חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בניקוסיה

כל מה שצריך לדעת!

ניקוסיה היא לא רק עיר הבירה של קפריסין, אלא גם העיר הכי גדולה במדינה. ניקוסיה היא עיר מחולקת – חלקה הצפוני שייך לקפריסין הטורקית בצפון קפריסין, ואילו חלקה הדרומי שייך לקפריסין היוונית, עליה אנחנו מדברים במאמר זה.

 

קפריסין ראתה עלייה יפה בשוק הנדל"ן שלה בשנים האחרונות, כשמספר הרכישות עלו בעשרות אחוזים (עם האטה בזמן הקורונה), בעיקר תודות לשוק הנדל"ן החזק של ניקוסיה. אם אתם מתעניינים בנדלן בקפריסין, נדלן בניקוסיה הוא ללא ספק משהו שאתם צריכים לשקול. 

למה להשקיע בנדלן בניקוסיה?

ניקוסיה היא בירת קפריסין והיא המרכז הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של קפריסין. ניקוסיה אמנם יושבת בלב האי ולא קרובה לחופי הים היפים של קפריסין, אך עדיין מדובר על עיר מודרנית ואירופאית עם תרבות עשירה, היסטוריה ארוכה, נופים יפים והרבה מונומנטים שמדברים הן לתיירים והן למקומיים. 

ניקוסיה נהנית מקצב חיים מהיר ואורבני, והיא נהדרת עבור משקיעי נדל"ן שמחפשים לרכוש נכס להשכרה עבור תושבי ניקוסיה שעובדים בעיר. עם נדלן בניקוסיה תוכלו ליהנות מהשכרת נכס לטווח הארוך, שלא דורש התעסקות רבה. ניתן להשכיר נכסים בניקוסיה גם עבור תיירים שמגיעים לטעום מהבירה, אם כי רובם לא יישארו יותר מימים בודדים. 

מחירי הנכסים בניקוסיה נוחים (נמוכים משמעותית מישראל) ומגיעים עם תשואה נאה (גבוהה מישראל) – כך שמהבחינה הזו מדובר על השקעה משתלמת מאוד. לצד היתרונות הנ"ל, קפריסין בכלל נהנית מתנאי מיסוי נוחים למשקיעים זרים, ולצד הטיסות הישירות מישראל והקירבה המדהימה, קפריסין וניקוסיה נחשבות ליעדים נדלניים מבוקשים על ידי משקיעים ישראלים.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסוי על נדלן בניקוסיה

התשואה על נדל"ן בניקוסיה נעה סביב ה5-6% באופן שנתי, תשואה יפה בהחלט, גבוהה יותר ממרבית התשואות שאפשר להשיג כאן בארץ. כמובן, התשואה תלויה בסוג הנכס, במיקום, בגובה השכירות ובגובה מחיר הנכס.

 

מבחינת מיסוי, המיסוי בקפריסין נוח מאוד למשקיעים זרים ומסתכם לכדי 15% ממחיר הנכס. המיסוי כולל מס העברה, מס בולים, מע"מ ועמלה משפטית. זאת לצד מס הכנסה על שכירות ומס רווחי הון לאחר מכירת הנכס. אם הנכס בבעלותכם במשך חמש שנים לפחות, תקבלו פטור מתשלום המס הזה.

סוגי דירות בניקוסיה

ישנם סוגים שונים של דירות שאפשר למצוא בניקוסיה ובאזור ניקוסיה, כאשר מחירה של דירה 120 מ"ר תעלה, בממוצע, כ-2,000 יורו למ"ר. בניקוסיה ניתן למצוא דירות 1-3 חדרים במחירים שנעים בין 145-350 אלף יורו, דירות חדר אחד בקומפלקסים מסודרים שנעים בממוצע סביב ה-150 אלף יורו וכן וילות גדולות במחירים שנעים בין 250 אלף יורו ועד כ-500 אלף יורו. כמובן, ניתן למצוא גם וילות מפוארות עם בריכות במחירים יקרים יותר.

איפה להשקיע בניקוסיה?

לצד ניקוסיה עצמה, יש גם פרברים פחות מוכרים שכדאי להכיר ויכולים להציע הזדמנויות נדלן מעניינות וזולות. כשאתם נוסעים לבקר בעיר בחיפוש אחר נכס להשקעות נדלן בניקוסיה, הנה כמה מקומות שכדאי להכיר: 

 

שכונת Engomi

שכונה עשירה ומפותחת בניקוסיה, המלאה בעיקר בוילות איכותיות. זוהי שכונה למי שמחפש השקעת נדלן יקרה ונוצצת, והיא גם נחשבת לנקודה חמה מבחינה דיפלומטית עם בתים של שגרירות צרפת, מצרים, ארצות הברית ורוסיה. 

המועצה Strovolos

זוהי מועצה מאוכלסת במיוחד, בה מתגוררים למעלה מ-70 אלף תושבים. למרות שהיא מעט צפופה, היא מלאה בהיסטוריה ותרבות, אירועים אמנותיים ובידוריים. השכונה נהנית מפרויקטים גדולים וכדאי להסתכל עליה כשחושבים על השקעות נדלן בניקוסיה. 

העיר Aglandjia

יושבת בין שני החלקים של קפריסין, זהו אולי הפרבר החשוב ביותר של ניקוסיה והריאה הירוקה הגדולה שלה. היא מלאה בפארקים לאומיים ויערות, וההיסטוריה שלה כוללת עדויות להתיישבות לפני שנת 3000 לפני הספירה(!). היא מכילה מקניונים ומרכזי בידור, ובין כתליה יושבת גם אוניברסיטת קפריסין. זהו אחד המקומות הטובים ביותר להשקעה בנדל"ן בקפריסין ובניקוסיה.

הפרבר Latsia

אחד הפרברים הגדולים ביותר של ניקוסיה ובית לכ-20 אלף איש. לטסיה עשירה תרבותית, מגיעה עם תשתיות מצוינות, בקניון, אצטדיון ובית חולים. היא נחשבת יקרה יותר – כפרבר איכותי לכל הדעות – אך בהחלט שווה לשקול בה קניה של נכס נדלני.

 

כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן