חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן באטלנטה

כל מה שצריך לדעת!

אטלנטה, בירת ג'ורג'יה שבארצות הברית, חווה בשנים האחרונות צמיחה ושגשוג, מה שבאופן טבעי הפכו אותה ליעד השקעה חם בחו"ל. משקיעים רבים מכל העולם מחפשים השקעות נדלן באטלנטה, שכן מדובר על יעד עם אוכלוסייה צעירה, משכילה ויציבה, והעיר עצמה נהנית ממרכזי בידור ותרבות וזרימת תיירות קבועה. 

למה להשקיע בנדלן באטלנטה?

בשנים האחרונות אטלנטה פורחת. היא זוכה להגירה חיובית מסחררת וכן גם לצמיחה כלכלית מרשימה המתבטאת בענף הייטק צומח, תיירות רחבה וכן גם השקעות בתעשייה של העיר. זוהי עיר שנהנית ממזג אוויר מצוין, אוכלוסייה טובה, אחוזי אבטלה נמוכים ושוק יציב. אטלנטה אף התאוששה יחסית במהירות מהמשבר הכלכלי. 

היצע הדירות באטלנטה הוא לא גדול (למעשה, כל נכס שמגיע לשוק נקנה מהר מאוד), מה שמעלה את מחירי הנכסים בעיר, אך אלו עדיין נחשבים טובים מאוד. למעשה, ניתן לרכוש באטלנטה נכסים בחצי מחיר משווי הקרקע ועלות הבנייה, מה שהופך את הנדלן באטלנטה למשתלם במיוחד. בנוסף, אמריקאים רבים מחפשים שכירות באטלנטה. נדלן באטלנטה זוכה לאחוזי תשואה יפים ולעליית ערך עקבית. 

לבסוף, אטלנטה שוכנת במדינת ג'ורג'יה, שהיא מדינה עם רוב רפובליקני. במילים אחרות, המדינה תומכת מאוד בבעלי נכסים ובאה לקראתם.  

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

איפה להשקיע בנדלן באטלנטה?

אטלנטה היא עיר גדולה, וחייבים להכיר אותה היטב לפני שבוחרים להשקיע בה. ניתן לומר כי אטלנטה מחולקת לחלק צפוני וחלק דרומי – כאשר החלק הדרומי נחשב זול יותר, וכן האוכלוסייה המתגוררת בו היא חלשה יותר. כשמחפשים נדלן באטלנטה, מומלץ לבחור באזורים הקרובים למרכז העיר או לעורקי התחבורה הראשיים – באזורים אלו האוכלוסייה איכותית ויציבה, ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. 

אם נכנס פנימה, יש כמה שכונות מומלצות לנדלן באטלנטה:

  • האנובר ווסט – זוהי שכונה קטנה שנבנתה בשנות ה-60. בשכונה זו מתגוררים תושבים מכל הגילאים, ושכר הדירה שם הוא כ-1,000$. קשה מאוד למצוא בתים פנויים לקניה בשכונה הזו, שנחשבת מבוקשת מאוד. ערך הנכסים בשכונה גבוה יותר מהממוצע של אטלנטה ושל המדינה בכלל. לכן, אם מוצאים נכס משתלם בשכונה הזו, הוא לגמרי שווה חטיפה.
  • מרכז אטלנטה (דאונטאון) – שכונת הדאון-טאון של אטלנטה היא עוד שכונה ששווה לשקול לקניית נדלן באטלנטה. המחירים בשכונה הזו עולים באופן קבוע, ומחירי השכירות בה גבוהים ומשתלמים (עם חציון של כמעט 2000$). נכסים הקרובים לאזור ההייטק נהנים מזרימה קבועה של שוכרים יציבים. 
  • שכונת באקהד – שכונה נהדרת להשקעות נדלן באטלנטה. השכונה הזו קרובה למרכז העיר ולכן הנכסים שלה מבוקשים. חשוב לציין שזו שכונה שבעיקר מציעה בתי קרקע ווילות, וכן מעט קוטג'ים. זוהי שכונה אורבנית עם אוכלוסייה יציבה ומגוונת.
  • מחוז גווינט – הנכסים במחוז גווינט הם בביקוש גבוה מאוד, ובכל שנה ערך הנכסים עולה בכ-5%. גווינט מאופיינת באוכלוסייה איכותית ויציבה ובחינוך מצוין.

כשבוחנים את האופציות להשקעות נדלן באטלנטה אפשר למצוא כמה סוגים של נכסים. ישנן דירות במרכז העיר, קומפלקסים חדשים, בתי קרקע רחבים ועוד. כמעט כל נכס יזכה אתכם בתשואה יפה, שכן כמעט ואין סיכון ברכישת נדלן באטלנטה; ובכל זאת, כדאי לדעת שבית קרקע נחשב לנכס המשתלם ביותר. הסיבה היא שמחירי השכירות עולים בצורה הגבוהה ביותר דווקא בנכסים מסוג זה. 

תשואה ומיסוי על השקעות נדלן באטלנטה

לצד מחירי נכסים נוחים ונמוכים משמעותית ממחירי הנכסים בארץ (ניתן למצוא בתים במחירים הנעים בסקאלה שבין 50,000$ ועד מליון דולר בגודל ממוצע של כ-300 מ"ר), גם התשואה משחקת פה תפקיד חשוב. התשואה המשוערת על נדלן באטלנטה נעה בין 7-12%, כמובן כתלות בסוג הנכס שרכשתם ובלוקיישן שלו. ככל שמתרחקים מהאזור המרכזי והיקר של אטלנטה, התשואה החודשית עשויה לעלות, אך סביר מאוד כי ערך הנכס יצמח בצורה מהירה יותר דווקא במרכז העיר. 

 

מבחינת שכר הדירה, ממוצע שכר הדירה עומד על כ-1600$. הממוצע הזה הוא גבוה יותר מהממוצע בארצות הברית, מה שמעיד על הצמיחה הכלכלית הגבוהה של העיר. שוק השכירות בעיר הוא שוק מבעבע וחם, ויותר אנשים שוכרים מאשר בעלי נכס. 

 

מבחינת מיסוי, ג'ורג'יה מנהיגה מס רישום, כאשר כל מלווה שטר חוב מחויב לשלם מס זה תוך 90 יום. הארנונה באטלנטה נחשבת נמוכה, יותר נמוכה ממדינות כמו ניו יורק, טקסס ואילינוי, כאשר כל מחוז במדינה מגדיר בדיוק את הדרך בה הוא מחשב את הסכום. כמו כן, יש לשלם מס פדרלי לארה"ב (מס שמשולם ברכישה של כל נכס בארה"ב, לא משנה מה מיקומו). 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן