חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות נדל"ן בבראשוב (בראסוב)

כל מה שצריך לדעת!

העיר בראשוב (או בראסוב) היא העיר הגבוהה ביותר ברומניה ולכן היא המקום המושלם לאוהבי ספורט חורפי. היא ממוקמת במרכז רומניה, על הרי הקרפטים, ונחשבת לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ברומניה. זוהי גם עיר מלאת חיים והיסטוריה. היא מוקפת בהרים ויערות, טבע ואטרקציות, היסטוריה ותרבות.

 

בגלל הסיבות האלו נדלן בבראשוב הפך למפתה מאוד עבור משקיעי נדלן חכמים. אם אתם מחפשים דירות למכירה בבראשוב ושוקלים השקעה בבראשוב, המדריך הבא יספק לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על העיר – יתרונות, תשואה, מיסוי, דירות למכירה בבראשוב ואיפה הכי כדאי להשקיע בנדלן בבראשוב.

כל היתרונות להשקעה בבראשוב

בראשוב נבחרה על ידי מפתחי נדל"ן רבים בעיקר בזכות היתרונות שהיא מציעה מבחינת לוקיישן ומבחינת פוטנציאל כלכלי. ישנו פוטנציאל גבוה לפיתוח עסקי ותעשייתי, חינוכי ותרבותי, אך בעיקר תיירותי. 

 

ברשאוב מציעה אדריכלות מיוחדת וכל בניין הוא ציורי בדרכו שלו. העיר התפתחה מבחינה כלכלית בעיקר בתחילת המאה ה-19, ובמאה ה-20 הוקם מפעל מטוסים שייצר את המטוסים הרומנים הראשונים בהם נעשה שימוש במלחמת העולם השנייה. 

 

מעבר להיסטוריה הארוכה הזו, בראשוב היא אחת הערים הצומחות ביותר באיחוד האירופי. יש לה מכלול צפוף של פארקי תעשייה והיא מושכת אליה מגוון השקעות זרות. בברשוב מייצרים היום אווירונאוטיקה, הילוכים הידראוליים, משאיות, צמיגים, רהיטים, טקסטיל ועוד. 

 

מעבר לתעשייה, זוהי עיר תיירותית ויש בה אתרי נופש פופולריים מאוד ומספר אטרקציות מובילות כמו טירת דרקולה, מבצרים, עיירות מימי הביניים ועיירות סקי. היא מושכת אליה תיירים כל השנה. כמו כן, היא יושבת במיקום אסטרטגי בצומת של צירי תנועה מרכזיים במרכז רומניה, בנקודת מפגש של שלושה כבישים מהירים.

 

לצד כל אלו, בראשוב היא אחת הערים האטרקטיביות ביותר עבור רומנים מבחינת איכות חיים, ולכן היא מושכת אליה רומנים שמחפשים מקום קבע לגור בו. כל הסיבות האלו הופכות את בראשוב לעיר אטרקטיבית להשקעות נדל"ן.

השאר את הפרטים שלך וקבל מידע מפורט על הנכסים של משווקי הנדל"ן באתרנו

תשואה ומיסוי על השקעות בבראשוב

מבחינת תשואה, ברשוב מציעה תשואה שנעה בממוצע סביב ה-5% במרכז העיר, ובין 5-6% מחוץ למרכז העיר. גובה התשואה תלוי בסוג הנכס, מיקומו ומחירו. התשואה מחוץ למרכז העיר גבוהה יותר שכן מחירי הדירות נמוכים משמעותית מחוץ למרכז. אנחנו מדברים פה על תשואה בינונית, אך אין ספק שהיא גבוהה יותר מהתשואה הנמוכה של הארץ (סביב ה-2-3%), וכן מוצעת במחירים קטנים יותר. לכן, זוהי השקעה פופולרית עבור משקיעים ישראלים זרים.

מבחינת מיסוי, המיסוי למשקיעים זרים ברומניה הוא נוח מאוד, שכן המדינה מעודדת משקיעים זרים להשקיע במדינה. המיסוי ברומניה מורכב מ-10% על מס הכנסה משכירות, מס העברה שנע בין 0-3%,  מס רכוש שנע בין 0.2-008% ומס מקרקעין שגובהו תלוי בגודל הנכס. סך הכל המיסים יכולים להגיע עד 15% בעסקאות מקצה לקצה.

דירות למכירה בבראשוב

ישנם סוגים שונים ומגוונים של דירות למכירה בבראשוב. ניתן למצוא וילות ובתי נופש גדולים שבחורף מצופים בשלג ויושבים לצד מדרונות הסקי. וילות כאלו יכולות להתפרש על פני 700 מ"ר עם חדרים רבים והן מתאימות בעיקר להשכרה לנופשים, במחירים שעולים על מיליון דולר. לצד אלו, ישנן גם דירות עם נופי יער מרשימים במחירים שנעים בין 200-400 אלף דולר, בתים עירוניים ישנים ומלאי היסטוריה ודירות בלב העיר. 

 

הבחירה בדירה תלויה במטרות שלכם – האם אתם מעוניינים בבית שיתפקד כבית נופש לתיירים או כבית להשכרה עבור העובדים בתעשייה.

איפה מומלץ לבצע השקעה בבראשוב?

אם אתם מחפשים שכונות להשקעה בבראשוב, ניתן למנות את המחוזות העיקריים הבאים שמומלצים להשקעה:

  • בראשוסבצ'י – בראשוסבצ'י היא שכונה עתיקה ומשמעותה "בראשוב הישנה". דירה באזור הזה היא באמצע של הכל – זו השכונה הקרובה ביותר לעיר העתיקה ולאטרקציות המרכזיות של בראשוב, עם שטחים ירוקים, אוניברסיטה ומסעדות. יש כאן הרבה בניינים ישנים.
  • העיר העתיקה – אם אתם מחפשים דירה ממש במרכז של המרכז, העיר העתיקה היא התשובה עבורכם. זהו המקום התרבותי והעיקרי של העיר והוא מחזיק בכמה מונומנטים חשובים. כאן מתקיימים הירידים והפסטיבלים. כמובן, העיר העתיקה היא האזור היקר ביותר לרכוש בו דירה.
  • שכונת Blumaaזוהי שכונה שקרובה לעיר העתיקה אך זולה יותר. היא קרובה מאוד לגבעת טמפה ויש לה נוף נהדר. ישנם בתי ספר בסביבה כך שהיא מתאימה למשפחות עם ילדים. 
  • שכונת centrul nou – "המרכז החדש" הוא אזור מצוין אם אתם מעוניינים להשכיר למקומיים שרוצים לגור ליד העבודה. זהו אזור המשלב באופן נפלא עבודה עם שלווה תוך חיבור מהיר למרכז העיר.
  • שכונת darsteשכונת דרסטה היא שכונה היסטורית חשובה. זוהי שכונה זולה אך מספיק קרובה למרכז העיר ולאתרי הנופש ההרריים. אם אתם מעוניינים בדירה הקרובה לטבע ולאווירה הכפרית של בראשוב, זאת שכונה שכדאי לשקול. היא מאכלסת בעיקר משפחות ואנשים ממעמד הפועלים.
כללי ההשקעות שלנו
הגדירו את מטרות ההשקעה שלכם
חשוב לזהות את המטרה לפני שאתם מתחילים בחיפוש נכס. האם אתם מחפשים נכס למגורים עבורכם, נכס להשכרה, נכס לטווח קצר שתרצו למכור מיד ("פליפ") או נכס לטווח ארוך שתרצו למכור כעבור מספר שנים? האם אתם מוכנים להסתכן או מעוניינים בהשקעה סולידית? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לצמצם את אפשרויות ההשקעה

הכירו את הגבולות שלכם

הכירו והבינו את הגבולות שלכם הן מבחינת ההון העצמי שברשותכם והן מבחינת החזר המשכנתא האפשרי לכם, אבל יותר מכל מבחינה רגשית. אם אתם לא אנשים שאוהבים לקפוץ ראש להרפתקאות, וותרו על השקעה בקרקע לא מופשרת או ביעד נידח בחו"ל, ופנו להשקעה סולידית יותר בארץ.

הכירו את השוק

לא משנה אם אתם מעוניינים בנכס בליסבון או בראשון לציון, עליכם להכיר היטב את השוק, השכונות, התשואות, המחירים, אחוזי האבטלה, האוכלוסייה והטרנדים העכשוויים והעתידיים. המטרה שלכם היא לזהות אזורים בצמיחה וליצור הזדמנויות השקעה משתלמות לטווח הרחוק. תמיד ניתן להיעזר במתווכים ובאנשי מקצוע.

אל תתפזרו

קל מאוד ללכת לאיבוד כשמדובר על תחום נרחב כמו השקעות נדל"ן שיש לו אינספור אופציות – בארץ, בחו"ל, מסחרי, למגורים ועוד. חשוב להיות עם הרגליים על הקרקע ולא להתפזר בין האופציות השונות. אחרי שעשיתם שיעורי בית והתקבעתם על לוקיישן מסוים, נסו לא להתפתות להצעות שלא יפסיקו להגיע מכל כיוון.
דילוג לתוכן