוהיו, אבל דווקא עבור משקיעים אלו יכולות להיות חדשות טובות – כי זה הזמן להכות. מחירי הבתים עלו בלמעלה מ-10 אחוז וצפויים לעלות באחוזים גבוהים מדי שנה. הנכסים בקליבלנד מוצעים במחירים נוחים מאוד, עם חציון של כ-55 אלף דולר בלבד. קליבלנד גם מציעה תנאים נוחים למשקיעים וחוקי השכירות בעיר באים לטובת המשכירים.

 

  • קולומבוס – קולומבוס היא עיר הבירה של אוהיו. זוהי עיר חזקה ומגוונת, עם כלכלה צומחת, מרכזי טכנולוגיה ומסחר, תעשיית פלדה ואוניברסיטה גדולה ויוקרתית. השוק בקולומבוס הוא שוק של מוכרים, עם עליית ערך של 6-8 אחוזים מדי שנה. 

 

  • בולטימור – עיר נוספת ששווה לשקול היא בולטימור (שימו לב, בולטימור אוהיו ולא בולטימור מרילנד!). זוהי עיר קטנה אבל עם הרבה הזדמנויות למי שמחפש השקעה משתלמת, בעיקר עבור מי שמחפש לרכוש צמוד קרקע ולא דירה. העיר מתאימה בעיקר למי שמחפש מציאות; הסיבה היא שהרבה בעלי בתים בבולטימור לא עומדים במשכנתא שלהם, ולכן יש הזדמנויות השקעה נוחות מאוד למי שמחפש לרכוש מספר נכסים או ללכת לאסטרטגיה של "פליפ". 

 

  • סינסינטי – סינסינטי היא עיר גדולה באוהיו שנחשבת למוקד התיירות של המדינה. הכלכלה בסינסינטי נחשבת מהגבוהות במדינה תודות לצמיחה הפיננסית והיצרנית באזור. מחירי הבתים עולים באחוזים גבוהים, כאשר מחיר השכירות החציוני עומד על כ-1,200$ ועולה מדי שנה. המחיה בסינסינטי נחשבת מהזולות ביותר בארצות הברית, ולכן היא יעד השקעה מוביל.

תשואה על השקעות נדלן באוהיו

מחירי הנכסים באוהיו נחשבים נמוכים במיוחד – בין 150-200 אלף דולר בממוצע לנכס. התשואה השנתית המשוערת הממוצעת לנכס כזה נעה בין 10-12%, תשואה גבוהה משמעותית מהתשואה שמקבלים כאן בארץ על דירות. לפי הצפי, מחירי הדירות צפויים לעלות בכמה אחוזים מדי שנה, אך הביקוש לשכירות ממשיך להיות גבוה, ואוהיו נהנית מזרם מתמיד של סטודנטים, תיירים וכן עובדי מפעלים הזקוקים להשכרת נכס לטווח ארוך. 

מיסוי על השקעות נדלן באוהיו

לצד המס הפדרלי שיש לשלם על כל קניית נכס בארה"ב, יש לדעת כי נדלן באוהיו לא נדרש במס רכישה, שזהו יתרון גדול למדינת אוהיו שלא תמצאו בכל מדינה בארצות הברית. מס שכן כדאי לקחת בחשבון הוא מס הכנסה על שכר דירה, שעומד על כ-30%, אך זכאי לפטור מס לפי נתונים שונים. 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן