חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בבוקרשט

כל מה שצריך לדעת!

עיר הבירה בוקרשט מפורסמת בזכות השדרות מכותרות העצים שלה והבניינים בסגנון בל-אפוק שבעבר אף נתנו לה את הכינוי "פריז הקטנה של המזרח". זה לא מפתיע, כי בירת רומניה תוכננה ועוצבה מחדש על ידי אדריכלים צרפתיים בסוף המאה ה-19. היום בוקרשט היא שילוב משונה אך מרתק של מבנים היסטוריים מרשימים עם מבנים קומוניסטיים ומבנים מודרניים עכשוויים, שילוב של מועדוני לילה סוערים עם בתי קפה אלגנטיים, של בתי קזינו שוקקים עם מרכז המסחר והעבודה של רומניה.

 

משקיעי נדל"ן רבים בוחרים בהשקעה בבוקרשט מסיבות רבות, בעיקר כי מדובר על אחת הערים המומלצות ביותר להשקעה באירופה. מה צריך לדעת על נדלן להשקעה בבוקרשט, מה היתרונות, התשואה, המיסוי ובאילו שכונות כדאי להשקיע? כל הפרטים במדריך הבא.

למה כדאי לחשוב על השקעה בבוקרשט?

בוקרשט היא עיר שהיא מציאה – חד וחלק. יש מעט מאוד בירות אירופאיות שהן זולות ממנה, עם יחס מצוין בין מחיר לשכירות. המחירים הזולים לא באים יד ביד עם מדינה מתפוררת ונידחת, אלא עם מדינה שצומחת במהרה, עם תשואה נאה ופוטנציאל ערך מסחרר. 

 

במהלך עשרים השנים האחרונות רומניה ממשיכה לצמוח משמעותית במגזרים שונים. גם אחרי המיתון בעקבות המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008 רומניה התאוששה בצורה מרשימה וגברה על מדינות רבות אחרות באירופה, וכך קרה גם עם משבר הקורונה. בירת רומניה מחזיקה ב-61% מההשקעות במדינה ורואה צמיחה קבועה וגבוהה.

 

אחד המגזרים החזקים ביותר הוא תחום השקעה בנדל"ן, כאשר בוקרשט מהווה בית להזדמנויות השקעה משמעותיות. מחיר המכירה הממוצע של דירות בבוקרשט עולה בכמה אחוזים מדי שנה. בעיר יש פרויקטים רבים וכן גם השקעות בתשתיות ובתעשייה. 

 

לבסוף, הממשלה עושה כמה שיותר כדי למשוך השקעות זרות עם הגבלות נמוכות על אזרחים זרים ותנאי מיסוי נוחים. שוק הנדלן של בוקרשט נמצא במצב מצוין כאשר מחירי הנדלן בעלייה מתמדת. לפי התחזיות, גם התשואה תמשיך לצמוח בעתיד הקרוב, לצד ריביות נמוכות. 

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסוי על השקעה בבוקרשט

התשואה השנתית הממוצעת על שכירות בבוקרשט מראה שההשקעה בעיר בהחלט משתלמת. בוקרשט מציעה תשואה שנחשבת בינונית, עם אחוזי תשואה שנעים בין 5-8% כתלות במיקום הכנס וסוג הנכס. דירה בבוקרשט בגודל 120 מ"ר יכולה לעלות כ-200 אלף יורו, עם שכירות של כ-1000 יורו, מה שיוצר תשואה של כ-6%, אחוז יפה וגבוה מאלו שאפשר להשיג כאן בישראל. שימו לב כי לדירות קטנות יש את התשואה הגבוהה ביותר. 

 

כיוון ושוק הנדל"ן ממשיך לצמוח במהירות, סביר כי התשואה רק תלך ותגדל במהלך השנים – אך כך גם מחירי הנכסים. לכן, מומלץ להשקיע מוקדם ככל האפשר. כמו כן, בוקרשט היא עיר תיירותית, כך שניתן לשקול רכישת נכס במיקום מרכזי במיוחד צורך השכרה לתיירים לטווח קצר. נכס מהסוג הזה יכול להוביל לתשואה גבוהה אף יותר.

 

נתון נוסף שחשוב לקחת בחשבון לפני שמחליטים על רכישת נדלן להשקעה בבוקרשט הוא המיסוי למשקיעים זרים. המיסוי בבוקרשט מורכב ממס הכנסה על שכירות בגובה של 10%, מס רווחי הון באחוז התלוי בזמן שבו החזקתם בנכס, מע"מ ומס מקרקעין. עלויות העסקה מקצה לקצה נעות בין 7-16% מערך הנכס. 

דירות חדשות למכירה בבוקרשט

רומניה מציעה מגוון גדול של דירות חדשות למכירהבבוקרשט הבתים והדירות נחשבים זולים במיוחד, עם טווח שנע בין 950-2000 יורו למ"ר. ניתן למצוא קומפלקסים חדשים בבוקרשט, בנייני דירות ממש בלב העיר, בתים פרטיים גדולים בפרברים, וילות וקומפלקסים אורבניים יפהפיים ועוד, מהקבלן או מיד שנייה.

איפה להשקיע בבוקרשט?

בוקרשט היא עיר גדולה עם אוכלוסייה של כשני מיליון. אם אתם מחפשים השקעה בבוקרשט, אתם חייבים לקחת בחשבון את השכונות השונות ולבחור את זו המתאימה לכם ביותר. כשאתם מחפשים שכונה להשקעה, מומלץ לקחת בחשבון את השכונות הבאות:



  • מרכז העיר – אם אתם מחפשים דירה ממש בלב העניינים, לכו על השכונות של מרכז העיר – הדאון-טאון, כמו שכונת Piata Unirii. שכונה זו ממוקמת ממש בלב העיר ומורכבת בעיקר מבניינים קומוניסטיים. שכונה נוספת במרכז היא Armeneasca, שכונה חמימה הנמצאת מרחק של מאה מטר ממרכז העיר אך שומרת על אווירה חמימה עם פארקים ומסעדות. 
  • שכונת Piperaזוהי שכונה פרברית בסגנון רומני שמתאימה למשפחות עם ילדים. בשכונה יש גן החיות, יער, פארקים וגישה מהירה למרכז העיר. בשכונה הזו יש לא מעט וילות לקנייה. 
  • שכונת Floreascaהשכונה הזו נבנתה על ידי קומוניסטים בשנות ה50 וה60. היא מחזיקה בשטחים ציבוריים נרחבים כמו פארקים ומרכזי קניות. הבתים בסגנון של בלוקים קטנים ונעימים, לצד קומפלקסים חדשים ווילות קטנות. 
  • שכונת Herastrau – שכונה פופולרית עם שפע של דירות מודרניות, קרבה לפארק רסטראו הגדול ומיקום צפוני. מצוין לילדים ולמבוגרים, עם מתחמי ריצה ומגרשי טניס וכן אגם גדול. ישנן דירות חדשות ופנטהאוזים.
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן